KOÇLUKTAN YORUMCULUĞA

 



Jakub Bednaruk, Polonya'nın en medyatik koçu bu doğru mu ?

Jakub BEDNARUK: Ben koçluk yaptım ve şimdi Polsat bana medyada bir yer verdi. Popülerlikten "hoşlanmıyorum" ama bunu yaparken eğleniyorum. Onun dışında pek bir fark hissetmiyorum. Bugün için voleybolu bilen bir adamım ve bu bilgiyi taraftarlara aktarmak istiyorum. "7" programında görünüyorum. Zone”, lig maçları artı internet hakkında yorum yapıyorum ve tüm bunlar bana medyada çok fazla yer veren bir bütün oluşturuyor. Bu yeni meslekte biraz acemiyim ama Polsat'tan yaşça büyük ve genç meslektaşlarımdan bir şeyler öğreniyorum.

 Polsat'ın PlusLiga maçlarının tam zamanlı yorumcusu olma teklifine şaşırdınız mı? Bu beklenmedik  değişikliği daha önce düşündünüz mü?

Jakub BEDNARUK: Daha önce TVP Sport vardı, bu yüzden Polsat'ta çalışmaya başladığımda bunun ne olduğunu biliyordum… Polsat Sport'un direktörü Marian Kmita'dan bir telefon aldım ve düşünmek için üç günüm vardı. Hayatımla ilgili bir karar vermem gerekiyordu ve 48 saat içinde verdim. Ne kadar hızlı gittiğine şaşırdım.

 


Pek çok voleybol tutkunu, Bednaruk'un nihayet antrenörlük dönemini bitirip gazetecilik dünyasında bir yer mi aradığını merak ediyor, yoksa bu sadece antrenörlükten geçici bir ayrılık mı?

Jakub BEDNARUK: Kategorik olarak öyle ya da böyle olduğunu söylemek zor. 5-10 sene sonra ne olur bilemeyiz. Bir oyuncu ya da teknik direktör olarak büyük başarılar elde etmedim. Ama bir şey yaptım. Bakalım başka teknik direktör işten atılmadan on yıl çalışacak mı... Bu meslekte böyle bir sonuca ulaşmak zor. Sevdiğim şeyi yapabildiğim için mutlu bir insan olduğumu söyleyebilirim. Yorumlarımdaki herkesi övmek isterim: oyuncular, teknik direktörler ve hakemler ama bazen birkaç acı söz de söylemem gerekiyor. Bu benim rolüm. Soruya dönecek olursak, ayrı duramıyorum, üzerinde "Medya" yazan bir tekneye binmem gerekiyor. Hiçbir koşulda kulüplerden teknik direktörlüğe geri dönme teklifi için bir telefon beklemiyorum çünkü dürüst olmayacağım. Birbirimize ve özellikle hayranlara.

 Koçluk odasından yorumcu masasına geçmek kolay mıydı?

Jakub BEDNARUK: Sorun yoktu, stres yoktu ama bazı duygular ortaya çıktı. Polonya ve Ukrayna arasındaki dostluk maçı hakkında yorum yaptığım Radom'da ilk maçıma çıktım. Programda olduğu gibi "7. zone” ile çok iyi çalıştığım Marek Magiera tarafından desteklendim. Koç olduğum zamana göre daha fazla maç izlemem dışında temelde eskisi gibi aynı şeyi yapıyorum. Belirli bir turdaki tüm erkekler maçlarını ve bayanlar ligi maçlarını izliyorum. Şimdi eve geldiğimde eşim gülümsüyor çünkü yeni işimden çok mutlu olduğumu görüyor. Geçmişte, sonsuz stres, tatminsizlik ve bazen de öfkeydi.

 


Yeni rolünüzde çok uzun süredir çalışmıyorsunuz, ancak bazı hatalar veya dilsel hatalar olduğu kesin. En komik olanı…?

Jakub BEDNARUK: Başlarda benim için en büyük sorun yabancı oyuncuların isimlerinin değişkenliğiydi. Koç için önemli değildi ama gazeteci için önemliydi. Şampiyonlar Ligi’nde tüm isimleri gözden geçirmeniz, onlara alışmanız gerekir. Başarısızlıklara gelince, hiç büyük başarısızlıklarım olmadı.

Ve daha küçük olanlar?

Jakub BEDNARUK: "7'de benim köşemdeki tartışmayı pek çok insanın izlediğinden eminim." Bir durum anlaşılmaz olduğunda, onu açıklarım. Birileri bunu yargıya saldırı olarak görüyor. Ama henüz herkesi memnun etmek için olmadı.

 


Pek çok TV izleyicisi için en büyük sürpriz, nasıl şaşırdığınızdır. Bu tür doğal, yönlendirilmemiş davranışlar size birçok destekçi kazandırır.

Jakub BEDNARUK:  Voleybol izlemeyi gerçekten seviyorum, yorum yapmadan. Ve her şeyden önce, iyi duyguları severim. Ve mesele her zaman üçüncü metreye vurmak değildir. Asseco Resovia ile PGE Skra Bełchatów arasındaki son maçta DeFalco'nun zor bir topu savunurken filenin altından mükemmel bir şekilde hareketi gibi harika duygular uyandıran başka şeyler de var. Duygularınızı yönetmek çok önemlidir. Her şey kişiliğe bağlıdır. Maç hakkında yorum yaptığım arkadaşıma bir şeyler anlatmaya çalışıyorum ve duygular var. Birlikte çalıştığım her ortak farklı, farklı kişilikleri var. Marek Magiera, Tomek Swędrowski veya Krzysiek Wanio farklı yorumlanıyor. Hayranlara birlikte güzel duygular yaşatıyoruz. Belki de bu yüzden voleybol bu kadar popüler, bu kadar renkli...

 Lige yakın olduğunuz için her zaman doğru görüş açısına sahipsiniz. Peki bizim ligimiz nasıl? Avrupa'nın en güçlülerinden biri mi?

Jakub BEDNARUK: Böyle bir sıralamada, İtalya'dan sonra ikinci sıradayız. Orada biraz daha fazla para, daha fazla potansiyel var. Bir rakip, Polonya ve İtalya'dan benzer bir teklif aldığında, İtalyan teklifini seçer. İtalya ve Polonya'nın 5-6 takımını karşılaştırırsanız, ilk takımlar daha güçlü. ZAKSA sınıfını gösterdi, Şampiyonlar Ligi'ni iki kez kazandı, ancak bir bütün olarak İtalyanlar daha güçlü. Artık gençlik yarışmalarında her şeyi kazandılar, bu yüzden genç, yetenekli oyuncuların akınına gelince "zor bir şans" yakaladılar. PlusLiga'da 16 takımın iyi bir fikir olup olmadığı tartışılıyor ama o ayrı bir konu.

Dünya şampiyonasında kaybedilen finali ligimizin ve genel olarak Polonya voleybolunun prestijini etkilemedi mi?

Jakub BEDNARUK: Kesinlikle hayır, ligimizin seviyesine ve prestijine bir etkisi olmadı. Ne olursa olsun seviyeyi koruyoruz. İstilacılardan bahsetmiyoruz ancak Avrupa'daki diğer ligler bize yetişemeyecek.

Polonya şampiyonluğu mücadelesinde favoriniz? Bartosz Bednorz'dan güç alan ZAKSA, 10. şampiyonluğuna ulaşabilecek mi yoksa nöbet değişikliği mi olacak?

Jakub BEDNARUK: Bartek Bednorz'u oynarken görene kadar ZAKSA'yı değerlendiremem. Şimdilik herkes bunun ciddi bir destek olduğunu söylüyor ama yeni takımla sahaya çıkışına kadar bekleyelim. Benim seçimlerime gelince, Jastrzębski Węgiel, Asseco Resovia veya adı geçen ZAKSA ligi kazanırsa sürpriz olmaz. Kesinlikle favoriler. Öte yandan ciddi bir kriz yaşayan PGE Skra Bełchatów'umuz var ve play-off'a kalıp kalmayacağı bilinmiyor. Ancak Aluron CMC Warta Zawiercie, tarihte ilk kez Polonya şampiyonluğunu kazanırsa sürpriz olur. Kendime bir Uros Kovacevic'in Zawiercie için ulusal şampiyonluğu kazanıp kazanamayacağını soruyorum. Çok merak ediyorum... Bütün bunlar bize ligimizin çok heyecanlı olduğunu söylüyor. Öte yandan Tauron Ligi'nde BBTS Bielsko-Biała ve Legionovia ile büyük sorunlar görüyoruz. BBTS savaşmaya çalışır, dövüşçüler savaşır ama çok fazla kaos gibi. Buna karşılık, Legionovia büyük olasılıkla sezonu hiç bitiremeyecek. Küme düşme mücadelesi bitmeli ama bu şimdiden netleşti. Neyse ki "sekiz" için bir mücadele var ve bu beni çok mutlu ediyor.


 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR