TÜM OYUNCULARIMIN HARİKA BİR DENEYİM YAŞAMASI GEREKİYOR

 




Dani Busboom Kelly, Louisville Cardinals baş antrenörüdür ve AVCA Yılın Koçu ödülüne layık görülen isimlerden birisidir.

Dani, seni voleybol koçu olmaya iten şey neydi?

Bir oyuncu olarak Nebraska'dayken, son senemde pozisyon değiştirdim. 3 yıl pasörlük yapmıştım ve son yılımda libero oldum.

Ve bence bu pozisyon değişikliği gerçekten zihniyetimi değiştirdi. Voleybol oyununa verecek çok şeyim olduğunu hissettim. Ve ayrıca Nebraska'da koçum olan John Cook diyordu.

Bunun hakkında daha önce hiç konuşmamıştık. Ama bunu söylediğinde, belki de yaparım dedim.

Voleybolun içinde kalmazsam pişmanlık duyacağımı biliyordum.

 

Ve böylece Tennessee'de bir iş buldum, bu benim ilk yardımcı koçluk işimdi. Ve o zamandan beri koçluk yapıyorum.

 

Ama bu komikti. Kapıdan içeri girmezsem pişman olacağımı biliyordum, ama aynı zamanda bir kez girersem asla ayrılmayacağımı da biliyordum.

İyi bir yolculuktu ve Louisville'e baş antrenör olarak gelmeden önce açıkçası birçok harika durağım oldu.

Baş antrenör olarak kendinize ne tavsiye edersiniz? Şu anda sizin için çok net ve mantıklı olan, ancak yıllar içinde geliştirmeniz gereken bir tavsiye.

Bir koç olduğunuzda, özellikle de oyunculuktan geldiğiniz de kendi sesinizi bulmanızın zor olduğunu düşünüyorum.

Ve doğal olarak ilk işinizde, yıllardır koçluk yapan ve çok fazla deneyime sahip olan tecrübeli isimler ile birlikte olacaksınız. Kendime daha çok konuşmam ve daha çok söz sahibi olmam gerektiğini söylerdim.

Ve daha çok hissettiğimi ya da gördüğümü söylemek ve bunun iyi algılanmayacağından endişe etmemek.

Ayrıca herkese her zaman en büyük pişmanlıklarımdan birinin Tennessee'deyken Pat Summitt ile oturup hiç konuşmamış olmam olduğunu söylerim.

Çoğu koç, diğer koçların gelişmesine yardımcı olmak isterler.

Ayrıca atletizm bölümünüzdeki ve çevrenizdeki insanlarla bu fırsatları değerlendirmenizi de kesinlikle tavsiye ederim.

Tennessee'den ayrıldığımda düşündüğüm ilk şeylerden biri buydu. Dostum, Pat Summitt ile hiç konuşmamıştım.

Bunu yapmaya açık olacağını biliyorum ve bu kesinlikle en büyük pişmanlıklarımdan biri ama bundan da ders çıkardım ve şimdi çok daha iyi bir iş çıkarıyorum.

Ve umarım bunu söylediğim insanlar da aynısını yaparlar.

Antrenörlük veya voleybol antrenmanı hakkında aldığınız kötü tavsiyeler nelerdir?

Zor bir soru.

Duyduğum kötü bir tavsiyenin genel olarak sadece uzmanlaşa olduğunu söyleyebilirim.

Kulüp takımına gitmesi gereken bir oyuncunuz var. Bence bu harika. Muhtemelen burada bir pasör olmayacak olsa da, genel olarak voleybol IQ'suna yardımcı olacak.

Bu yüzden çok genç yaşta bir pozisyonda uzmanlaşmanız gerektiğini düşünmüyorum. Uzun bir süre için, birden fazla pozisyonda oynayabiliyorsanız, bunu yapmaya çalışın.

Ayrıca ortaokul düzeyinde biraz daha voleybol IQ dersi verebileceğimizi düşünüyorum. Oyuncular kolej oyununa geçiş yaptıklarında bu gerçekten yardımcı olacaktır.

Örneğin rotasyonlar, oyuncuların rahat hareket etmelerine, bazı takımların neden belirli rotasyonlardan çıkmakta zorlandıklarını ve pozisyonları neden karıştırdığımızı ve neden her rotasyonda farklı şeyler yapabildiğimizi anlamalarına izin vermez.

Bu bir tavsiye gibi mi bilmiyorum ama geliştirilebileceğini düşündüğüm bir şey.

Belirli bir hedefiniz var mı? Belki zaten ulaştığınız bir hedef veya size günlük motivasyon verecek kadar ulaşılması zor bir hedef?

Şu anda, farklı nedenlerden dolayı birçok farklı hedefim olduğunu düşünüyorum.

Buradaki programı büyütmeye devam etmek kesinlikle bunlardan biri. Benim korkum, geçen yılın sadece geçici olması ya da sadece iyi bir yıl geçirmiş olmamız. Programımızın bu şekilde görülmesini asla istemem. Sürekli olarak ilk 20'de olmamızı ve her zaman Sweet 16'ları ve elit 8'leri zorlamamızı ve ACC şampiyonluğu için mücadele etmemizi istiyorum. Bu hedeflere her yıl ulaşamayacağımızı biliyorum, ancak onlara ulaşabileceğimiz bir konumda olduğumuz sürece bunun gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum.

Yani büyümeye devam etmek ve bir sonraki adımda ulusal bir şampiyonluk kazanmak.

Son dörtte yer aldık. Louisville'de işe başladığımda bu benim hedeflerimde bile yoktu, ama şimdi devam etmesi gerekiyor. Bu oldukça heyecan verici.

Ama aynı zamanda asıl öncelik, Louisville seyircisi ile oyunu büyütmek ve onların maçlara gelmeye devam etmesini sağlamak ve ister bir oyuncu, ister bir antrenör veya bir taraftar olsun, Louisville voleybolunun bir parçası olmanın büyük bir şey olduğunu anlatmak.

Uyumlu ve harika bir temel oluşturduk, bu konuda tutarlı olmalıyız, kazanmalısınız ve o seyirciyi buraya getirmelisiniz.

Her zaman oyuncularımızın harika bir deneyim yaşamasını isterim ve yaşamadıklarında bunu gerçekten kişisel olarak algılarım. Bu yıl takımda 6 son sınıf öğrencisi vardı ve bence hepsi ile son 4 yılda harika bir deneyim yaşadığımızı söyleyebilirim.

Ve böylece amaç, buna devam etmek ve başlangıç seviyesindekiler veya Tüm Amerikalılar veya hiç oynamamış olmaları fark etmeksizin, harika bir deneyim yaşamalarını ve Louisville voleybolunun onları daha iyi bir insan ve oyuncu haline getirmesini sağlamak.

Yani bunlar oldukça büyük hedefler. Ve kesinlikle günlük olarak işe yarayanlar.

Bu temeli atmaya devam etmek, yaratılan bu temeli genişletmek kesinlikle gidilecek yoldur. 2024'te final four turnuvasını da siz organize etmiyor musunuz?

Kesinlikle. Bu inanılmaz olurdu çünkü en son final four burada olduğunda, belki 2012'deydi... 17.000 seyirci vardı ve Louisville son dört te bile değildi.

Şehrin uğultusuyla orada olduğumuzu hayal edin, bu inanılmaz olurdu.

Biliyorsunuz, bunu Nebraska Omaha final four'a ev sahipliği yaptığında bir oyuncu ve koç olarak deneyimlemiştim.

Ama bu başka bir seviye, çünkü kendi evimizde. Tüm maçlarımızı orada oynamıyoruz ama bazılarını orada  oynayacağız. Yani oldukça büyük bir anlaşma olurdu.

Yum spor salonu büyüktür, 22.000 kişiyi barındırabilir. Çok büyük. Yani tüm maçlarımızı orada oynasaydık gerçekten voleybolun samimiyetini kaybederdiniz. Uzakta olduğunuzda, herkesin topa ne kadar sert vurduğunu ve ne kadar hızlı hareket ettiğini gerçekten göremezsiniz.

Ama oyunumuzu büyütmek için orada bazı maçlar oynamak istiyoruz.

Bizi oynarken görmek isteyen çok sayıda insan var. Geçen yıl evimizde oynadığımız maçlarda neredeyse biletlerin tamamını sattık ve bilet bulmak gerçekten çok zor bir hal aldı.

Bu yüzden, isteyen herkese bizi yılda en az birkaç kez oynadığımızı görme fırsatı verdiğimizden de emin olmak istiyorum, ancak gelecek yıl arenamızda bilet almak zor olacak. Elbette.



Takım kuralları. Yerine koyduğunuz bazı sabit kurallar var mı?

Takım içerisinde çok fazla kuralımız yok.

Ama oyuncular gelişir ve değişebilirler. Takımlar değişeceği için daha spesifik kurallar geliştirmeniz gerekebilir.

Ama bizim belirlediğimiz kurallarımız 'zamanında olacağı yerde olmak' ve 'kişiden kişiye davranışlar'dır. Yani biriyle konuşmak istersen, bunu yüz yüze yapacağız.

Bence bugünlerde bu gerçekten çok zor çünkü mesajlaşmak çok kolay ama o yöne doğru gitmeyi hiç istemiyoruz.

Ve sonra altın kuralı takip edin, başkalarına size nasıl davranılmasını istiyorsanız öyle davranın. Otobüs şoförünün adını biliyor muyuz? Teşekkürler mi diyoruz. 'Altın kuralı takip et' bana öyle geliyor, bu sadece bir örnek.

Yani bunlar gerçekten her yıl değişmeyen 3 kuralımız. Ve sonra bazı değişiklikler yapabiliriz veya ekip kendi değişikliklerini yapabilir, ancak bunlar yıldan yıla değişmez.



Bir performans kültürü geliştirme ve bireyin ve ekibin hedefleri konusunda şeffaf ve açık olma konusunda nasıl ilerliyorsunuz?

Yaptığımız bir şey, bu gerçekten benzersiz ve zor, ama gerçekten işe yaradı, rol toplantılarımız var ama bunları ekibin önünde yapıyoruz.

Bu yüzden herkesin önünde her birey hakkında konuşuyoruz.

Bence bu gerçekten güven oluşturmaya yardımcı oluyor çünkü biz gerçekten şeffafız. Ve sonra birbirlerini sorgulamalarına izin veriyoruz, böylece daha fazla oynama süresi mi yoksa neyi iyi yaptığınızı anlayabilirler.

Bu aynı zamanda tüm takımın önünde tekrarlanmasını istediğimiz şeyleri dile getirmek ve oyuncularımızın buna değer verildiğini bilmelerini sağlamak için bir fırsat.

Ama aynı zamanda akranlarının önünde oyunlarını duymaları için bir yol. Ve bazen muhtemelen benim için en garip olanı çünkü toplantıyı yöneten benim..

Ve herkesin önünde bir oyuncu hakkında 'olumsuz' şeyler söylemek biraz zor ama bence bu programımız için gerçekten harika oldu ve yapmaya devam edeceğimiz bir şey.

Ve bu gerçekçi olmadığı için asla kapalı kapılar ardında konuşmayacağımız anlamına gelmez. Bazen bunu yapmak zorunda kalıyoruz ama çoğunlukla yapmıyoruz, sadece kimsenin bir şeyler sakladığımızı veya bilgi tutmaya çalıştığımızı düşünmesini istemiyorum.

Bu yüzden her şeyi bir grup olarak birlikte yapmaya çalışıyoruz.

Bir sonraki oyuna hazırlanırken genel yaklaşımınız nasıl görünüyor ve yaklaşımınızı hiç değiştirdiniz mi?

Bu konuda oldukça tutarlı olduk. Gözlemci  raporlarımızı kesinlikle kısalttık ve basitleştirdik.

Oyuncularımızdan neyi sevdikleri hakkında geri bildirim aldık.

Örneğin, değiştirdiğimiz şeyler hakkında düşünmediğiniz çok basit bir şey vardı. Bu yüzden oyuncu alımı yaparken, tüm bu oyuncuları isimleriyle tanıyoruz. Bu nedenle keşif seanslarımızda isimlerini kullanıyorduk ve oyuncularımız ise bundan hoşlanmadı. Özellikle genç olanlar. İsim yerine sayı kullanmamızı istediler.

Bu benim için zor çünkü sadece yüzü ve ismi biliyorum ama bu onların öğrenmesine yardımcı olmuyordu.

Ve bence bu aynı zamanda rakipleri bir kaideye oturtuyor, isimlerini biliyoruz, çünkü onları işe aldık ve ne yapabileceklerini biliyoruz, sadece, herkes eşittir veya onlar bizim için sadece bir sayı değil.

Ve sonra seansları gerçekten kısa tutmaya çalışıyoruz. Uzun keşif seanslarına katılmıyorum. Bence maçtaki oyuncuların scout'un hazırlamasına yardımcı olmak ve onlara koçluk yapmaya devam etmek bizim işimiz.

Anın hararetinde bazı şeyleri hatırlamayacaklar ve oynayan herkes bunu biliyor. Bazılarını hatırlayacaklar ama her şeyi hatırlamayacaklar.

Ama bunun dışında, gerçekten tutarlıydı ve orada burada biraz ince ayar yaptık, ancak sahada çok tutarlı bir şekilde hazırlanıyoruz.

Ve neyse ki oldukça yüksek seviyede oynayan iki asistanım var, böylece 'diğer' oyuncularla iletişim kurabiliyorlar.

Bunun bize gerçekten çok yardımcı olduğunu düşünüyorum.

Böylece nasıl görünüp hareket edeceklerini ve güçlü ve zayıf yönlerin neler olduğunu biliyorlar.

Bu Masterclass'ın sonunda Terry Pettit ile yaptığınız bir röportajda kendi takımınızın gücüne odaklanmanın rakibin ne kadar harika olduğuna bakmaktan çok daha önemli olduğundan bahsetmiştiniz. Bu, şimdiye kadar evrensel bir spor klişesi... ama öyle oldu çünkü doğru.😄

Diğer takıma odaklandığınızda, kendi güçlü yanlarınızı unutursunuz..

Ve John Cook'tan öğrendiğim ve asla değiştirmeyeceğim bir şey, farklı rotasyonlarla başlatmaktan bahsetmek yerine, hayır en iyi rotasyonlarımızla bizi yenmelerini sağlayacağız olmuştu.

Ve böylece belirli bir maça, farklı bir rotasyonla başlamayacağız.

Bunu birçok kez düşündüm. Belki de özellikle bunun üzerinde çalışmalıyız. Böylece herhangi bir yerden başlarken kendimizi rahat hissederiz.

Ama muhtemelen bir maça her zaman en iyi rotasyonumuzla başlayacağım.😄

Daha önce 6 kıdemli oyuncunuzdan bahsettiniz. Geçen sezon sahada çok reaktif, dinamik ve etkili bir takımınız vardı, oyuncu alımı konusunda nasıl bir yol izlediniz?

Ben sadece bu oyuncuları işe alacağım ve onlarda bu boşluğu mükemmel bir şekilde dolduracak gibi diyemezsiniz.

Daha çok bu yıl ne yapabiliriz, oyunumuz hakkında nasıl düşünmeliyiz, nasıl bir tarz oynamak istiyoruz ve o takımı nasıl oluşturacağız demeliyiz.

Örneğin, orta oyuncularımızdan biri olan Anna Stevenson'un yokluğunda çok şey kaybedeceğimizi biliyoruz. Birinci sınıf öğrencisinin bu kadar sayı ile oynamasını bekleyemeyiz.

Yani daha arka pozisyon mu koşuyor? Arka bölgeyi daha yaratıcı olarak kullanmamak mı?

Bu yüzden tüm bunları düşünüyoruz ve bizi gelecek sezona hazırlamak için şimdi onlar üzerinde çalışıyoruz.

Kadın kolej voleybolu sizce nasıl daha da gelişecek?

Bunun, kesinlikle hızlı olacağını düşünüyorum. Bence takımlar daha da hızlı hareket etmeye çalışıyorlar. Uluslararası takımların hızlı hareket ettiğini görüyorsunuz, ABD de gerçekten hızlanıyor.

Yani tipik olarak Amerikan takımları, milli takım gibi şeyler yapmaya başlıyor.

Ayrıca birçok koçun daha az yedek oyuncu için lobi yapacağını düşünüyorum. Bu yüzden bunun değişebileceğini hissediyorum.

Ama burada Amerika'da 9. başlık ve fırsatla ilgili kurallar da var. Bu bir voleybol olayı olsun ya da olmasın, tüm bunlar bizim sporumuz dışındaki nedenlerle reddedilebilir. Öyleyse göreceğiz, bence bu her zaman tartışmaya açık olacak.

Sadece 'daha büyük, daha hızlı, daha güçlü' görmeye devam edeceğinizi ve muhtemelen sonunda fileyi yükseltmek zorunda kalacağınızı düşünüyorum.

Kadın basketbolu için hiçbir şeyi değiştirmediler ama voleybol için fileleri biraz yükseltip daha uzun rallilerle daha da rekabetçi hale getirebilirler gibi görünüyor, ama kim bilir?

Ayrıca bazı şeylerin aynı kaldığını da görebiliyorum çünkü NCAA 'değişimi' gerçekten sevmiyor.

Ve olaya voleybol tekniği açısından bakarsak, voleybolun ilerlemesine ne yardımcı olabilir?

Bence ikili temas NCAA voleybolunda bir sorun oldu ve bundan kurtulmaları gerekiyor.

Kişisel larak çift temasa izin vermem ama hakemlerin tutarlı olmalarının imkansız olduğu durumlarda çift temas kararı vermelerine de izin vermem.

Bu yüzden, onlara uymaları için daha kolay bir kural verseydik, bunun değişeceğini ve daha tutarlı olacağını düşünüyorum, ki bu çok büyük bir iş olurdu.

Daha önce bahsettiğim gibi, yedekler konusunu bilmiyorum. Bunun harika olacağını ve oyuncuların gelişmesine yardımcı olacağını düşünüyorum.

Ancak özel defans oyuncuları kullanmayı da seviyoruz, bence bu çok daha fazla insana oyun oynama ve harika bir deneyim yaşama fırsatı veriyor.

Bu yüzden bu konuda kararsızım ancak bence kesinlikle ikili temas ortadan kalkmalı.

Top hücum oyuncusunun yönüne gidiyorsa, pasörün elleri arasına düşmediği sürece gerçekten çift temas dememelisiniz, ancak hakemler bu konuda tutarlı değil.

Ve pasör olmayana çift temas çalınması da dayanamadığım şey, bu kural herkes için aynı olmalı.

Tartışmaya açık olması gereken ve örneğin Texas orta oyuncuları tarafından kullanıldığını gördüğümüz bir başkası, topu 'powertip' stiliyle (omuzun üzerinden 1. pozisyona) atmaktı. Bu, onların yüksekliğinde ve bu açıyla, bloğu geçtikten sonra temelde savunamayacağınız bir top haline gelir.

Kabul ediyorum. Bence izin verilmemeli. Ve sanırım çifte temas gibi. Sadece buna izin verilmediğini söylerseniz, bunu yapmayacağız.

Buna meydan okuyamazsınız ve her yerdedir. Yani izin verilip verilmediğini belirleseler. Ve bu şekilde herkes ne olduğunu bilir.

Çünkü onu bu konuda eğittik çünkü Pitt bunda gerçekten iyiydi. Bizi öldürecek 1 oyuncuları vardı ve bunda gerçekten iyiydik. Ve sonra bir maçta 3 kez falan hata olarak çalındı. Ve böylece yapmayı bıraktık.

Ama sezon boyunca tekrar tekrar görmeye devam ettik.

Yani bu aynı şey. Sinir bozucu çünkü maç sırasında ne olacağını bilmiyorsunuz, her şey hakeme bağlı.

Şimdiye kadar gördüğünüz en iyi oyun. Hangi maç voleybolun dünyadaki en büyük spor olduğunu bir kez daha doğruladı?

Zor bir soru. Çok gençken Nebraska maçlarına gitmeye başladım ama maçı gerçekten analiz etmiyordum. Daha çok taraftarlar ve sporcular güçlü olduğu için bu programın bir parçası olmak istiyordum.

O programı temsil etmek istedim.

Ama benim dikkatimi çeken maç, Teksas ve Penn Statei arasındaki bir ulusal şampiyonluk maçı idi. Hangi yıl olduğunu bile bilmiyorum. Sadece Destiny Hooker'ın son yılı olduğunu biliyorum.

Ve o maçı izlerken ne kadar iyi olduğunu düşündüğümü hatırlıyorum. Ve ilk kez televizyonda kolej voleybolunun bu kadar iyi göründüğünü hissettim.

Bu bana etkiledi çünkü onu televizyonda izliyordum, ve çok etkileyici görünüyordu.

Ve bence voleybol, son birkaç yıla kadar kötü bir itibar kazanmıştı  çünkü televizyonda izlemek harika değildi ama şimdi bu değişiyor.

Ve bence bu oyun beni gerçekten etkiledi. Maçlar böyle olsaydı, büyük bir TV izleyicimiz olurdu.

Ve o oyunda gerçekten etkileyici sporcular da vardı, Destiny Hooker gibi, eminim Megan Hodge Penn State takımındaydı.

Harika bir maçtı.

Herhangi bir yerde üzerinde herhangi bir şey olan devasa bir reklam panonuz olsaydı üzerinde ne yazardı ve neden?

Akla gelen ilk şey, bu gerçekten zor bir soruya hazırlıksızım, sadece: özgün olun.

Ve programımızda bunu gerçekten yapıyoruz. Yani bir reklam panosuna koyacağım şey buydu.

Ve bilirsiniz, gerçekten olmak istediğiniz kişi olabileceğiniz Instagram ve sosyal medya ile günümüzde özgün olmamak çok kolay.

Ancak oyuncularımızın kendileri gibi rahat ve güvende hissetmelerini ve aynı zamanda doğru şekillerde gelişebilmelerini istiyorum.

Bir başarısızlık veya bariz bir başarısızlık sizi daha sonraki başarıya nasıl hazırlar? "Favori başarısızlığınız" var mı?

İlk yılımda ulusal şampiyonluk maçında kaybettikten sonra Nebraska'da pozisyon değiştirdiğimde, koçumla bu konuda hiç konuşmamış olsam da bir daha asla set yapmayacağımı biliyordum.

Ama başarısız olduğumu biliyordum ve ekibi ve onu sevsem de sevmesem de, o pozisyonda farklı bir şeye ihtiyacı olduğunu biliyordum.

Ben de bunu bir başarısızlık olarak değerlendirdim. Sonra bir libero oldum ve bence bu, kariyerimi gerçekten koçluğa yansıttı ve çok daha iyi bir bakış açısına sahip olmamı sağladı.

Yani bu kesinlikle çok iyi bir başarısızlık oldu.

Nebraska ile iç içe olan bir diğeri de ben Tennessee'deyken aynı yıl 2 asistan ayrıldı ve o 2 işten birini alma şansım yüksek olur diye düşündüm.

Ve yapmadım ve onun yerine burada Louisville'deki işi buldum ve burada muhtemelen düşündüğümden daha fazlasını öğrendim.

Ve tabii ki harika bağlantılar kurdum ve şimdi burada baş koçum.

Ve eğer Louisville'e gelmeseydim, daha önce Nebraska'da asistan olacağımı ve bugün burada oturuyor olacağımı sanmıyorum.

Ayrıca harika bir koç yardımcısı ve ardından bir baş koç olmak için neredeyse bu kadar iyi hazırlanabileceğimi düşünmüyorum.

Bir pasör olarak bu deneyimleri yaşadınız, bu durumdan ders çıkardınız ve şimdi baş antrenör oldunuz. Bunun pasörlerinize koçluk yapmanız üzerinde nasıl bir etkisi oldu?

Louisville'de pozisyonları ayırdık. Ve pasör, bizim birincil pozisyonumuzdu. Ve bence iyi ve kötü eğitilme şeklim bana bir koç ile bir pasör arasındaki ilişki yönü hakkında gerçekten daha çok şey öğretti.

Ve bununla çok gurur duyuyorum. Ve bence bu beni kesinlikle harika bir pasör koçu yaptı.

Çünkü bu pozisyonda, bir oyuncu olarak gördüğüm kadarıyla, başarısız oldum, ama bence bu beni harika bir pasör koçu yaptı ve hatta bunun ilişki parçasıyla daha da fazlası. Ayrıca her pasörü aynı şekilde çalıştırmıyorum çünkü çok farklılar. Ve herşeyi  yapabileceklerini sanmıyorum. Dolayısıyla, programımızda farklı pasörler olsa bile, tamamen aynı geri bildirimi almıyorlar çünkü çok farklı pasörler.

 

Rahat olduklarından ve "nedenini" anladıklarından emin olmalılar. Bence çoğu onlara 'neden'i anlatıyor ve o zaman sana güvenebilecekler.

Bir oyuncu olarak bana her zaman nedeninin söylendiğini düşünmüyorum. Daha çok, bunu yapmalısın gibiydi. Sanırım 'neden'i bilseydim belki daha iyi olurdum ya da işleri biraz farklı yapardım.

 

Çok sevdiğiniz bir kitap, podcast veya başka bir kaynağınız var mı? Belki ekiple paylaşılan bir şey?

Her zaman dinlediğim belirli bir podcast yok ama Anson Dorrance'ı gerçekten seviyorum. Kuzey Carolina'da futbol koçu, kadın futbol koçu. Bu yüzden onun konuşmalarını dinlemeyi seviyorum.

 

Hangi spor olursa olsun ilişki kurabileceğim koçları seçiyorum. Voleybol antrenörlerine takıntılı olmamaya çalışıyorum. Diğer spor dallarında diğer koçların ne yaptığıyla daha çok ilgilenmeye çalışıyorum.

Ben Nebraska'dayken birkaç futbol kitabı okudum ve Pete Carroll'ın kitabına ("Sonsuza Kadar Kazan: Bir Şampiyon Gibi Yaşa, Çalış ve Oyna") epeyce atıfta bulundum.

Oyuncularımıza gelince, bu daha çok bireysel olarak, zorunlu okumamız yok. Spor psikoloğumuz birçok oyuncumuza yardımcı oluyor.

Ve böylece her zaman farklı şeyler okuyacaklar, bence bu harika çünkü bir oyuncunun sevdiğini diğer oyuncu beğenmeyebilir. Yani özellikle referans verdiğimiz hiçbir şeyimiz yok.

Ama oyuncularımızın çoğu bir şeyler okuyor. Bu yüzden, bizim seviyemizde tüm bunları kişiselleştirebilecek bir kaynağımızın olması harika.

Çünkü koçlar olarak muhtemelen bunu kişiselleştirmek için vaktiniz yok, ama o yapabilir ve özellikle de bunda değer bulanlarla.

Şimdiye kadar yaptığınız en değerli yatırımlardan biri nedir?

İlginç bir soru.

Ve bence çok şey var diyebilirim ama bence ABD kamplarında çalışmak bunlardan biri.

Her zaman çok zaman alır, yazın sezon bittiğinde 10 gün olur. Ve, bunu gerçekten yapmak istiyor muyum? Her zaman havada olurdum. Kendi kendime, bunu neden yapıyorum diye düşünürdüm. Nefes almaya ihtiyacım var. 😄

Ama ondan her zaman fayda sağladım. Ve hala yapıyorum.

Sadece diğer koçlarla yaptığınız sohbetler, o kamplarda en büyük akıl hocalarımdan bazılarıyla tanıştım. Bu yüzden bunun çok hafife alındığını hissediyorum.

Asistanlarım da hep aynı tavrı sergiliyor. Bunu yapabilir miyim bilmiyorum. Ve ben, yine de yapabileceği mi düşünüyorum.

Koçların arasında bu kadar uzun süre kaldığım ve buna değmeyeceğini düşündüğüm bir durumdan asla uzaklaşmadım.

Voleybolla ilgili aklıma ilk gelen şey bu oldu.

Ama sadece işi için kocamla bir geziye çıktım. Ve bence onu desteklemek ve ne yaptığını öğrenmek de işleri bir perspektife oturtuyor. Yani bu daha fazlasını yapmam gereken bir şeydi.

Sadece voleybol, ben ve programla ilgili olmadığından emin olmak için. Sahip olduğu ilişkileri ve satışların da atletizmle çok ilgili olduğunu öğrendim. Çünkü her zaman işe alıyorsun ya da destekçileri ve bağışçıları işe alıyorsun.

Burada antrenmanlara yeni başladığımız için neredeyse gidemeyecek olsam da, bunun için zaman ayırmak benim için gerçekten iyi oldu. Takımdan ayrılamam diyordum. Ve bu çok son dakikaydı ama yine de yapmam gerektiğine karar verdim.

Ve tıpkı ABD işi gibi yaptığım için minnettarım. Her zaman, ah, bunu gerçekten yapmalı mıyım? Sonra eve gelirsin ve buna yüzde yüz değdiğini anlarsın.

Kendinizi bunalmış veya odaklanmamış hissettiğinizde veya geçici olarak odağınızı kaybettiğinizde ne yaparsınız?

Ben neredeyse açık bir kitabım. Bu nedenle, kendimi bunalmış hissediyorsam, muhtemelen asistanıma şöyle derdim: 'Bunalmış hissediyorum ve buna bu sebep oluyor. Bu yüzden bunu denklemden çıkarmamız gerekiyor.'

Ama burada daha çok voleybolla ilgili bir yönü ve bunun maçlar sırasında nasıl olduğunu düşünüyorum. Ve personel olarak gerçekten iyi iletişim kurabiliyoruz. Bu ısıyı alır.

Ama sadece hayatta, dürüst olmak gerekirse, eğer bunalmış hissediyorsam, genellikle sadece kocamla biraz zaman geçirmem ve beni neyin bunalttığını düşünmemem gerekir ve o, hafifçe deyimle, boş zamanlarında iyidir. 😄

O çok, çok sakin bir insan.

Bu yüzden genellikle sadece onun yanında olmak, tamam, biraz sakinleşeceğim çünkü onun doğası bu.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR