ZAMANIN BENİ DAHA İYİ BİR KOÇ YAPTIĞINI BİLİYORUM

 



Oynanan 33 maç ve kazanılan 33 maç. Bu, Sir Safety Perugia tarafından gerçekleştirilen 2022/2023 sezonunun rekoru. Kulüpde iki Polonyalı oynuyor Kamil Semeniuk ve Wilfredo Leon. Perugia, ülkemizde de tanınan Andrea Anastasi tarafından yönetiliyor. Takımın teknik direktörü “Bence garip bir sezon, çünkü Şubat'a kadar yenilgisiz oynamak duyulmamış bir şey” diyor.

Sara Kalisz, TVPSPORT.PL: – Arka arkaya alınan 33 galibiyet. Bu sizce büyük bir şey mi? Ya da belki de en önemli maçların hala önünüzde olduğunu bildiğiniz için bunu sadece voleybolun başlangıç olarak mı değerlendiriyorsunuz?

Andrea Anastasi: Bu bir rekor değil. Belki sezon sonunda bunu konuşuruz. Dahası, bence garip bir sezon çünkü şubat ayına kadar yenilgisiz gitmek duyulmamış bir şey. Bu yılın, en başından beri bizim için çok daha zor olabileceğini düşünmüştük. Ancak takımın sezonun bireysel etkinliklerini kazanmak için inşa edildiğini hatırlayalım. Coppa Italia önümüzde, Şampiyonlar Ligi'nde oynuyoruz. Zor olacağını biliyoruz.

– Bu seri yüzünden takımdaki oyuncular galibiyet serisini sürdürme baskısıyla karşı karşıyalar mı?

Önlemeye çalıştığım şeylerden biri de bu, bu yüzden her maçta oyuncu değişikliği yapıyorum. Bir set ya da maç kaybetsem de umurumda değil. Kupadan önce oyunculara iyi antrenman yapmaları için zaman vermek istiyorum. Ayrıca serimiz ve kazanmak zorunda olduğumuz hakkında pek konuşmuyoruz. Kulüpten herhangi bir baskı hissetmiyoruz. Avrupa'nın en iyi takımı olmak istiyoruz ama kendimize ekstra bir yük de yüklemiyoruz.

Sakiniz. Önümüzdeki rakipler bağlamında önemli şeyler üzerinde çalışıyoruz ve her şeye mesafeli yaklaşmaya çalışıyoruz. Bu, harika oyuncuları çalıştırmam sayesinde mümkün. Polonya'dan iki harika oğlum var Wilfredo Leon ve Kamil Semeniuk. İkincisi bir eğitim makinesidir ve ilki, rakiplerini her zaman takdir eden harika bir profesyoneldir. Ayrıca, dünyadaki her koçun takımında olmasını isteyeceği bir oyuncu olan Simone Giannelli'ye sahibim. Taktiksel, fiziksel ve zihinsel olarak fark yaratıyor. Harika.


Bu grup kendini bırakmaz, aşırı dinlenmekle yetinmez, çalışmak ister. Bu sezonun ve gidişatının tadını çıkarıyoruz. Ayrıca sadece bir sonraki hedefi düşünme taktiğini de uygulamayı başarıyoruz.


– Ama Sir Safety Perugia'nın mevsimsel varsayımları yıllardır aynı. Her zaman kazanmak ister, ancak genellikle takım "maksimum" değerine ulaşmaz. Bunu başarmak için neyi değiştirdiniz?
– Perugia'ya geldiğimde yaptığım ilk şey, takım ve kulüple bağlantılı herkesin fikrini dinlemek oldu. Ondan sonra, sahip olduğum her oyuncunun güvenini oluşturmaya başladım. Takımda Oleh Plotnitsky var. Benim için Kamil Semeniuk ve Wilfredo Leon ile eşit seviyede bir voleybolcu. Benim için aynı seviyedeler, bu yüzden Ukraynalı sahaya çok sık çıkıyor. Onun güvenini oluşturmaya çalışıyorum. Geçen sezon sadece Leon'un servis karşıladığı anlar oldu. Bence takımın dengesi artık biraz farklı. Tüm oyuncuların güveni nasıl oluşturulur? Onlara oynama şansı vermek. Bir voleybolcuya yeteneklerine güvendiğinizi söyleyip onu asla sahada görevlendiremezsiniz.



– Yani İtalyan takımı sözde bir altıya dayanıyor...
– Trefl Gdańsk'taki 2014/2015 sezonunu hatırlıyorum. Harika oynadık ama daha deneyimli oyunculardan oluşan sadece yedi voleybolcu vardı. Polonya Kupası'nı kazandık ve ardından Asseco Resovia Rzeszów ile ulusal şampiyonanın finalinde mücadele ettik. Rakibimizin yedek kulübesinin geniş olduğunu çok net hatırlıyorum. Takım her maçta değişikliklerden korkmuyordu ve fark yarattılar biz onlara sahip değildik. Tükenmiştik. Sonunda gümüş kazandık.

Bu benim için çok detaylı bir ders oldu. Nasıl değişiklik yapacağımı öğrenmek zorundaydım çünkü kağıt üzerinde başlangıç ​​dizilişinde olması gereken altı oyuncuya güvenmek çok kolay. Bu, İtalya'da sahip olduğum gibi bir bench ile rok yapmanın o kadar da zor olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Bu tutum sayesinde herkes bir ekip içinde olduğunu hisseder.

Daha önce bu konuda hatalar yapmıştım ama şimdi neyi düzelteceğimi biliyorum. Bunu tüm oyuncularla konuştum ama özellikle Wilfredo ile. Bana geçen sezon işlerin nasıl olduğunu ve fiziksel olarak nasıl hissettiğini anlattı. O zamanlar takımın, neredeyse her zaman sakatlıklarla oynamak zorunda kalan orta oyuncularla ilgili de bir sorunu vardı. Bu yıl bu konuda lüksüm ve çok huzurum var. Ayrıca kadroda sahada olmayı hak eden Płotnicki de var. Hücum pozisyonuna gelince, Jesus Herrera ve Kamil Rychlicki'ye sahibim. İlki için başlangıçlar kolay olmadı. İhtiyaçlarımıza, antreman seviyemize, sistemimize uyum sağlaması gerekiyordu. Ancak sabırla anını bekleyen çok cesur ve aynı zamanda mütevazı bir çocuktur.

Bütün bunlar sayesinde ilk altıyı değiştirme özgürlüğüne sahip olduğumu hissediyorum. Oyuncularıma o kadar güveniyorum ki, ne olursa olsun yedek kulübesinde maçın kaderini değiştirebilecek eşit oyunculara sahip olduğumu biliyorum.

– Kamil Rychlicki ve Jesus Herrera'dan bahsettiniz. Bunlardan ilki gelecek sezon Wassim Ben Tara ile değiştirilecek. Doğru ya da yanlış?

– Odağım bu sezon ve bir sonraki sezon için Coppa Italia. Ayrıca, İtalya'daki eylem Polonya'dakinden farklıdır. Kulüpte bir sportif direktörümüz ve pazar fırsatlarını araştıran insanlarımız var. PlusLiga'da teknik direktör olarak en başından beri bu sürecin her aşamasında takımı kurmaktan sorumluydum. Perugia'da tabii ki fikrim soruluyor ama sonrasında bütçe bağlamında olası hamleler analiz ediliyor. Tüm pozisyonları ve seçenekleri araştıran kulüp, bu yüzden Ben Tara'nın imzalayıp imzalamadığını bilmiyorum.

– Kamil Semeniuk bir röportajında ​​toplantılarda yüzünüzde bir gülümseme görmenin zor olduğunu söylemişti. Polonya'da ise kendinizi ifade ediyordunuz. Ne değişti?

– Bir sonraki aksiyona çok odaklandım, bu yüzden bazen Kamil bana gülümse diye bağırıyor. Top oyundayken benim için başka hiçbir şeyin önemi yok. Başka bir şey duymuyorum, etrafımda olup bitenlere dikkat etmiyorum. Sadece taktikleri, istatistikleri ve planımızın uygulanmasını düşünüyorum. Bu durumda gülümsemem çok zor. Kariyerim uzun. Kafama darbe aldım ama ben de kazandım. Bir antrenörün hayatının ne kadar değişken olduğunu biliyorum. Geçen sezon çok maç kaybettik. Bu yüzden sadece voleybola konsantre olmayı tercih ediyorum.


Perugia ile sözleşme imzaladıktan hemen sonraki konuşmamızı hatırlıyorum. Projekt Warszawa ile daha zayıf bir sezonun ardından zor bir dönemdeydiniz. Her şey 180 derece dönebilir değil mi?
– Son iki yıl benim için önemli. Daha iyi olmak için, işlerin çok daha kötü olduğu zamanlardan da deneyim toplamanız gerekir. Geçen sezon birçok nedenden dolayı zordu. Olanlar için üzüldüm ama geleceğe açık fikirli yaklaştım. Bunun beni daha iyi bir koç yaptığını biliyorum. Şimdi liderliğimdeki takımın maç kaybetmemesine sevinmeyeceğim. Önümüzdeki hafta sonu rakiplerimizden daha kötü olabiliriz, bundan sonra ne olacağını tahmin edebilirsiniz. Hatalar yapıyorum ama kendime tekrar tekrar yapmamayı hatırlatmayı öğrendim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR