PADOVA’NIN YENİ MÜCEVHERİ

 



İtalya medyası 20 yaşındaki Federico Crosato'dan "Padova'nın yeni mücevheri" olarak bahsediyor. Gelecek vaat eden yeni İtalyan neslinin bir parçası olan Federico, bu sezon İtalyan Superlega'sında sahalarda parlıyor ve şu anda En İyi Orta Oyuncular sıralamasında 74 puanla 10. Sırada yer alıyor.

2022 yazında Crosato, İtalya U22'deki takım arkadaşlarıyla birlikte #EuroVolleyU22M'nin ilk sezonunda şampiyonluğu kazandı. Ancak bu, 200 cm boyundaki Federico'nun ilk ödülü değil, 2021'de U21 Dünya Şampiyonu oldu ve 2019'da aynısını U19 takımıyla da yaptı.



Treviso'lu olan Crosato, kişisel gelişimine ve büyümesine odaklanarak işleri adım adım ilerletmeyi sever ve bu nitelikleri, yetenekle birleştiğinde genellikle parlak bir gelecek görünüyor.

Voleybolu seçmeden önce, Federico aslında tenis'i denedi. Ancak Crosato gülümseyerek sarı topta o kadar iyi olmadığını ve kaderin onu Voleybol'a getirdiğini kabul ediyor.



14 yaşına girdikten sonra ve genç voleybolunda olduğu gibi rotasyonda farklı roller denedikten sonra, Federico Orta Oyuncu pozisyonuna odaklanmaya başladı.

Voleybol alanında gerçekten iyi işler yaptığını görmek, Federico'nun voleybolu bir kariyer yolu olarak düşünmesine neden oldu.



2000-2002 kuşağından takım arkadaşlarıyla birlikte, Federico şimdiden harika bir başarı listesine sahip. 2021'de U21 Dünya Şampiyonu olduktan sonra, bu oyuncu grubu bu yaz yarışmanın ilkinde #EuroVolleyU22M kupasını aldı. Crosato beş maçta oynadı ve 33 sayı ayrıca %71 blok verimliliği ile katkıda bulundu.

Ve Crosato gelecekte bir gün A takıma katılmayı çok isterken, ayaklarını yere basmaya çalışıyor ve daha çok kısa vadeli hedeflerine odaklanıyor.



"Padua'nın yeni mücevheri" Federico aslında kulüpteki ikinci sezonunu yaşıyor. Volley Treviso'dan gelen Federico bu deneyimin tadını çıkarıyor.

Atmosfer çok iyi; kulüp, taraftarlar, şehir. Serie A'daki yolculuğuma başlamak için mükemmel bir yer. Evime de oldukça yakınım, bu yüzden ailem tüm maçlara gelip beni destekliyor. Açıkçası hedeflerim büyümeye, gelişmeye ve takımdaki daha deneyimli oyunculardan öğrenmeye devam etmek.”



Ve kişisel gelişime odaklanırken, takımın orta oyuncusu, belirlenen hedeflere ulaşmak için takım arkadaşlarına yardım etmeye hazır.

“Katkıda bulunmak istiyorum! Belki gencim, o kadar tecrübeli değilim ama verecek çok enerjim var!”



Federico'nun ilham arayışında örnek aldığı tek bir oyuncu yoktur.

“Tıpkı onun gibi olmak istiyorum!” diyebileceğim bir tür idolüm yok. Birçok oyuncuyu izliyorum, tekniklerini, nasıl davrandıklarını gözlemliyorum. Gördüğüm en güzel şeyleri uygulamaya çalışıyorum. Her zaman oyuncuların bir şeyler yaptığını gördüğünüz anlar olur ve "Vay canına!"



En büyük hayaline gelince, Crosato sadece kişisel olarak büyümeye ve gelişmeye devam etmek istiyor.

"Elbette Scudetto'yu kazanmak ve A Milli Takım'a katılmak da listede."

Çok fazla boş zamanın olmamasına rağmen, Federico hala ailesi ve arkadaşlarıyla biraz zaman geçirmeye çalışıyor.

Federico saha dışında sadece normal bir adam. Antrenman yapmadığım zamanlarda sadece sevdiğim insanlarla, ailemle, arkadaşlarımla vakit geçiriyorum. Boş zamanlarımda denize, dağa giderim. Evde olmaya çalışıyorum ama aynı zamanda farklı bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bu arada ben de derslerime odaklanıyorum. Büyük tutkularıma gelince, Voleyboldan başka tutkum yok..” 

 

Victoria Georgieva




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR