VOLEYBOL, BALKONDAN KAÇMA VE ÇEVRİMİÇİ NEFRET

 



TVPSPORT.PL: – Kolay olmayan şeyler hakkında konuşmaktan korkmuyorsunuz. Evde özgüven kazandın mı? Yoksa bazı şeyleri büyürken mi öğrendin ?

Zuzanna Górecka: Evden çok erken ayrıldım. Çok uzun zaman önce bile annemle, ona göre gerçekten Szczyrk ve yerel Spor Şampiyonası Okulu tarafından yetiştirildiğim gerçeği hakkında konuştum. Biraz renklendirilmiş, ama içinde bazı gerçekler var. Küçükken ailem bana rol modeller gösterdi, nasıl davranacağımı, farklı durumlarda ne yapacağımı söyledi. Szczyrk'te ise özgüven ve daha somut bir karakter geliştirdim.
Ben her zaman her yerde en genç oldum. Polonya'nın güneyine gitmek için evden ayrıldığımda on dört yaşındaydım.
Aniden birinci ligde oynamaya başlayan bir çocuktum. Kendimi çok güvensiz hissettim. Koçlar ve okul müdürü Grzegorz Wagner ile birçok görüşmem oldu. En büyük kompleksimin boy olduğu bir dönemde beni büyük ölçüde motive eden ve yönlendiren oydu. Çok kısa olduğumu ve profesyonel olarak asla voleybol oynamayacağımı düşünüyordum. Birgün Grzegorz Wagner'in bana, benim gibi kısa boylu birinin dünya çapında oynayabileceğini kanıtlayacağımı söylediğini hatırlıyorum. İyi hatırlıyorum. O andan itibaren daha da iyi oynamak istedim ve olmak istediğim yere ulaşabileceğime inanmaya başladım.

Ancak Szczyrk'te özgüven oluşturmak kolay olmadı. Benden daha iyi olan yaşça büyük kızlarla birlikte oynadım. İçime kapanıp onlara karşı hiç şansım olmadığını gösteremezdim. Ben de tam tersini yapmak zorunda kaldım. Başımı dik tuttum, antrenmandan sonra kaldım, onlardan önce geldim. Derslerin 7:30'da başladığını hatırlıyorum. Saat 7'den önce boş bir salona gelirdim, duvara kare çizdik ve kırk dakika yeke ile zıpladım. Bazen antrenör beni bunu yaparken yakalar ve dünden beri böyle durup zıpladığımı mı sorardı. Ona "Belki!" diye cevap verdim. Her zaman hırslı oldum ve ne istediğimi biliyordum. Voleybol benim için ilk sıradaydı.

Szczyrk'te özgüven inşa etmek daha çok içsel bir süreçmiydi, yoksa bir dereceye kadar kişinin daha yaşlı ve daha iyi meslektaşları arasında durabilme yeteneğine mi bağlıydı?


Rekabet etmeyi gerçekten seviyorum. Bence bu bizi daha iyi oyuncular yapıyor. Kendilerinden bir şeyler öğrenebileceğim daha büyük kızlarla antrenmanlara gitmek benim için büyük bir motivasyondu. Benim için bir şeyler yolunda gittiğinde, bu beni çok mutlu ederdi. Kendime eski arkadaşlarımdan ve rakiplerimden daha iyi antrenman yapabileceğimi kanıtladım. Güvenim arttı.

Ailem sayesinde kafam toparlandı. Beni çok desteklediler ve her gün işimi yapmamı, çalışmamı ve her şeyin yoluna gireceğine inanmamı söylediler. Daha genç olduğumu ve hata yapma hakkım olduğunu da eklediler. Güvenimi artırdı ve yanlış da değildi. O olmasaydı, hepimiz sporda yenilirdik. Yenilgiden sonra bile başınız dik yürümelisiniz çünkü tevazu esastır, ancak kaybedilen bir maç bir derstir.


Tamamen kızlardan oluşan bir okul, "Kaba Kızlar" tarzı bir kurumla eş anlamlı olabilir mi, yoksa kadın takımlarının sıklıkla ilişkilendirildiği bir kardeşlik midir?



Bu kadar büyük bir ergen kız grubu bazen patlayıcı bir karışımdır. Oyuncuların her birinin kendi karakteri ve inançları vardır. Ancak daha zor anlar olduğunda, her biri arkasındadır. Deneyimlerime göre, hepimiz birbirimizi destekledik. Kriz genellikle Aralık ayında geldi. Hava kararmaya, soğumaya ve kar yağmaya başlamıştı. Herkes Noel için eve gitmek istedi. O zamanlar çok birleşmiştik ve birbirimize biraz daha dayanmamız gerektiğini söyledik. Hatta hapishanede olduğu gibi "ayrılmak" için kalan gün sayısını duvarlara yapıştırdık (gülüyor). O anlarda çıtırtı yoktu.


"Ailenin sana SMS gönderdiği ilk gece ne düşündüğünü hatırlıyor musun?"


Çok iyi hatırlıyorum. Odaya girdim ve yalnızdım.


Oda arkadaşın var mıydı yoksa yalnız mıydın ?
Bir oda arkadaşım vardı, Julia Serowiecka. Daha önce daha az iletişim kurduğumuzu ve bir şekilde birbirimizden pek hoşlanmadığımızı hatırlıyorum. Aynı pozisyonda oynardık ve gençlik voleybolunda madalya için yarışmıştık. Yine de az çok birbirimizi tanıdığımız için odada birlikte olmayı kabul ettik.
Szczyrk'e geldik, odaya girdik ve bir süre sonra odada yalnız kaldım çünkü Julia gitmişti. İşte o zaman tüm duygular üzerime aktı. İlk düşünce? Uygun değilim, burada olmak istemiyorum. Ağladım. Ama çabucak üstesinden geldim ve kendime bunun iyi olacağını söyledim. Uyumaya gittiğimde, Szczyrk'te olmanın benim için ne kadar harika bir rüya olduğunu düşündüm. Ne de olsa on bir yaşımdayken anneme bu okula nasıl gireceğimi sormuştum. Daha sonra sekreter Bayan Iwonka 'yı aradı ve kızını SMS'e nasıl kaydettirebileceğini sordu. Daha bilgili annem bana voleybolcu olmanın tek yolunun Olimpiyat umutları turnuvasından geçtiğini söyledi. Kesinlikle gireceğimi söyledim ve gerçek oldu.
Sırada ne vardı? Eğitim sonrası eğitim. Her birine gitmekten mutlu oldum. Tüm bunları zorunluluktan yapmadım ve Szczyrk'teydim çünkü orada olmak istiyordum.


Szczyrk dağlar, bir kayakla atlama, bir nehir ve aslında tüm şehrin içinden geçen bir yoldur. Genç kızların orada ne işi vardı?


"Oradayken at gözlüğüm vardı ve benim için önemli olan tek şey voleyboldu. İyileşmek istedim. Hiçbir parti, hiçbir ergen isyanı beni ilgilendirmiyordu. Her zaman salondaydım, topu bir kare üzerinde sektiriyordum ve o kadar.


O zamanlar yaptığın en çılgınca şey neydi?

Büyüdüğümüzde, yılda bir kez partiye gitmek için balkondan kaçardık. Başka seçeneğimiz yoktu, çünkü koridorda kameralar vardı, bu yüzden fark edilmeden çıkmamızın bir yolu yoktu. Ancak daha sonra balkonlarda kameralar belirdi, bu yüzden kaçmanın bir yolu yoktu.

Szczyrk'te herkes bizi izliyordu. Odalarımız düzenli olarak kontrol edildi. Saat 22:30'da telefonunu öğretmenin odasına geri götürmek ve uyumak zorundaydın. Ayrıca sürekli bir görüşe sahip olan ve bir yere gittiğimizi bilen kadın resepsiyonistlerin de gençlerin yetişmesinde rolleri vardı. Yani hiçbirimiz aşırı bir şey yapmaya cesaret edemezdik. Herkes ne için orada olduğunu biliyordu, bu yüzden abartmadık.

 

"Neden orada olmak istedin?"


Çocukluğumdan beri milli takım maçlarını izlerdim, milli takım üyelerinin Sosnowiec'te okula gittiklerini biliyordum. Uzun zamandır milli takıma nasıl gireceğimi düşünüyordum. Ailemle bunun hakkında çok konuştum. Babam milli takıma giden yolun nasıl olduğunu öğrendi. Önce bir kulüpte olmam ve sonra bir telefon almam gerektiğini söyledi. Mesajlaşmadan da bahsetmişti. Sonra annem aradı ve oraya nasıl kayıt olabileceğimi sordu.

Ancak her şey milli takımı, Katarzyna Skowrońska veya Joanna Wołosz'u izlemekle başladı. Bunlar benim rol modelimdi. Milli takımda oynamak büyük bir hayaldi. Şu anki günlük hayatımın zaten tamamlanmış bir hedef olduğunu düşünmek beni mutlu ediyor. Bunun mümkün olacağını düşünmemiştim, soyuttu. Ancak, tutarlılık ve sabır işe yaradı.

Demek Skowrońska olmak istedin?


Evet! Kasia olmak isterdim. Sadece becerileriyle değil güzelliğiyle de öne çıktığını görmek çok kolaydı. Genç bir kız olarak benim için çok şey ifade ediyordu. Her zaman onun gibi oynayacağımı söyledim.


"Bunun için mücadele etmek zorunda mıydın?"
Evet, ilk başta bana ve oda arkadaşıma mesajla birimizin hücum oynaması gerektiği söylendi. Teknik direktörlere baktım ve kesinlikle ben değilim dedim. İlk topa dokunmak istemem benim için çok önemliydi. Bunu uygulamaya başladım, tutarlıydım. Bu pozisyona veda etmek istemedim.


Hikayen harika çünkü voleybola başlamak isteyen küçük kızlar aynı sorularla veya ikilemlerle karşı karşıya kalıyor. Onlarla konuşuyor musun ?



Evet, Instagram sayesinde. "On üç yaşındayım, senin gibi voleybola başlamak istiyorum. Nasıl olur? Milli takıma nasıl girerim?" gibi bir sürü mesaj alıyorum. Ben de yaşadım bunu ama sosyal medyanın bugünkü gibi olmadığı bir dönemde. Ne zaman biri bana bu konuda yazsa, aynı şeyi yaşadığımı hatırladığım için gülümsüyorum.


Ailen çocukluk hayallerine nasıl tepki verdi?

İlk antrenmandan sonra babam anneme onun bir voleybolcu doğurduğunu söyledi. Daha önce kendimi başka disiplinlerde bulmaya çalıştım. Ata binmek, dans etmek, ardından piyano çalmak istiyordum. Sonuncusuna gelince, iki derse gittim ve yapamayacağıma karar verdim, sonraki derslere gitmeyecektim ama bunu aileme söylemeye korkuyordum çünkü onlara evde bir piyano olması gerektiğini söylemiştim ve hatta hangisini, nereden alacaklarını bile araştırmaya başladılar. İstemediğimi söylediğimde beni voleybol kursuna yazdırdılar. Kardeşimi futbol derslerine götürürken beni de ısrarla voleybol antrenmanlarına götürdüler. Onlar için kesinlikle bir fedakarlıktı. Benim için yaptıkları için çok minnettarım. Onların desteği olmasaydı bulunduğum yerde olmazdım.


"Düşersen, dört ayak üzerinde olacağının onlar yüzünden olduğunu biliyor muydun?"

Kesinlikle. Arkadaşlar oradadır, ancak zor anlarda aile en önemlisidir ve başından sonuna kadar ailedir. Ne olursa olsun ailem bana hep yardım etti, elini uzattı ve bana asla sırtını dönmedi. Abim de böyle anlarda çok destek oluyordu. Bazen kardeşler aynı yaşta olunca kıskançlık başlar. Bizim durumumuzda değildi.

 

"İkinizin arasındaki fark nedir?"
"O beş dakika daha yaşlı. Bana çok büyük destek verdi. Sporu bırakmayı düşündüğüm en ciddi olay meydana geldiğinde, pişman olacağım için beni denemeye devam etmeye ikna etti. Voleybolsuz yaşayamazsın dedi. Ona bunun beni çok sinirlendirdiğini söyledim. Bitirdiğime karar verdim ve üniversiteye kaydoldum. Normal bir hayat istiyordum.

 

Ne okumak istiyordun?

Kriminolojiye kaydoldum.


İlginç!
Çocukluğumdan beri ilgimi çekiyordu...


"Peki, neyle ilgilendin?"

Hapishane.

 

Başlık şöyle olacak: "Zuzanna Górecka: Her zaman en çok hapishaneyle ilgilenmişimdir."

Alt başlık: "Klavyeci olmak. Benim gerçekleştiremediğim hayalim". Şimdi buna gülüyorum ama gerçekten öyleydi. Her neyse, üniversiteye kaydoldum. Ağabeyim o zaman bana okuyabileceğimi ama aynı zamanda antremanlara gitmemi ve ancak o zaman bir karar vermem gerektiğini söyledi. Sonra İtalya'dan döndüm ve onun iknalarına yenik düştüm. Radom'a yakın bir kulübe gitmeye karar verdim. O sırada, bir ev sahibim olmadığı için Budowlani ile bir sözleşme imzalamam gerektiğini savunan Maria Stenzel ile konuştum. Genç bir takım olduğu için oynayacağımı, yani her şeyin yolunda gittiğini sözlerine ekledi. Onunla anlaştım ve denemeye karar verdim. Başkanla konuştum, sözleşmeyi imzaladım ve kulüpte çok iyi karşılandım. İtalya'dan döndükten sonra gerçekten zihinsel olarak ayağa kalktım. Ve sonra... beni üniversiteden attılar.

 

İtalya'daki zamanı sınırda, en zor olarak tanımlamanıza şaşırmadım. Novara gibi bir kulüpten teklif alınca, oraya üçüncülük, dördüncülük için gitseniz bile, bu teklifi reddetmek çok zordur diye düşünüyorum. Yine eskisi gibi olur mu bilinmez. Öte yandan, hırslarınız varsa, neredeyse bir yıl boyunca bir meydanda katlanmak bir meydan okumadır. Zaten bu faktör hayal kırıklığına yol açmış olmalı. Buna pandemiyi de ekleyin ve birdenbire bu büyük bir zorluk haline gelir.
“İlk başta çok sevindim. İtalya'ydım, farklı bir şeydi, başka bir rüya gerçek olmuştu. Ne de olsa her sporcu dışarı çıkıp başka bir şey denemek ister. O anda her şeyi kazanan bir kulüp olan Novara'ya gittim. Oraya meydan okumak için gideceğimi biliyordum. Menajer oynamamın çok zor olmasına hazır olup olmadığımı sordu ve buna hazır olduğumdan emin oldu. Sanırım öyleyim dedim. Benim için net bir karar değildi. Uzun süre tereddüt ettim. Sonunda şansımı yurt dışında denemeye karar verdim.

Oynayabilmek için yurt dışına çıkmam benim için büyük bir şanstı. Antrenmanlarda oldukça iyi gittiğimi bilerek sezonun yarısını geçirdim. Gidere hayal kırıklığım büyüdü çünkü sahaya çıktığımda kötü oynamayacağımı  anladım. Ama hiç şans gelmiyordu ve bu çok yorucuydu. Mental olarak tükenmiştim.

Buna bir de salgın ve Polonya'ya geri dönmemin hiçbir yolu olmadığı gerçeği eklendi. Doksan kişiyi alması gereken bir uçağı bekliyordum. Muazzam bir stresti, ülkeye dönmezsem ne olacağından korkuyordum. Bittiğinde ise birçok duygu beni terk etti. Ne de olsa yalnız değildim ve annem delirmeyi bıraktı çünkü kızı artık İtalya'daki en büyük enfeksiyon salgınında değildi. Hemşire olduğu ve özellikle hastanesi covid olduğu için her şeyin neye benzediğini bildiği için daha çok paniğe kapıldı. Neyse ki her şey yolunda gitti ve geri dönmeyi başardık.


“Ama yine de İtalya'da iki yıl geçirmen gerekiyordu. Bunu nasıl çözdün?

İki yıl olması gerekiyordu ama Novara'da kalmak istemediğimi biliyordum çünkü oynamam gerekiyordu. Bir yandan İtalya'da oynamak istiyordum. Polonya'ya erken döndüğümde başkalarının ne söyleyeceğinden korkuyordum.

"Kaybettiğini söylemelerinden mi korktun?"
Evet. Takımda böyle bir rolle baş edemeyeceğimi kabul etmek benim için en büyük sorundu. Kendime verdiğim büyük bir darbe oldu. Ancak, bir kez olsun kimseden "yapamazsın demiştim" diye bir şey duymadım. Belki de çocukluğumdan beri voleybol oynuyor olmamdan, şanslar bulmamdan ve ilk kez duvara çarptığımda bunun benim için çok zor olmasından kaynaklanıyordu. İtalya'da bir yıl geçirdikten sonra dünyaya geldim. Novara'da kalsaydım oynamazdım. Neredeyse oynamadan bir yıl sonra ayrılmak ve  İtalya'da başka bir kulüp bulmak benim için zordu. Polonya'ya geri dönmem gerektiğini biliyordum. Ancak voleybol oynamak istemedim çünkü Serie A'da kazanamadığım için artık eğlenceli olmadığına karar verdim. Sonra kardeşimin isteği geldi. Bunu onun için yapacağımı ve gelecek sezon oynayacağımı söyledim.

Ama nereye gideceğimi bilmiyordum. Kararlarımı biraz erteledim çünkü hala İtalya'dan herhangi bir teklif geleceğini umuyordum. Yazın sonunda takımsızdım. Police’ten bir teklif aldım. Ancak sözleşmesi çok uzundu. Bu yüzden bana göre olmadığına karar verdim çünkü sadece bir sezon oynamayı taahhüt etmek istiyordum. Lodz'da şartlarımı kabul ettiler. Sözleşmeyi imzaladım. Bu iyi bir seçim oldu.

Budowlane'deki ilk yıl benim için başarılıydı, canlandım. Oynamaya başladım ve en çok özlediğim şey buydu. Bu, ondan önce kendime olan güvenimin büyük ölçüde düştüğü gerçeğini değiştirmiyor. Oynamadığım bir yıldan sonra, kendimi ilk kez sahadaymışım gibi hissettim. Görünüşe göre bu yıl İtalya'dan daha iyi bir voleybolcu olmam gerekiyordu. Bu karardan pişman değilim.

"Ama tekrar gider misin?"

"Olanlar hakkında daha akıllı olarak düşünerek mi?"

Evet
"Hayır, böyle bir karar vermezdim. Hatta bugün düşündüm. Şimdi bir teklif alsam ayrılır mıyım? Hayır, yapmazdım. Orada oynayacağımı söyleyebileceğim anın şu an olduğundan emin değilim. O hatayı ikinci kez yapmayacağım. Kendimi biliyorum. Yedek oyuncu rolü konusunda pek iyi değilim. Sorumluluğu seviyorum, bu yüzden oynamak için antrenman yapıyorum. Bazen yedek kulübesinde olmanız gereken dönemler var ama ben buna "peşin" olarak katılmıyorum. Ders derstir, voleybolun en üst düzeyde nasıl göründüğünü ve İtalyan arkadaşlarımın nasıl çalıştığını kontrol etmek kesinlikle büyük bir artı ama benim akıl sağlığım en önemli şey. ŁKS Łódź'daki çalışmanın tam da istediğim gibi tamamen uluslararası düzeyde olduğu için şanslıyım. Onunla sonuç alacağımızı biliyorum. Yapılacak çok fazla iş var ama onun sayesinde sonuçları görebiliyoruz. Şimdi artık sıkı eğitimden şikayet etmiyorum. Formamı terli bırakmayı seviyorum, zamanı maksimumda kullandığım zamanlar olduğunu biliyorum.

 

"Kardeşinizin amacına ve sizinle ilgili olanları nasıl sezdiğine dönecek olursak, bunun ikizler arasındaki 'sihirli' bağlantıyla ne kadar ilgisi var?" Böyle bir şey var mı?

"Böyle bir şey olduğuna inanıyorum." Bunu birkaç kez Bartek ile yaşadık. Mesaj yazarken hatırlıyorum, bir gün uyandım ve onun nasıl olduğunu merak etmeye başladım. Bir şeyler oluyor sandım. Aradım ve bir sorunu olduğu ortaya çıktı. Ona bir şeylerin ters gittiğini bildiğimi söyledim. Bu sadece ilişkimizi doğrular. Her gün birbirimizle konuşuyoruz, birbirimizi destekliyoruz ve sırlarımız var. İkiz kardeşim olmadan hayal edemiyorum. İlişkimiz de ebeveynlerimiz sayesinde oluyor. Her zaman birbirimizle iletişim halinde olmamız gerektiğini, birbirimize en yakın kişiler olduğumuzu söyleyip durdular.

Szczyrk'e taşınırken yaşadığın en büyük şok, erkek kardeşin veya anne babanla yakınlığın olmaması mıydı?

"Biraz öyle oldu. Benim için bir şoktu, ama neyse ki telefonla iletişim kurabildik.

Tek yumurta ikizleri söz konusu olduğunda, biraz kafa karışıklığı yaratabilirsiniz - örneğin, kardeşlerden biri belirli bir yöne diğerinden daha fazla yatkın olabilir. Çift yumurta ikizleri miydiniz?
“Ağabeyim matematikte iyiydi, ben çok daha kötüydüm. Bugüne kadar hatırlıyorum ve ona bir zamanlar bir görevi nasıl yapacağımı bilmediğimi söyledim. Onu dürttüm ve çözmeme yardım etmesini söyledim. Bana baktı, "Düşün" dedi, kalkıp işini teslim etti. Çok sinirlendim. Bir şeye ihtiyacı olursa ona yardım edeceğime söz verdim. Ama bana yardım etmediği tek durum buydu. O zamanlar komik olmasa da şimdi buna gülüyorum.

Sesinizin önemli olduğunu ne zaman hissettiniz?
Bu Dünya Kupaları sırasında bana çok ilgi olduğunu gördüm. Bir yıl önce VNL sırasında insanlar bana mektup yazmıştı ama bu ölçekte değildi. 2022'de Instagram'da her geçen gün daha fazla mesaj geldiğini ve her adımımın yorumlandığını gördüm. Kızların beni sosyal medyada takip ettiğini fark ettim ve kısa bir süre önce ben de onlardan biriydim. Rol model olmam gerektiğini anladım. Düşünmeden Instagram'a bir şeyler ekleyemem çünkü bir düzine hatta on binlerce insan görecek. Birinin beni izlemesi ve hayatımla ilgilenmesi benim için şok edici. Hangi ölçekte olduğunu gerçekten bilmiyorum.

Ama söylediklerimle ilgili bir sorunum yok. Kendiniz olmanız ve belirli bir konu hakkında ne düşündüğünüz hakkında kültürlü bir şekilde konuşmanız gerektiğine inanıyorum. Bu yüzden dilimi ısırmıyorum. Daha önce koyduğum bazı şeyleri çocukların beni izlediğini bildiğim için koymayacağım gerçeğini değiştirmiyor.

Maçlardan sonra bu kadar insanın bana gelmesi de benim için büyük bir şok. Bir görüşmeden sonra kız benimle fotoğraf çektirdiği için hayalinin gerçek olduğunu söyledi. Ben ağlamak üzereyim dedi ağlama dedim. Ben kimim ki bir resim için ağlayasın? Bu benim için yeni bir şey. Bazen, özellikle bir oyunu kaybettikten sonra, gülümsemek zorunda kaldığınızda zordur. Öte yandan, toplantıdan sonra onunla sakince konuşamadığımdan biraz şikayet etmeye başladığımda annemin sözlerini her zaman hatırlayacağım. Ailenin beni her gün yanında olduğunu ve salondaki insanların beni bir kez canlı gördükleri için gelip bilet aldıklarını, bu yüzden buna saygı duymam gerektiğini söyledi. O haklı. Bana hiçbir maliyeti yok ve o kişi için unutulmaz bir an. Hatta bir keresinde birisi kardeşime 500 km'lik salona özel olarak benimle fotoğraf çektirmek için geldiğini söylemiş. Bu harika.

Belki de her gün biri için rol model olma bağlamında kendimi popüler hissetmiyorum. Ama birinin idolü olduğuma dair mesajlar aldığımda, bu inanılmaz derecede moral veriyor. Bu bir onur ve hoş bir sürpriz.

Medyada tartışılan paylaşımlarınızdan biri, Anayasa Mahkemesi'nin kararının açıklanmasından sonraki paylaşımdı. O zaman nasıl tepkiler aldınız?

“Farklı görüşlerle karşılaştım. Kulüpte hiçbir sorun yaşamadım. Ne yaptığımı düşünmemiş olmam gerçeğini değiştirmiyor. Muhtemelen şimdi bazı şeyleri daha yüksek sesle söylerdim, ama artık önemi yok. Kendimi bu şekilde ifade etme hakkım vardı. Profillerime istediğimi ekleyebilirim ve herkes buna yorum yapabilir. Bu gönderiyi yayınladığım sırada itibarımı etkileyebileceğini biliyordum. Herkes benim hakkımda iyi ve kibar olduğumu söyledi ve burada kendime tartışmalı bir açıklama yapma izni verdim.

Zamanla, bana saygı duyulduğunu fark ettim. Eleştiriler de oldu ama umursamadım. Benim için bu durum kadınlar için belden aşağı bir darbeydi. Siyasetle sporu karıştırmayalım diyorlar ama böyle bir durumda tepki vermemeyi düşünemiyorum. Bu, benzer düşünen insanların yalnız olmadıklarını görmelerini sağlar. Bir şeyi değiştirdi mi? HAYIR. Ama tartışmaya katkıda bulundum. Sokağa çıkamıyordum çünkü o zamanlar covid vardı ve maçlarımız vardı. Sosyal medyada birlik olabildim. Bana göre bunda yanlış bir şey yoktu. Tekrar yapmak zorunda olsaydım, yapardım.

“Bütün voleybolcular bu şekilde tepki vermedi.
Bunu da anlıyorum. Şimşeklerin boyandığı maçlara gitmeye başladık. İki takımda başkanların bu şekilde performans göstermeyi kabul etmediğini biliyorum. Bunu biraz anlıyorum. Bu bizim işimiz ve herkesin bunu karşılayamayacağının farkındayım. Ama yapabilseydim, bunu kendim ve yapamayan tüm kızlar için yapardım. Dayanışma işte budur.


Lodz'daki eski kulübünüz hakkında çok konuştunuz. Ayrıca bir süre önce, işbirliğinizin son yılı hakkında oldukça sert konuştuğunuz bir röportaj verdiniz. Tabii ki, bu daha sonra Budowlane başkanı tarafından yorumlandı. Davayla ilgili tüm duyuruların kulüp tarafından uygulanıp uygulanmadığını sormak istedim.
"Bunların hiçbiri gerçekleşmedi. Kulüp bana borçlu olduğu her şeyi ödedi. Sıfırdayım ve artık borç yok. Bu bölümü kapattım, sonuçlar çıkardım, artık başkanla normal olarak koridorlarda buluşuyoruz çünkü ekiplerimiz aynı salonda antrenman yapıyor. Durum hakkında çok gergin olduğum için ondan ayrıldım. Dünya Kupası'na hazırlanırken oldu. Ancak olması gerektiği gibi mahkeme olmadan sonuçlandı.

 

Atmosferi oluşturan birbiri için pasta yapmak gibi küçük şeyler. Kulüpte belirli bir hedefimiz var. Ne yapmamız gerektiğini biliyoruz ve en başından hiçbir şey olmayacağını bilmemize rağmen bir şey istemediğimizi varsaymıyoruz. Lig ve kupayı kazanmayı hedefliyoruz. Bu çok motive edici. Bu konuda mükemmel bir ekip buldum. Daha iyi olamazdı. Her maç elimden gelenin en iyisini yaparım. Takıma yardım ediyorum ve onlar da bana yardım ediyor. En son kötü zaman geçirdiğimde kendimle ne yapacağımı bilemedim. Sahaya korkunç bir şekilde "gömüldüm", bir değişiklik istedim. Paulina Maj-Erwardt bana oynamam ve pes etmemem gerektiğini söyledi. Yakında kilidimin açılacağını ekledi. Beni çok şarj etti. İddialı bir kelime duymadım. Bu görüşmeden sonra yalnız olmadığımı hissettim. Hayatımda ilk kez sahadan meydana çıkarılmadım ama koç bana toparlanmam için zaman verdi.

 

Bu kulüpte olmak benim için bir onurdur. Taraftarlar bizi her yerde takip ediyor. Bizi o kadar yüksek sesle alkışlıyorlar ki bu inanılmaz. Oyunu oynuyorlar ve kazanmak istiyorlar.


"Hayatta iyi bir yerdesin, değil mi?"

Evet. Ancak, daha da iyi hale getirmek için her şeyi yapıyorum. Dost canlısı, iyi insanlarla tanıştım. Şimdi sahip olduklarımdan çok mutluyum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR