JOSE CARRASCO, SIKI ÇALIŞMA VE SEBAT TEORİSİNİN HARİKA BİR ÖRNEĞİ

 



Sıkı çalışma ve sebat sizi uzun bir yol alabilir ve Venezüella'nın milli takım kaptanı Jose 'Chema' Carrasco bu teorinin harika bir örneğidir. 30 yaşındaki pasör, bir dizi engeli aştıktan sonra 2021 yazında yapılan Tokyo Olimpiyatları'nda Güney Amerikalılara liderlik etti.

 

Carrasco'nun voleybola başlamak için bile bu becerilerden faydalanması gerekiyordu. Çocukluğunda beyzbol, futbol ve tekvando da dahil olmak üzere çeşitli sporlar yaptıktan sonra, daha sonra 2003 Pan-Amerikan Oyunlarında altın madalya kazandı ve ülkesini 2008 Pekin Olimpiyatları’na taşıdı.

 

Ama her şey o kadar basit değildi. Venezuela genç milli takımına girmek için Carrasco'nun dayanıklı olması gerekiyordu.

 

Venezuelalı web sitesi Punto Olimpico'nun Instagram hesabıyla yaptığı canlı oturumda, "Nihayet çağrılmadan önce üç denemeden geçmek zorunda kaldım" dedi. "Bazen milli takımda olmanın bana göre olmadığını düşünürdüm ama her zaman çok ısrarcı oldum ve bu yardımcı olan bir şey. Ne zaman biri bana 'hayır' derse, bu beni bir şeyleri değiştirmek için daha da kararlı hale getiriyor ve beni milli takıma götüren de bu oldu. Her zaman kariyerimde alakalı olma ve büyük şeyler başarma hırsım vardı, bu yüzden olasılıklar pek iyi görünmediğinde bile ilerlememi sağlayan şey buydu.

 

Genç takıma girdikten sonra Carrasco, smaçör Ernando 'Harry' Gómez, pasör çaprazı Luis Diaz, orta oyuncu Ivan 'gibi ülkenin gelmiş geçmiş en iyi oyuncularından bazılarının bulunduğu üst düzey kadroya katılana kadar ilerlemeye devam etti. Bomba 'Marquez ve pasör Rodman Valera, birkaç yıl önce onu ilk kez voleybol oynamaya motive eden kişilerdi.

 

Carrasco, "Olimpiyat takımının bir parçası olmaya çok yakındım," diye düşündü. "Olimpiyat elemelerine gidene kadar son günlere kadar antrenman yapıyordum, bu yüzden bir şekilde kendimi grubun bir parçasıymışım gibi hissettim. Takım geri döndüğünde ülkede nasıl karşılandığını görmek inanılmazdı. Hedeflerime devam etmem için beni gerçekten motive etti ve çabanın her zaman ödüllendirildiğini gösterdi."

 

Ancak onlar varken takımda yer bulmak zordu” diye ekledi. “Çok iyiydiler ve genç bir oyuncu olarak bir şansa sahip olmak için bile gerçekten tutarlı olmanız gerekiyordu. Gilberto Herrera 2009'da baş antrenör olarak işe alındığında, genç oyunculara daha fazla fırsat vermeye başladı ve o zaman takıma gerçekten dahil oldum."

 

Sonraki on yılda, Carrasco büyük miktarda uluslararası deneyim kazandı. Venezuela milli takımıyla hem 2010 hem de 2014 FIVB Voleybol Dünya Şampiyonasında, 2015 FIVB Voleybol Dünya Kupasında yer aldı ve 2017 Güney Amerika Şampiyonasında gümüş madalya kazandı. Ayrıca kulüp düzeyinde yeni deneyimlerle karşılaştı, zamanını Finlandiya, Kıbrıs, Lübnan ve Romanya'da profesyonel olarak oynayarak ve son iki ülkede ulusal şampiyonluklar kazanarak geçirdi.

 

Ancak en büyük hayali olan Olimpiyatlar, pasör için keşfedilmemiş bir hedef olarak kaldı. Ve yine, Londra 2012 ve Rio 2016 Oyunlarına yönelik eleme süreçlerindeki aksiliklerden ders çıkarmak ve Güney Amerika'daki zaferin ardından Venezuela'yı Olimpiyatlara geri döndürmek için çok büyük isteğe ihtiyacı vardı.

 

"Londra Olimpiyatları eleme sürecinde, Arjantin bizi oldukça kolay bir şekilde yendi ve o zamanlar açıkça daha iyi olan takımdı, bu yüzden sadece mağlubiyet aldık" diye durumu açıkladı. Ancak 2015'te Rio'ya kalifiye olmaya çalışırken Caracas'ta onlara karşı oynadık ve bu bizim için unutulmaz bir deneyimdi. Beşinci seti kazanıyorduk ve sonunda sadece birkaç sayı ile kaybettik. Kaçırdığımız fırsatı düşünerek önümüzdeki birkaç hafta iyi uyuyamadım. Londra ve Rio'ya hak kazanmaya çalıştık ama olmadı ama Tokyo oldu.

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR