PROFESYONEL VOLEYBOLCU OLMAK

 



Profesyonel voleybolcu olmak ister misiniz? Üç dünya şampiyonası oynadım ve sizin için voleybol hayallerinizi gerçekleştirmenize ve profesyonel voleybolcu olmanıza yardımcı olacak on adımım var.

 Çoğu zaman bir soru duydum – Nasıl profesyonel voleybolcu olabilirim? Sana bir cevabım var! İşte bilmeniz gereken adımlar.

Birçok ligde ve ülkede oynadım. Voleybol kariyerim boyunca bunun ne gerektirdiği hakkında çok şey öğrendim, bu yüzden profesyonel bir voleybolcu olmayı düşünüyorsanız bunu okuyun.

 


1. Adım: Yakıcı Bir Motivasyona Sahip Olun

Para veya şöhret için profesyonel bir voleybolcu olmak istiyorsanız, en üst düzeyde oynamanın sizin için en yüksek parayı almaktan daha önemli olduğu bir tür dürtü ve tutkuya sahip olmanız gerekir. Profesyonel olarak oynamanın tüm streslerini, düşüşlerini ve baskılarını aşacak cesaret ve kararlılığa sahip olmak için, oyuna gerçek bir aşk beslemeniz gerekir, yoksa sonunda çok mutsuz olursunuz.

 


2. Adım: 10.000 Saat (veya daha fazla) Eğitim Yapın

Son araştırmalar, herhangi bir alanda başarının anahtarının, belirli bir görevi toplam yaklaşık 10.000 saat boyunca uygulamak olduğunu bulmuştur. Bu nedenle, bir oyuncunun "dünya standartlarında" bir statüye ulaşmadan önce en az 10.000 saat antrenman yapması ve/veya voleybol oynaması gerekir. Bu, 10 yıl boyunca günde yaklaşık 3 saat, haftada 20 saat demek.

 


3. Adım: Akıllı Eğitim

Akıllı antrenman, sıkı antrenmandan daha önemli değilse de eşit derecede önemlidir. Takım antrenmanlarında koçun takımdan ne yapmasını istediğini takip edersiniz, ancak bireysel bir oyuncu olarak antrenman yapmanız gerekenleri takip etmezsiniz. Her oyuncunun kendine özgü becerileri vardır, bu nedenle kendi başınıza veya küçük gruplarla antrenman yapmanız son derece önemlidir, böylece belirli zayıf yönlerinizi geliştirebilir ve güçlü yönlerinizi doğal hale getirebilirsiniz.

 


4. Adım: Başarabileceğinize İnanın

Antrenörler yeterince iyi olmadığınızı söylüyor, hatalar yapıyorsunuz ve oyuncular size bağırıp çağırıyor. Bu, voleybolda günlük bir olaydır ve karşılaşacağınız tüm olumsuzlukların üstesinden gelmeniz için derin bir inancınız olmalıdır. Bu inanç bir yerden gelmeli. İnanç + sıkı çalışma (ve akıllı çalışma) + sebat = başarı formülüne inanıyorum. Profesyonel bir voleybolcu olmak için, dağları yerinden oynatabileceğinize inandığınız türden bir inanca sahip olmanız gerekir.


 

5. Adım: Harika Bir Video Oluşturun

Modern yüksek hızlı internet ve YouTube çağında kendinize ait bir tanıtım videonuz, mümkün olduğunca fazla ilgi çekmek için çok önemlidir. İnsanların becerilerinizi değerlendirmesini kolaylaştıran iyi bir videonuz varsa ekiplerle fırsatlar elde etmek daha kolaydır. Ailenizin veya arkadaşlarınızın sizi antrenman ve oyun sırasında filme almasını sağlayın ve video kalitesinin mükemmel olduğundan emin olun.

 


6. Adım: Mükemmel Bir Özgeçmiş Oluşturun

Tıpkı bir işe başvurmak gibi, bir voleybol özgeçmişi bir koça veya kulübe, menajere bir oyuncu olarak kim olduğunuzu bir dakikadan daha kısa sürede açıklayabilmelidir. Bir oyuncu fotoğrafı, boy/kilo, pozisyonlar, deneyim, yer aldığınız makalelere bağlantılar ve istatistikler ekleyin.

 


7. Adım: Fırsatları Bulun

Artık becerilere ve yeterli araçlara sahip olduğunuza göre, yeteneğinizi göstermenin yollarını bulmalısınız. İşte fırsatları bulmanın birkaç yolu:

– 18 yaşından küçükseniz, yerel gençlik kulüplerinde, okullarda ve akademilerde yapılan denemelere dikkat edin

– Mümkün olduğu kadar çok kulübe e-posta gönderin ve Facebook aracılığıyla iletişim kurun, ancak yanıt beklemeyin (bir yanıt almadan önce 50 veya daha fazla kulübe e-posta göndermeniz gerekebilir!).

– Bir voleybol menajeri tutmayı düşünün, ancak birçok menajer çok aldatıcı olabilir, bu yüzden dikkatli olun.

- Bazı oyuncular, bir antrenman seansına botlarıyla gelip onlarla antrenman yapıp yapamayacaklarını sorarak takımlara kabul edildi.

 


Adım 8: İyi Performans Gösterin

Maçlardaki performansınıza odaklanmak yerine sadece bir sonraki seviyeye geçmeyi düşünmek kolaydır. Voleybol kariyerinizi maç maç düzenleyin. Oynadığınız her oyunda, kimin izlediğini asla bilemeyeceğiniz için iyi oynamaya ve %110'unuzu vermeye odaklanın. Takım arkadaşlarınız, koçlarınız ve kulüp personelinizle iyi ilişkiler kurduğunuzdan emin olun çünkü onların saha dışı desteğini almak sahadaki iyi performanslara katkıda bulunacaktır.

İpucu: Kötü bir oyununuz varsa, üzülmeyin. İyileştirebileceğiniz şeylerin bir listesini yazın ve bunları geliştirmek için çalışın.


 

Adım 9: Israrcı Olun (Sabırlı Olun)

Zor olacağını biliyordum ama profesyonel bir oyuncu olmaya çalışmak çok zordu. Bunun nedeni, profesyonel bir voleybolcu olmanın bir gecede gerçekleşmemesidir. Aylar da almaz. Yıllar ve ömür boyu özveri gerektirir. İnsanların başarının 'kan, ter, gözyaşı' gerektirdiğini söylediğini duyduğunuzda tamamen haklılar. Zaman ve sabır gerektirir. Bazen doğru fırsatı beklemek gerekir. Bazen yönünüzü değiştirmek için biraz şans gerekir, ancak ısrarcı olmak ve asla pes etmeme yeteneğine sahip olmak, başarılı olup olmadığınızı belirleyecektir.

 


Adım 10: Bir Sözleşme İmzalayın!

Profesyonel hayallerinizi gerçekleştirmenin son adımı, bir kulüple profesyonel bir sözleşme imzalamaktır. Sözleşmeler önce dikkatli bir şekilde ayrıntılı olarak incelenmeli ve bu sizin ilk sözleşmenizse, bu alanda deneyimli biri tarafından gözden geçirilmelidir. Temsilcilerle çalışırken dikkatli olun ve eğitim tazminatı ve oyuncu sahipliği konularına dikkat edin.

Bu tavsiyelerin voleybol hayallerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olacağına inanıyorum.

10 Steps How to Become a Professional Volleyball Player | VolleyCountry

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR