DEĞİŞİK BİR ANTRENÖR

 



Vital Heynen, Belçikalı bir voleybol antrenörü. Yurt içinde ve yurt dışında çalıştığı bir çok takımda çeşitli başarılar elde etti. Ayrıca Heynen, 2009 ve 2011 yıllarında iki kez Belçika'nın Yılın Antrenörü seçildi. Şubat 2012'de Almanya milli takımının baş antrenörü oldu ve 2014 Dünya Şampiyonası’nda  takımı bronz madalya kazandı. 2017'de Belçika milli takımını devraldı. 7 Şubat 2018'de Heynen, Polonya erkek milli voleybol takımının yeni baş antrenörü seçildi. İtalya'daki Dünya Şampiyonası 2018 'de, Heynen liderliğindeki Polonya finalde Brezilya yendi, Bu sonuçla, Dünya Şampiyonası 2014 unvanını korumuş ve 3. Dünya Şampiyonu unvanını kazanmış oldu. 2019'da Avrupa Şampiyonası’nda Polonya ile bronz madalya kazandı. FIVB Dünya Kupası 2019 'da takımı sadece ABD ve Brezilya karşısında kaybetti ve gümüş madalya kazandı. Kasım 2019'da Sir Safety Conad Perugia baş antrenörü oldu. 2019/2020 sezonunda Heynen'in koçluğunu yaptığı Sir Safety Conad Perugia , finalde Modena Volley'i yendikten sonra İtalyan Süper Kupasını kazandı.

 

İşte Vital Heynen ;

İlk kez 2005 yılında Belçika'da profesyonel forma giyen ve teknik direktör olmayı hiç düşünmemiş bir teknik direktörüm. Koçluğun sıkıcı olacağını düşündüm. Son yılıma kadar bir oyuncu olarak hep diyordum ki, asla teknik direktör olmayacağım. Ama sonra son yılımda değiştim ve bir yıl denemek istiyorum dedim. Ve bir yıllık koçluktan sonra sürekli üzerine ekledim. Yani ben uzun vadeli plan yapan biri değilim, kısa vadeli plan yapıyorum. Ve her zaman gelecek yıl ne yapacağımı göreceğim diyorum. Ve bir gün erkeklere olduğu gibi kadınlara da koçluk yapmayı bırakacağım. Hayatta bazen yeni şeylere ihtiyacım olduğunu düşünüyorum. Yani, evet, yeni şeylere ihtiyacım var. Aktif olduğum sürece çok merak ediyorum. Her zaman öğrenmek isterim ve bunun koç olma özelliklerimden biri olduğunu düşünüyorum ve her zaman iyiyim ama genel olarak bu benim en iyi kalitem. Ben öğrenmeyi severim. Mesela şu an bile Türkçe öğrenmeye çalışıyorum. Asla konuşamayacağımı  biliyorum, ama sadece biraz öğrenmek bile hoşuma gidiyor.

Futbol ve voleybol olmak üzere sadece iki sporun yapıldığı Belçika'nın küçük bir köyünde yaklaşık on iki yaşında bir oyuncu olarak spora başladım. Futbol oynadım, koçla kavga ettim ve sonra o on iki yılı voleybola çevirdim. Bu kadar kolay.

Unutamadığınız olaylar hangileri?

Bence hayatınızda o kadar çok şey var ki, üç çocuğumdan başlayarak, doğdukları andan itibaren, en etkileyici olanlar bence kesinlikle bunlar. İlk çocuğunuz gibi. Ama elbette, üçü de harika. Ama dünyaya gelen bu ilk çocuk benim en unutamadığım an. Bu bir, ikinci seviyede unutulmaz diye sorarsanız, voleybolla ilgili demektir.

Tabii ki, Polonya ile Dünya Şampiyonasını kazanmak harika bir andı. Ama aynı zamanda 2014 Dünya Şampiyonası'nda Polonya ile bronz madalya kazanmak ve 2018'de Almanya ile inanılmazdı. Ve bazen küçük şeyler harikadır. Birkaç gün önce takımım Nilüfer ile Kuzeyboru'da kazandık, bunlar çok güzel. Bunlar unutulmaz anlar.

 Gördüğüm en güzel spor salonu

Bence benim gözümde tartışma yok. Bu arenayla ilgili. Ama en güzeli, Polonya'da dolu bir arenada, milli takım için milli marşı söyledikleri zamandır. Yani Polonya halkının milli takımla gurur duyması gerçekten çok yüksek. Öyleyse gidin ve tabii ki Spodak hayranıyım Katovice bütünün adı çünkü orada çok fazla tarihi voleybol maçı var. Evet, ama bunu Polonya'da 12.000 taraftarın olduğu bir salonda söylediklerinde düşünüyorum. Hepsinin milli takım için 12.000 kırmızı ve beyaz forması var ve ardından birlikte şarkı söylüyorlar. Gördüğüm, hissettiğim en güzel arena burası.

Voleybolda en sevdiği pozisyon ve nedeni ?

20 yıl pasörlük yaptım ama çok dürüst olmalıyım ki

koçluğu daha çok seviyorum. Bu yüzden, insanlara yardım etmeye çalışabileceğim ve takımımın daha iyi oynamasını sağlamak için çalışabileceğim konumumu seviyorum. Bu yüzden en sevdiğim pozisyon koçtur, sandalyede oturmak değil. Ayakta durmayı sevdiğimi herkes bilir.

 Dünyada en sevdiği voleybolcu kim ve neden?

Demek istediğim, zor bulduğum bir soru. Hayatımda o kadar çok iyi oyuncu, erkek ve şimdi geçen yıl o kadar çok iyi kadınla tanıştım ki, en sevdiğim oyuncunun kim olduğunu söylemek zor. Yani, şimdi kim olabileceğini düşünüyorum. Gerçekten hiçbir fikrim yok. soruyu cevaplayamam. Üzgünüm ama mücadele eden oyuncuların çoğunu severim. Ama tüm en iyi oyuncuları kastediyorsun.

Zirveye ulaşmak için çok mücadele etmelisin. Hiç kimse zirveye kolay ve pürüzsüz bir şekilde gitmeyecek ve sadece yetenekli olmayacak. Sıkı çalışmak zorundasın. Böylece birlikte çalıştığım tüm üst düzey sporcuların gerçekten sıkı oyuncular olduğunu öğrendim.

Yani bir insanda en sevdiğim şey bu, kendin için en iyiyi yapmaya çalışmak, hangi seviyeye ulaştığının bir önemi yok.

 Görüntülü Değerlendirme Sistemi

Tabii ki seviyorum ve doğru bir spor yapmanın çok iyi olduğunu düşünüyorum. Bence bu, sporumuzu dürüst hale getiriyor ve bizim de istediğimiz bu, dürüst bir spor. Voleybol, takımların birbirine karşı çok doğru davrandığı gerçekten güzel bir spor. Bence çekirdek seviye dışındaki takımlar arasındaki ilişkiler ulusal düzeyde ve kulüp düzeyinde, hatta teknik direktör arasında bile her zaman çok iyidir. Ve bu yüzden çok iyi bir atmosfer. Sadece aralarındaki kavga değil. Bu yüzden, doğru ve adil kararlar almanın önemli olduğunu düşünüyorum. Görüntülü Değerlendirme Sistemi’nin  gerçekten önemli olmasının nedeninin bu olduğunu düşünüyorum.

Voleybolun Geleceği

Voleybolun geleceğinde erkeklerde sorun olacak. Bunun nasıl olduğunu göreceğiz. Kadın voleybolunun geleceğine ise yürekten inanıyorum. Kadın voleybolunun geliştiğini düşünüyorum.

Giderek daha fazla voleybol oynayan ve dünyaya egemen olan kadınları görüyorsunuz. ABD'de gerçekten patlama olduğunu ve diğer ülkelerin de onu takip edeceğini biliyorum. Bu yüzden kadın voleybolunun geleceğine yürekten inanıyorum. Beş veya on yıl sonra gerçekten yaşlı bir adam olduğum ve artık koçluk yapmadığım 2030 yıllarında. Kadın voleybolunun dünyada büyüyecek, büyüyecek ve büyüyeceğini düşünüyorum.

Belçika’daki Voleybol Seyircisi

Belçika'daki voleybol seyircileri, diğerlerine göre biraz daha farklıdır.

 Belçika’da Voleybol



Belçika’da voleybol, o kadar büyük bir spor değil ve son yıllarda gelişmiyordu. 2000 lerin ilk on yılında belki de hala çok iyi bir dönem geçirdiğimizi düşünüyorum. Ama koç ve oyuncu olarak hiçbiri ünlü değildi ve çok fazla hayranımız vardı, ama şimdi bu sayı düşüyor. Bu yüzden voleybolu bir yerlerde öne geçirmenin zor bir mücadele olduğunu düşünüyorum.

Genel olarak voleybol için de durum aynı. Belçika'da ilerleyemediğimizi düşünüyorum. Yani 15 yıl önce diğer ülkeler diyebilir miyim diye düşünüyorum, Belçika'daki seviye Türkiye'deki gibiydi. Bence o ülkeler şimdi bizi alt ediyor.

Dünya Şampiyonası

Demek dünya şampiyonalarında değişen şey bu.

Kadınlar Dünya Şampiyonası’ndan bahsetmek istiyorum. Orada Almanya ile birlikteydim. Nerede olduğumuzu  unutturduk ve ikinci tura geldik ama o zaman pek fazlasını yapamadık. Bu yüzden benim için biraz hayal kırıklığı yarattı. Tamam, işimizi yaptık ama artık ikinci tura gitmek yetmiyor olmalıydı. Ama asıl neşe eksikti.

Voleybolu pazarlayabilmemiz çok güzel. Ve orada bulunduğum ilk günden itibaren Sırbistan'ın büyük favori olduğunu söylüyordum. Sırbistan, VNL'de zaten çok iyi oynuyordu.Ve sonra takıma Boskovic'in katılmasıyla fark diğerleri için çok büyüdü.

Altyapı İle Antrenman Yapmak

Voleybolda oyuncularımın yüzünü güldürmek için her türlü şeyi yapmayı seviyorum. Bence her gün iki kez antrenman yapmanız gerekiyorsa, oyunu çok sıkıcı bulmamanız ve antrenman yapmayı sevmeniz önemlidir. Bu yüzden, evet, yaratıcı olmaya ve oyuncularımın antrenmana gelmeyi sevmesi için bir şeyler yapmaya çalışıyorum ve umarım bu şekilde her şey işliyordur çünkü alışılmadık bir durum. Ayrıca kendi niteliklerini de düşünmelerini sağlıyorum. Yani arkasında benim fikrim var.

Nilüfer’i Seçme Nedeni

Sanırım Nilüfer beni seçti. Ama 15 yıl sonra erkek takımına gitme şansım olmuştu ama kadın takımına gitmeyi çok istedim.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR