PASÖR HER ŞEYİ GÖZE ALMALI MI YARDIM MI İSTEMELİ


 



Bir koçluk grubunda aşağıdaki soruyla karşılaştım.

Atletik, hızlı ve isabetli pas veren pasörünüzün 5-1 hücumda, sahanın neresinde olursa olsun her topu almasını mı tercih edersiniz?

İşte bu konuyla ilgili temel felsefem. Her seferinde mümkün olan en iyi hücum seçeneğini oluşturmak istiyorum. Bazen bu, pasörden başka birinin topu alması gerektiği anlamına gelir.

Belirlenmiş bir ikinci pasörünüzün olduğu bir  durumundan bahsetmiyorum.

Aksine, pasörün gitmesi gereken mesafenin, en iyi hücum seçeneğini yaratabilecek durumda olmadığı anlamına gelen anlardan bahsediyorum. Örneğin, pasörün oyun kurmak için koşması gerektiğini düşünün. Bu durumda kurulacak oyunun topa daha yakın bir oyuncunun pas vermesinden daha iyi bir hücum durumu sağlayacağını düşünüyor musunuz? Muhtemelen değil!

Oyuncular gerektiğinde durumu anlamalı ve pasör dışında birinin ne zaman devreye girmesi gerektiğini bilmelidir. “Yardım” çağrısı almalarına gerek yok.



Profesyonel veya milli takım seviyesindeki oyuncuları izleyin ve pasör yardım istemeden pasör olmayanların ne sıklıkla ikinci topu aldığını görün. Bunu yapıyorlar çünkü oyunu kuracak en iyi konumda olan kişi olduklarını biliyorlar.

Ama pasörümün tembel olmasını istemiyorum.

İddiaya göre tembel pasörler, koçların diğer oyuncularının yardım etmesine izin vermediği durumlarda sık sık ortaya çıkıyor. Ya da pasör dışında devreye girecek biri. Güven eksikliğinin genellikle tembellikten daha fazla sorun olduğunu savunuyorum. Her iki durumda da, buna bakalım.

Bireysel odaklı eğitim yoluyla menzilini genişleten pasör üzerinde kolayca çalışabilirsiniz. Bununla, topu ayarlayacak başka kimsenin olmadığı durumları kastediyorum. Daha sonra, pasörün kendilerinin top alması gereken durumları tekrar etmesini sağlayarak oyun durumlarında bu menzil gelişimini güçlendirebilirsiniz.

 

Setter: Go for everything or call for help? - Coaching Volleyball (coachingvb.com)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR