NCAA FİNAL GRUBUNDA BİR TÜRK KIZI

 



- Gülce Güçtekin kimdir ?

Gülce voleybol tutkusu olan, hırslı ve sevimli bir kişiliktir.

- Voleybol kariyerinize ne zaman başladınız ?

2012 senesinde Fenerbahçe Spor Kulübü spor okulunda başladım.

- Unutamadığınız anılarınız var mı ?

CEV U19 Avrupa Şampiyonası senesi benim için çok özel ve pandemiden dolayı çok ilginç bir turnuvaydı.

- Gördüğünüz en güzel voleybol salonu neresi?

Burhan Felekte maç oynamaya bayılıyorum bence en güzel salon orası.



- Video Challange System hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Bence çok güzel, yardımcı bir  sistem.

- Voleybolun geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Türkiye bir voleybol ülkesi ve ülkemizde çok yetenekli insanlar var. Rekabet ortamı giderek artıyor ve bence bu da voleybolu daha eğlenceli hale getiriyor.


- ABD de voleybol hayatınızı sürdürmeyi neden tercih ettiniz ?

Wisconsin Badger voleybol seviyesi olarak iyi bir takım ve eğitim anlamında da dünya da ilk 50 okulun içerisinde.

 


- Takım arkadaşlarınızın size bakış açısı nasıl ?

Bulunduğum program bence Amerika’daki en iyi okulun programı, takım arkadaşlarımı çok seviyorum. Geldiğim günden beri hep bana yardım etmeye çalıştılar, hepsi çok düşünceli.

 - ABD’deki antreman sisteminden bahseder misiniz ?

Okul ve maç yoğunluğundan dolayı antremanlar yaklaşık 1.5- 2 saat sürüyor ve bence bireysel çalışma onlar için daha önemli.

 


- ABD’de sponsorların voleybola bakış açısını anlatabilir misiniz ?

Herkesin arkasındalar. Bir sporcunun ilk 6 oyuncusu olup olmaması önemli değil. Önemli buldukları takımın bir parçası olması.

 - ABD de bir maç gününüz nasıl geçiyor ?

Çok yoğun geçiyor. En az 1.5 saat antreman yapıyoruz sonra 1 saat toplantımız oluyor ondan sonra hep beraber yemek yiyoruz genelde arada 2 saat oluyor bizde soyunma odamızda vakit geçiriyoruz. Maça neredeyse 1.5 saat kala ısınmaya başlıyoruz.

 


- ABD deki voleybol seyircisi özellikle de Wisconsin seyircisi için ne düşünüyorsunuz ?

Onlara hayranım . Wisconsin Badger fanları her maça eksiksiz geliyor. En az 8 bin kişinin önünde oynuyoruz. Bu kadar destekleyen insanları hayatımda hiç görmemiştim, Wisconsin’de maç oynamayı çok seviyorum.

 - Takım içerisinde en iyi anlaştığınız arkadaşınız kim ?

Hepsiyle çok iyi anlaşıyorum ama bir kişi seçmek zorundaysam o kişi Julia Orzol olurdu.

 


- Bir libero olarak dünyada hangi voleybolcuyu kendinize örnek alıyorsunuz ?

Kelsey Robinson ve Simge Aköz.

 - Wisconsin kültürünü ve içinde bulunduğunuz ortamdan biraz bahsedebilir misiniz ?

Türkiye’den çok farklı bir kültür olduğunu düşünüyorum. Mesela biz bir şeyi anlatırken en kısa yoldan anlatmayı deneriz ama onlar en ince ayrıntısına kadar düşünüp, öyle anlatmayı tercih ediyorlar.

 


- ABD’de eğitim ile spor nasıl birlikte bir sistem haline gelmiş ve ülkemizde neden ya eğitim ya spor tercihi var ?

Kolay bir sistem diyemem. Ben zorlandığımı düşünüyorum ama bence en önemli etken spor salonunun ve dersliklerin yakın olması malesef Türkiye’de bu çok zor.

- ABD’de eğitimsiz sporcu olmamasının nedeni ne ? Duyduğuma göre orada NCAA için orta okul ve liselerde eğitim başlıyormuş . Ülkemizde altyapıdan çıkmış oyuncular sence yeterli donanıma sahip mi ?

Her spora göre NCAA kuralları değişiyor. Türkiye’deki başka sporcular için bir şey diyemem ama kendimin yeterli donanıma sahip olduğunu düşünüyorum.



- Neden tüm ABD milli takımı NCAA oyuncularından oluşuyor ?

Daha profesyonel bir lige sahip değiller.

- Bize sezonun bir hikayesini anlatabilir misiniz ?

Yorucu bir sezondu ve kesinlikle kolay bir seviye değildi. Hızlı ve dinamik bir voleybol sezonuydu.



- Gelecekte ulaşmak istediğiniz en büyük hedefiniz nedir ?

Olimpiyata gitmek


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR