EN KOLAY YOL KULÜBÜ KAPATMAK VE OYUNCULARA HİÇBİR ŞEY BIRAKMAMAK

 



Açıkça söylenmelidir - Polonya Voleybol Federasyonu bu kulübe lisans vermek istemedi. İnsanların kendilerini bizim yerimize koymalarını isterim. Ben de aynı şeyi yaşıyor olurdum ama Eylül'de, şimdi değil. Kendime bir umut kıvılcımı verdim. Kulübün eski bir voleybol oyuncusu olan ve uzun yıllardır kulüple bağlantılı olan Alicja Grabka, IŁ Capital Legionovia Legionowo'nun ligden çekildiğini söylüyor. Kulüp, aylarca süren mali sorunlar nedeniyle artık Tauron Liga'da oynamıyor.

Sara Kalisz, TVPSPORT.PL: – IŁ Capital Legionovia Legionowo'nun böyle olmasını bekliyor muydunuz?

Alicja Grabka: Dürüst olmak gerekirse, evet. Zaten geçen sene sezonda sorunlarımız başlamıştı. Kulübün sonraki Tauron Liga maçlarına başlayamayabileceği bir senaryoya girmiştik. Sezon sonuna kadar kulübün ayakta kalmasının zor olabileceğini bilmemize rağmen Legionovia ile anlaşmalar imzaladık. Bana öyle geliyor ki, her birimiz bilinçaltında davanın böyle bir sonunu bekliyorduk.


"Kariyerinizin çoğunu Legionovia'da geçirdiniz. Bu sezon artık bu kulüpte voleybolcu olmadığınıza göre, sözleşmeyi imzalamama nedeninizin güçlü olması gerektiğini düşünüyorum.
Kimsenin beni böyle bir şeyle suçlamayacağını, Legionowo'nun benim için her zaman bir voleybol evi olacağını belirtmek isterim. Bu yüzden her şeyin bu şekilde bittiği için iki kat üzgünüm. Mali sorunlar, geçen sezona göre daha uzun bir süre boyunca daha büyük oldu. Ancak önceki maçlar bu açıdan olağanüstüydü.. Burada aylarca borçtan bahsediyorum. Sezon boyunca çoğumuzun kulüpten ayrılma ve sözleşmeyi bozma fırsatı oldu ama o kadar iyi bir grubumuz ve takımımız vardı ki kimse bunu yapmak istemedi. Antrenmana veya maça gelirdik ve bu konu hiç olmazdı. Yine de tutku galip geldi. Parayı daha sonra geri alabileceğimize inandık. Olmadı. Sonuçta, bunu yüksek sesle konuşmamız gerekiyor. Beni aramana sevindim, konuyla daha fazla insanın ilgilenmesi gerekiyor, çünkü bunu beklemiyordum.

Soruya geri dönecek olursak, o sezon kulübün mali sorunları büyüktü. Lig boyunca bunun zor olabileceğini biliyorduk. Bu yıl için yapılan transferler çok şey anlattı. Şubat ayından itibaren yönetim kurulunun para sorunları nedeniyle bizimle sözleşme uzatmak istemeyeceğini aşağı yukarı biliyorduk.



Kaç aylık borçtan bahsediyoruz?

Belirli bir ay sayısından bahsetmek istemiyorum ama inanın çok büyük bir birikim oldu. Oyuncu olarak şehirden aldığımız bir miktar para olmasaydı, o zamanlar kendimize yetebilir miydik bilmiyorum. Şehirden gelen meblağlar her zaman zamanında gelirdi. Ancak, kulübün borçları birkaç aya ulaştı. Kızlardan bazıları maaşlarının yarısından fazlasını alamıyordu.

Bu çok fazla. Bunca yıldır bu kulüple iç içe olan biri olarak sizler için sanırım bu durum daha da zor.

"Benim için gerçekten zor. Birkaç ay önce bu kulübe, taraftarlara ve arkadaşlara gözlerimde yaşlarla veda ettim. Özellikle oynadığımız bu kadar iyi bir sezonun ardından duygusal olarak yorucuydu. Tauron Liga'da beşinci olduk, Polonya Kupası'nda final oynadık ve takım olarak birbirimizi sevdik. Orada memleketimden daha uzun yıllar yaşadım. Bu benim için çok zor bir an. Legionowa'nın artık orada olmayacağı için üzgünüm çünkü bir gün oraya geri dönmeyi umuyordum. Aldatılmış hissettiğimi söylemek istemiyorum çünkü bu büyük bir ifade ama kulüpteki bazı insanların tavrı beni kesinlikle hayal kırıklığına uğrattı. Bazıları kulübün mali borçlarını protesto ederek bizi kaybetmekle suçladı. Böyle bir şey olmadı. Belki de 20 Nisan 2022'de üzerinde "S.O.S." yazan tişörtlerle ısınmaya çıktığımız durumu aktarmaya değer. Ne hakkında olduğunu söyleyemedik ama sanırım herkes ne hakkında olduğunu çok iyi biliyordu. Sözleşmemiz vardı, bu yüzden durum hakkında yorum yapmamıza izin verilmedi. Bunlar bizim yasaklarımızdı. Her şeye rağmen yüzümüzde gülümsemeyle oynadık. Bunu kimse elimizden alamaz.

Kulüpten yapılan açıklamada, IŁ Capital'in mali likiditesinin olmaması nedeniyle üç yıllık sponsorluk sözleşmesini fesheden bir anlaşmanın imzalanması gerektiğini yazdı. Bu durumun bariz bir nedeni var mı? Yoksa mesele çok daha karmaşık mı?

"Bence çok daha karmaşık. Bu kulüpte geçirdiğim önceki yılların perspektifinden de bakıldığında, tek bir kişi suçlanamaz. O zamanlar da sorunlar vardı. Bu nedenle Instagram'a eklediğim gönderide yaşananların sorumluluğunu kimin üstleneceğini sordum. Legionovia, kadınlar liginde başarısız olan ilk kulüp değil, muhtemelen sezonu bitiremeyen ilk kulüp oldu. Bu takımlar ya başlamadı ya da eksi puanla bitirdi. Bu davalarda kızların da paralarını geri alamadıklarını biliyorum. O yüzden bunun nasıl çözülebileceğini, önlenebileceğini merak ediyorum. Belki sponsorların daha iyi seçilmesi yardımcı olabilir?

 Birkaç aydır yardım için nereye başvurabileceğimizi merak ediyorum. Tutku tutkudur, voleybolu hayattan daha çok seviyorum ve muhtemelen onsuz olamayacağım bir şey. Ama bazı şeylerle yaşamak zorundasın. Voleybol oyuncularının her birinin yerine getirmesi gereken kendi yükümlülükleri vardı. Öyleyse neden bazı insanlar bize karşı yükümlülüklerini yerine getirmekte başarısız oldular? Ne de olsa kredilerimiz, kira kontratlarımız var, yiyecek almak zorundayız, hayallerimiz var ve borçlu olduğumuz parayı amaçlarımız için biriktirmek istiyoruz. Benim için ilk anlarda kulüpte yaşadığım anların olduğu bir kulüpte şimdi olanları anlayamıyorum. Artık maaş zamanında geliyor ve tüm yükümlülüklerimi ödedim. Artık bunun için endişe duymuyorum. Yıllardır böyle olması gerekiyordu. Ancak durum böyle değildi.

 

Bunu duymak çok zor ama onu deneyimlemek kıyaslanamayacak kadar daha zor.
Bu kulüp için her şeyi yaptık, hatta belki daha fazlasını. Izabela Lemańczyk'in gönderide yazdığı gibi, çok daha erken ayrılabilirdik. Ancak paramızı geri alma umuduyla sezonu bitirdik. Bizim sayemizde Legionovia tüm bu sezon yarışmada yer aldı. Bir şeylerin düzeltilebileceğine inandık.

Mayıs ayında kulübün temiz kağıdını imzaladınız mı?
“Temiz kağıdını Mayıs ayında imzalamadık. Kulüp lisans alamadı. Ligin başlamasına bir hafta kala ya bu kağıdı imzalamamız ya da Legionovia'nın müsabakaya çıkmasına izin verilmeyeceği bilgisini aldık. Bu duruma herhangi bir çözüm önerisi getiren temsilcilerimiz ve avukatlarımızdı. Daha önce kimse bununla ilgilenmiyordu, ne PLS ne de PZPS. İlk çözümde karar kıldık çünkü kulübün Avrupa kupalarına katılmak için bakanlıktan para alması gerekiyordu. Borçları geri almamız için tek şansımız buydu.

Kulübün icraya sunması ile güvence altına alınan, taksit geri ödeme tarihlerini içeren noter anlaşmaları imzaladık. Geri ödeme almak için kendimize bir, tek şans verdik. O anda başka seçeneğimiz yoktu. O zaman yapmasaydık Eylül'de Legionovia olmayacaktı. Açıkça söylenmelidir Polonya Voleybol Federasyonu bu kulübe lisans vermek istemedi. Aslında imzaladık. Ama insanların kendilerini bizim yerimize koymalarını isterim. Ben de aynı şeyi yaşıyor olurdum ama Eylül'de, şimdi değil. Kendime bir umut ışığı verdim. Bakanlıktan para gelmedi ve gelmeyecek, dolayısıyla kulübün kararı ne ise odur.

Kulüpleri kontrol etmesi gereken sistem ve ödeme gücü çalışıyor mu? Kulüp müsabakaya başlamıyor olabilir ama bu parayı geri alma sorununu çözmüyor.

"Kimseyi yargılamak istemiyorum. Benim gözlemim, muhtemelen diğer tarafa bakılması gerektiğidir. Sponsorları doğrulamaktan, kulübün oyunculara parasının yetip yetmediğini kontrol etmekten, yani kulüplerin dışarıdan herhangi bir şekilde kontrol edilmesinden bahsediyorum. Beş milyonum var diyebilir, voleybolcularla sözleşmeler imzalayabilir ve maddi imkanım olmamasına rağmen kulüpte eğlenebilirim.

PLS, yarışmanın organizatörüdür. Ancak her kulüp ayrı bir şirkettir.

"Bunu anlayabiliyorum." Ama sonra yardım için kime başvuracağız? Olanların sorumluluğunu alan kimseyi görmüyorum. Her birimizin bir yükümlülüğü var. En kolay yol, kulübü kapatıp oyunculara hiçbir şey bırakmamaktır.

- Avukatın var. Sonraki adımlarınız nasıl olacak?

Eylül ayında anlaşmanın imzalanması sırasında adımlar atılmıştı. Kendimizi en iyi şekilde güvence altına aldık. Ne yazık ki, kulüpten arkadaşlarımla konuştuktan sonra bildiğim kadarıyla, geçerli mahkeme kararları bile bu durumda yardımcı olmadı. Dürüst olmak gerekirse, bu noktada başka ne yapabilirim bilmiyorum. Bu parayı geri almak için savaşacağım, bunun hakkında yüksek sesle konuşacağım ve her şeyi yapacağım. Bunlar çok büyük meblağlar, oyunculara ve personele olan borç çok büyük. Bu durumda en iyi çözümü arayacağız.

Aslında, herhangi bir şeyi geri almak için davayı icra memuruna götürmeniz ve masaları, sandalyeleri, bardakları, kulübe ait her şeyi almanız gerekebilir. Bu, Polonya liginde oynamak için en iyi reklamın, kulübün beşinci bitirip Polonya Kupası finalinde oynadıktan sonra aniden rekabetten çekilmesi olduğu gerçeğini değiştirmez. Böyle bir durumdan sonra yabancı oyuncuların kapıdan pencereden ligimize girmeyeceğini düşünüyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR