ZOR GÜNLER ŞİMDİ GELİYOR

 



Andrea Anastasi, Polonya’da geçirdiği 11 sezonun ardından muzaffer bir şekilde aynı zamanda değişerek geri döndü. Ve gerek İtalya'da gerekse voleybol dünyasında herkes bunun farkına vardı. Geçen üç aylık lig döneminin ardından Perugia yenilgisizliğini devam ettiriyor. Bu sezon Perugia’nın direksiyonunda üst üste 24 galibiyet almasına rağmen çok düşük profilli bir isim duruyor.

Gerçeği söyleyin, bu galibiyet serisini 3-1 ile mi yoksa 3-0 ile mi bekliyordunuz?



"Dürüst olmam gerekirse, çok karmaşık bir geri dönüş bekliyordum ve İtalya liginde neler bulacağımı çok iyi biliyordum. Daha önceki sezonlarda yer alan bir kadroya biraz değişim yapmıştık." Beklediğimden daha az diren ile karşılaştım".

Başlangıçta nasıl bir yaklaşım vardı?

"Takıma nasıl yardımcı olabileceğimi anlamak için personelden ve oyunculardan birçok kişiyle konuştum. Burada olağanüstü olmaya gerek yok, ama ne olduğunu anlamak takıma ve çocuklara yardım etmek için kendimden yardım alabilirdim. Oluşturulan kadrodan sonra daha da fazla".

Nereden başladınız?

" Öncelikle geçmişte neyin yanlış gittiğini anlamaya çalışıyorum. Bence geçen yıl takım hassas anlarda çok yıpranmış olarak" geldi. Bana sorunun fiziksel ve ruhsal olduğunu söylediler, işe oradan başladık. Kaptanım Wilfredo Leon, çok oynadığı için ameliyat olması gerektiğini söyledi. Bugünün takımında bize çok şey veren ama yönetilmesi gereken oyuncular var, örneğin geçen yıl uzun bir sakatlıktan sonra fazla forma giyemeyen Russo'yu düşünüyorum."

Sezonun aşağı yukarı yarısına geldik ama en kötüsü henüz gelmedi, bunu biliyorsun değil mi? Tüm turnuvaların sonuna gelirseniz, hala aynı durumumu bekliyorsunuz?

" Dün personelle bunu tartışıyordum. Son aylarda çiftliğe epey saman koyduk sıralamada puan olarak öndeyiz ve bir sonraki hedefimiz 24 ve 25 Şubat'ta İtalya Kupası finalleri. Roma’ya en iyi şekilde gitmeyi düşünerek devam edeceğiz. Herkesi takıma dahil ettik. İyi antrenman yapıyoruz ve oyunculara şunu söylüyorum: Bazen spor salonunda bazı maçlardan daha zor seanslar oluyor. Oyuncuların önceden kullanmış olması halinde, finalde oyuncu değişikliğinin  işe yaradığı açıktır. Dünya Kulüpler Şampiyonası’nda Herrera ve Plotnytskyi'de olduğu gibi. Mart ayından itibaren Şampiyonlar Ligi ve Süper Lig playoffları ile işler daha da zorlaşacak".

Yurt dışı deneyimleriniz size neler kazandırdı?

"Uyarlanabilirlik. Başka bir ülkedeyken mutfaktan dile her şeye uyum sağlamanız gerekir. İtalya'dan bunca yıl ayrı kaldıktan sonra, bu deneyim için de aynı yaklaşıma sahip olmaya çalıştım. Taraftarı anlamak, ortamı bilmek ".

Simone Giannelli "dünya" çapında performans sergilemeye devam ediyor.

"Bence o dünyanın en güçlüsü. Sadece teknik olarak değil, aynı zamanda fedakarlığı, liderliği, yönetimiyle de olağanüstü. Normal olarak başlarda biraz birbirimizi kontrol ettik. Onun gibi seçmekte özgür birinin de olması gerektiğini düşünüyorum."

Perugia gelmiş geçmiş en güçlü takım. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

"Çok güçlü olduğumuzu biliyorum. Bazı takımların performansları şaşırtıcı ama bizi beklediklerini de biliyorum. Trento Dünya Kupası finalini çılgın bir voleybolla kaybetti, yedek kulübesi sayesinde kazandık. Piacenza'nın o kadar çok fiziksel sorunu vardı ki; "Kondisyonları var ama kadroları en üst seviyede değil. Civitanova gençlerin tipik iniş çıkışlarını yaşıyor ama bence şimdiden playofflar için çalışıyorlar. Ve Modena, bu kadroyla bence harika bir dönem geçiriyorlar." Bizi yenmek için ellerinden gelen her şeyi yapacaklar."

Bir maç ile diğeri arasında, Parma'nın 1990'da yaptığı gibi Grand Slam'i fethetmeyi hiç düşündünüz mü?

"Enerjiyi tüketen işe yaramaz bir düşünce. Başkalarının bize yaklaşamayacağını düşünecek kadar küstah değilim. Aslında geleceklerini biliyorum. Ve Coppa Italia'dan başlamaya hazır olmalıyız." Cüce geri döndü ve orada durmak istemiyor.

 

Gian Luca Pasini

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR