OYUNCULAR SAĞLIKLARIYLA İLGİLENMEK ZORUNDALAR

 




Koçluk mesleğindeki ilk sezonunda Polonya erkek voleybol milli takımını dünya şampiyonluğuna götüren Fransız Stephane Antiga şu anda Polonyalı Kadın Kulübü Takımı KS Developers baş antrenörlüğünü yapıyor.

Cev.eu için verdiği röportajdan bir bölüm :

-        Spor salonu dışındaki oyuncular için katı rejimler mi uyguluyorsunuz yoksa antremanlar ve maçlar sırasında  kendilerinin mi karar vermelerine izin veriyorsunuz?

“Oyuncular, sağlıklarıyla ilgilenmek zorundalar. Onlarla uyku süresi, yemekler hakkında konuşuyorum… ve açıkçası kilo ve vücut kütlesini kontrol ediyoruz. Bazen sezonun başında, özellikle genç oyunculara önemli temelleri öğretmek için bir beslenme uzmanı ile toplantılar düzenliyoruz. Bence herkesin ve daha iyi durumda olmasına yardımcı olmak benim ve fiziksel koç için doğal bir süreç. Bir otelde birlikteyken, ekibe en çok ihtiyaç duydukları şeyi sağlamak için doğru menüyü seçiyoruz. Ama sonrası sadece güvenle ilgili. Ve uygulama sırasında koyduğumuz işle ilgili çok iyi bir değerlendirme aracı olarak performans sergiliyoruz, aynı zamanda iyi bir uyku ve iyi bir diyetle de ilgili. Ayrıca motivasyonla da bağlantılıdır. Takım daha iyi performans göstermek istediğinde rehberliğimizi takip edecekler. ”



-        Voleyboldan veya başka bir spordan örnek aldığınız bir koç var mı ?

“Bazı antrenörler kariyerimde benim için çok önemliydi. Hala Glenn Hoag ile temas halindeyim. Paris'te benimle birlikteydi ve onunla Şampiyonlar Ligi'ni kazandık. Sonra milli takımda Philippe Blain ile de çalışıyordu. Polonyalı milli takımda benimle olan Blaine de çok önemliydi, çünkü orada bir koç olarak başladığımda, bana çok şey öğretmek ve bana yardım etmek için birine ihtiyacım vardı ve Philippe Blain bunun için mükemmel bir insandı. Hala Daniel Castellani ile temas halindeyim. Onunla da çalışmaktan gerçekten keyif aldım. Kariyerimin başında, bu antrenörlerle bazen çok konuşuyordum ve görüşlerini paylaşmayı ve voleybol ve diğer bazı konular hakkında konuşmayı seviyorum. Giovanni Guidetti, Vakifbank İstanbul ile ve milli takımlarla yaptığı şeyden dolayı bir benim için bir model. Onu kişisel olarak çok kısa bir süre tanıyorum, ama İstanbul'da inşa ettiği şey ilham verici bir şey. Farklı takımlarla başarılı olan, bir kulüpten farklı bir ülkedeki milli takıma giden ve performans göstermeye devam eden antrenörleri seviyorum, bu gerçekten etkileyici. ”


-        Maçlar ve antremanlar arasında nasıl dinlenir ve iyileşirsiniz?

“Ailemle vakit geçirmeyi seviyorum. Restoranlara gitmeyi, dışarıda yürümeyi, ormana gitmeyi seviyorum… Ayrıca golf, tenis, squash, padel, kaykay, yüzme gibi birçok farklı spor yapmayı seviyorum… ”



-        Antrenör olarak ilk sezonunuzda Dünya Şampiyonluğu unvanını kazandınız. Yeni kariyeriniz için çıtayı çok yükseğe yükselttiğinizi düşünüyor musunuz?

“Hayır, sanmıyorum. Büyük bir başarıydı, muhtemelen öngörülebilir ve beklenmiyordu, ancak bir koç olarak ilk sezonum olduğundan, bana çok yardımcı olan ve bir asistandan çok daha fazlası olan Philippe Blain ile çalışmak zorunda kaldım. Tüm personel ve tüm oyuncular büyük bir grup insandı ve biz inanılmaz bir yaz geçirdik. Böyle bir başarı ile kariyerime başlamak komik ve biraz garipti, ancak her yıl öğrenmeye ve daha iyi bir koç olmaya devam ediyorum ve motivasyonum hala en yüksek seviyededir ve bu ilk başarı hiçbir şey etkilemedi. Daha fazla başarı istiyorum ve takımlarımın iyi performans göstermesini istiyorum. Oyuncu olarak böyleydim ve hala aynı hırslara sahip aynı kişiyim. ”



-        Son zamanlarda erkeklerden kadınlara koçluk yapmaya geçtiniz. Sizin için zor bir adaptasyon süreci oldu mu ve karşılaştığınız farklılıklar neler?

“Başlangıçta kadınlarla çalışmak çok farklı görünüyordu. Açıkçası, kadın voleybolu kültürüm çok büyük değildi, bu yüzden çok maç izlemek zorunda kaldım. İletişimimi ve uygulamalarımı uyarlamak zorunda kaldım. Sonunda, birkaç ay sonra kendimi çok daha iyi hissettim, ama öğrenmeye devam ediyorum... Kadın voleybolu ve genel olarak voleybol hakkında. Ama asıl farkın iletişimde olduğunu söyleyebilirim. Örneğin, oyuncuların yeni beceriler geliştirmelerine ve yeni şeyler yapmalarına yardımcı olmak istediğinizde, erkeklerle çalışmak biraz daha hızlı ve biraz daha kolay görünüyor. Kadınlarla, bunun nedenleri hakkında daha fazla konuşmalısın. Erkekler başlangıçta başarısız olsalar bile riske daha açıktırlar. Ama yine de kadın voleybolunda geçirdiğim üç sezonun ardından çok benzer olduğunu söyleyebilirim.”



Nikolay Markov

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR