ANTRENÖRLERİN SAKAT BİR OYUNCUNUN RUH HALİ HAKKINDA ANLAMASI GEREKENLER

 



Üniversitede son sezonu oynayan biri olarak, kesinlikle şanslılardan biri olduğumu söyleyebilirim. Dokuz yıllık süre boyunca hiçbir sakatlık yaşamadan tüm antremanlarda yer aldım. Yıllar geçtikçe, birçok takım arkadaşımın uzun süredir aşınma ve yıpranmadan sonra ciddiyetle büyüyen çeşitli sakatlıklarla kariyerlerinin sona erdiğini gördüm.

Geçen sezonun sonuna doğru sağ ayak bileğimi burktum ve hayatımda ilk kez kenarda oturmak zorunda kaldım. Neyse ki, sakatlık ciddi değildi. Birkaç gün sonra tekrar oynamaya başladım. Sakatlık hakkında bildiğim tek şey buydu hızlı ve acı verici bir rahatsızlık, ancak yeterince istekli olursam bu durumun ortadan kalkması mümkündü. Bu yüzden bu sezonun başında sol bileğimde daha sert bir burkulma ile karşılaştığımda, gerçek bir sakatlanmayla gelen psikolojik baskılara karşı hazırlıklıydım. Burkulma beni 2 hafta boyunca etkiledi.

Alternatif umut ve hayal kırıklığı düşünceleri, bazen gündüz, bazen de saatlerce dalgalar halinde geldi.

Bence bu koçların sıklıkla göz ardı ettiği bir şey. Tabii ki, asla kasıtlı değildir ve koçların o anda yardımcı olabilecekleri oyunculara odaklanması gerekir. Ancak sakatlanan oyuncuların kendilerini nasıl hissettiğini daha derin bir şekilde anlamak ve sporcuların iyileşme sürecinin psikolojik zorluklarını aşmalarına yardımcı olarak daha iyi bir iş yapmaları gerekebilir.

Bu düşünceyle, iyileşme sırasında kafamdan geçen 6 düşünceyi paylaştım.

1 - “Oh, sorun değil. Birkaç gün sonra döneceğim. ”

Bir gecede iyileşeceğimi düşünmüştüm. Bileğimin birkaç gün sonra daha da kötüye gittiğini görünce şok oldum. Kendimi yataktan çıktıktan sonra neredeyse normale döneceğim konusunda ikna etmiştim. Bu olmadığında, yoğun bir hayal kırıklığı hissettim. Olabildiğince rehabilitasyon yapmaya çalıştım ve atletik eğitmenlerim durmam gerektiğini söyledikleri için sinirlenmiştim çünkü çok fazla zorlamak istemediler. Daha hızlı iyileşme için daha fazla rehabilitasyon gerekiyordu, bazen sakatlıklar sadece zamana ihtiyaç duyuyordu.

2 - “ Antrenörüm ve takım arkadaşlarım bana kızıyor.”

Bu düşünce ve benzerleri ilk birkaç gün içinde aklımdan geçti, özellikle de sakatlanmam sezon başında olduğunda. Antrenörüm, takım arkadaşlarım ve hepimiz ayak bileği sakatlıklarının voleybolda yaygın olduğunu bildiğimiz halde onları hayal kırıklığına uğratmış gibi hissettim. Tabii ki bu doğru değildi ve bana defalarca söylendi. Ama yine de yanlış bir şey yapmış gibi hissetmeme engel olamadım. Akıl yürütmem, oynamak yerine oturmak ve izlemek zorunda kalmaktan kaynaklanıyordu. Bir antrenör olarak, oyuncularınıza sakatlıkları gerçekleştiğinde iyileşmek için acele etmemesini ve kendilerini daha fazla sakatlık riskinden korumanın daha iyi olduğunu söylemek önemlidir.

3 -“Hiçbir şey yapamayacağımı hissediyorum.”

Sakatlığın en sinir bozucu kısımlarından biri, hiçbir şey yapamadığım duygusuydu. Bunu daha önce hiç fark etmemiştim, ancak bir çok aktivite ayak bileği hareketini ya da her iki ayağımı da içeriyordu. Başka bir takım arkadaşım bileğini kırmış ve 6 hafta boyunca kadrodan uzak kalmıştı. Voleybolda yalnızca bir bacak veya bir kolla yapabileceğiniz pek bir şey yok. Sinir bozucu da olsa yapmak istedim ama yapamadım. Kendimi tamamen işe yaramaz hissettim ve ilk turnuvamıza katılmak zorunda kaldığımda bu duygu büyüdü. Ancak ekibime yardımcı olabileceğim başka birçok yol vardı ve yine de pratikte yer almanın ve destek vermenin yollarını buldum. Antrenörüm benim için yapmam gereken veya yardım edebileceğim işler bulduğunda uğraşmanın daha kolay olduğunu keşfettim.

4 -“Asla normale dönmeyecek.”

Kısa bir sürede sahaya geri dönemeyeceğimi fark ettikten sonra, aklım diğer uç noktaya atladı. Ne kadar uzun süre oynamadıysam, o zaman sonsuza dek sakat olacağımı düşünmeye başladım. Şişlik ve çürükler, 3. ve 4.günlerde birinci ve ikinci güne göre daha belirginleşti ve bu bana sakatlığın daha da kötüye gittiğini hissettirdi. Bir noktada, rehabilitasyonun artık hiçbir şeye yaramadığını ve iyileşmenin aynı oranda gerçekleşmediğini hissettim. Bu sadece hayal kırıklığı ve duygusal tükenme düşüncesiydi. Sonunda tam olarak sahalara geri döndüm, ama ondan önce bir çok garip his yaşadım …

5 - “Güvenimi geri kazanmam gerekiyor.”

Ayak bileğimi sakatladıktan sonra tekrar atlamaya başladığım ilk denemem korkutucu oldu. Çalıştığım egzersizlerin bazıları fiziksel olarak ağrılıydı, bazıları ise zihinsel bir engelle engellendi. Normal bir şekilde zıplamak ve sakat bileğime herhangi bir ağırlık vermekten korkuyordum, bu da tüm ağırlığımı diğerine vermem gerektiği anlamına geliyordu. Bu voleybol oynayan için iyi değildi. Zıplamaya çalıştığım ilk gün, sonuçlardan dolayı çok hayal kırıklığına uğradım ve zihinsel yönden kendimi zorlayamadığım için kızdım. Ama ertesi gün, tekrar denedim ve çok geliştirdim. Bu, sahaya dönüş heyecanı açısından gereken güvenimi verdi.

6 - “Gerçekten oynamayı özledim.”

Büyük sakatlıklar arasında benimki çok küçüktü. Sadece 2 hafta uzak kaldım; bunu daha önce de yaşamıştım çünkü sezon öncesi aynı şeyi yaşamıştım. Ancak, ilk kez gerçekten oynayamadım ve bu bana ne kadar oynamayı sevdiğimi hatırlattı. Bu hissin, aylarca süren sakatlıklar için ne kadar güçlü olacağını hayal edebiliyorum. Sakatlıktan hiç hoşlanmamıştım, ancak bu sporu bu kadar uzun süre oynama şansı bulma konusunda ne kadar şanslı olduğumu ve ne kadar değer vermem gerektiğini anlamamı sağladı.

Sakatlıklar asla eğlenceli değildir ve fiziksel, zihinsel duygusal olarak vazgeçmeye neden olabilirler. Bir antrenör olarak, sakatlanan bir oyuncuya ne yapması gerektiğini söylemek oldukça zor. En önemli şey, onlara diğer oyuncular gibi davranmak ve kendilerini takımın bir parçası olarak hissetmelerini sağlamaktır. Sahaya geri dönmesini istediğiniz oyuncunun en iyi koşullara sahip olduğunu ve uygun şekilde iyileşmeleri için zaman ayırmaları gerektiğini bilmeleri önemlidir. Yeniden oynamaya hazır olduklarını hissetmeleri için, en çok ihtiyaç duyabilecekleri şey sizin güveniniz ve desteğinizdir. Son olarak, şunu hatırlayın: her şeyden önce, voleybol bir oyundur.

Jaimee Rindy (Coe Kolleji Orta Oyuncusu ve Junior Takımı Antrenörü)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR