VOLEYBOL SAHALARINDAN FAAL BİR TARAFTARLIĞA

 



Luca Barzi Kimdir ?

51 yaşında iki çocuk babası ve hayatı seven biriyim. Mali müşavir olarak çalışıyorum ve üç yıl önce Fintech sektöründe bir grup kurdum. Şiir yazarım, okurum, sanatı ve tarihi severim. Resim çizmeyi severim ve 14 yaşımdan beri voleybola aşığım. İyi bir insan olduğumu ve kesinlikle güvenilebilecek biri olduğumu düşünüyorum… İnsanları seviyorum ve benim gibi düşünmeyen zeki insanlarla konuşmayı seviyorum... Yargılamayı sevmem ama bir şeyler ters giderse susmayı da sevmem... Haksızlığa dayanamam. Yüzeyselliğe bile dayanamıyorum ve kendimden ve başkalarından çok şey bekleme eğilimindeyim. Bu özelliklerle kesinlikle herkesi memnun edemeyeceğinizin de farkındayım.

 


Voleybola Ne Zaman Başladınız ?

1984 yılında ortaokul jimnastik öğretmenim beni voleybolla tanıştırdı ve Polisportiva Casier'in genç takımlarında antrenman yapmaya başladım. Hava nasıl olursa olsun bisikletimi alıp evime 8 km uzaklıktaki spor salonuna ulaştım. 15 yıl genç takımlarda pasör olarak oynadım, ardından birinci ligde, Serie D'de ve son olarak Serie C'de oynadım. 1987'de 4 arkadaşımla birlikte, Sisley Treviso'nun taraftarlar kulübü olan Supporters Orogranata'yı kurdum ve Palaverde'nin duvarlarının içinde ve dışında önde gelen bir taraftar olarak 25 yıllık başarıyı deneyimledim.

 


Unutamadığınız Olaylar Nelerdir ?

1987'den beri, 1988/89'da Palaverde'de Maxicono Parma'ya karşı oynanan ilk kapalı gişe gibi unutulmaz maçı "neredeyse bir baş kahraman" olarak yaşadım. O zamanlar çok fazla güvenlik önlemi yoktu ve Palaverde'deki 5344 koltuğa ek olarak basamaklar doldu, insanlar tribünlerin etrafında dikildi ve Curva Sud'da kapasite iki katına çıktı. Sonunda, tüyler ürpertici bir atmosfere sahip Palaverde'de 7.000/7.500 kişi olmuştu. 1992/93 Sisley Treviso - Messaggero Ravenna scudetto yarı finallerinin ve 1994/95'te Mediolanum Milano'ya karşı oynanan ilk scudetto finalinin adrenalini hâlâ içimde hissediyorum. Sonra Panini Modena ile meydana gelmeye başladı. Yarı finalin 4. maçını hatırlıyorum... 2'ye 1 maç oynuyorduk ve maçtan önceki gece kimsenin haberi olmadan bir sürpriz yapayım dedim: babamla birlikte biraz tel örgü aldım ve bir kafes yaptım (2,5 metre yüksekliğinde ve 1,5 metre çapında)… Maçı kazandığımızda dış kapıyı açtım ve (Palaverde'nin dışına sakladığım) kafesin yukarıdan içeri girmesine izin verdim. Elimde dev bir karton kanarya (Modena takımının simgesi) ile merdivenlerden aşağı indim ve onu kafese soktum: Sahneyi izlerken Lorenzo Bernardi'nin yüksek sesle güldüğünü gördüm.

 


Gördüğünüz En Güzel  Spor Salonu Hangisi

 37 yılda voleybolu her açıdan izledim. Oynadım, koçluk yaptım, davul çaldım ve megafonla taraftarları yönlendirdim. Hatta yöneticilik bile yaptım, 13 yıldır da konuşmacıyım. Uzun yıllar boyunca birçok şey öğrendim. Bu alan benim için psikoloji üzerine bir incelemeydi. Seyirci psikolojisi, antrenörlerin psikolojisi ve oyuncuların psikolojisi. Voleybolda psikoloji her şeydir ve belki de daha fazlasıdır ve bence iyi bir konuşmacı maçın psikolojik iklimi üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olabilir. Fantastik arenalarda bulundum: 12.500 kişilik Roma'daki Palaeur veya 13.200 seyircili Milano'daki Forum inanılmazdı. Ancak, seyircinin en büyük etkiye sahip olduğu arena hangisi diye sorulsaydı, kesinlikle Modena'da Palapanini ve mütevazı bir şekilde Palaverde derdim.

 

Spiker olmaya başladığımda, tüm geçmişimi gözden geçirdim ve bazı hatıralarım ortaya çıktı:

- Andrea Lucchetta'nın 1990 Dünya Kupası yarı finalinde Rio de Janeiro'daki Maracanazino'da Brezilya'ya karşı kazandığı zaferden sonra söylediği sözler aklıma geldi: Kazandıkları her sayı sonrasında şarkı söyleyen, dans eden ve tezahürat yapan 25.000 Brezilyalı … İlk sette seyirciler oyuna hiç girmeyen İtalya'yı yok etti ama sonra o gürültü arka plan gürültüsüne dönüştü ve kalabalık sahneden kayboldu, artık İtalya'nın psikolojisini etkilemiyordu.

- İkinci hissi bir taraftar olarak yaşadım. Skorda önde olsak bile bir blok, bir as, bir başarılı hareket sayesinde Modena seyircisinin "tekrar parlayacağı" korkusu... Sakin bir aşamadan sonra tekrar devreye giren kalabalığın baskısı, hata yapmaktan korkmaya başlayan, daha az risk alan ve rakibini kabul ederek oyun seviyelerini düşüren rakip oyuncular tarafından algılandı.

 - Bir taraftar olarak birçok kez yaşadığım üçüncü duygu: takım skorda geride kaldığında, tezahürat kaybolur ve oyuncular, büyük bir zafer görmek için orada olan kalabalığın hayal kırıklığını algılar. Kalabalığı hayal kırıklığına uğratma ve sıkışıp kalma korkusu, ev sahibi kalabalığı güçlü bir müttefikten büyük bir düşmana dönüştürebilen bir şeydir. Şayet İyi bir spiker olumlu bir faktör olmak istiyorsa, bence basit bir bağıran olmamalı, bunun yerine bir ritmi takip ederek ve maçın anlarını yorumlayarak coşkuyu yönlendirebilmelidir. Birçok kişi, onu nasıl tanımlayacağını bilmeden Palaverde'nin "atmosferi" hakkında konuşuyor.... Bununla biraz gurur duyuyorum çünkü bu, Palaverde'nin takımla simbiyoz içinde yaşadığı anlamına geliyor, belki de kısmen duyguları yönlendirme ve maçın hızını ve psikolojisini yönetme çalışmalarım sayesinde. Hakemler ve antrenörler bile seyirci baskısından muaf değildir ve birçok kez bir tereddüt gördüğümde, öyle olmadığını bildiğim halde, daha fazla baskı uygulamak için noktayı takımımıza atamak için bağırdığımı sizden saklamayacağım: onaylıyorum Bu, 2010'da (yıl hakkında yanılıyor olsam da), yarı finalin 2. maçında birkaç sayıdan fazla "çalmama" yardım ettikten sonra, o sırada Lube Macerata'ya koçluk yapan Berruto, maçtan önce elimi sıktı. 4 ve "Şimdi elini sıkıyorum" dedi... çünkü sonra sana siktirip gitmeni söyleyeceğim"... Gülümsedim ve "kızgınlık yok!" diye cevap verdim.

 


Video Challange Sistemi

 

Video Challenge Sistemi bu şiirin bir kısmını aldı… Şimdi her şey daha doğru, ama o psikolojik savaşı, bariz protestoları, uçuşan hakem kartlarını (Bologna'da bir şampiyonlar ligi finalini baş hakem tarafından dışarıdan görülen yarım metre içeriden bir topla kaybetmeme rağmen) daha çok seviyordum.

 


Favori Pozisyonunuz Ve Nedeni

 En sevdiğim pozisyona gelince, kesinlikle pasörü tercih ediyorum. O takımın beyni ve harika bir pasörün takım arkadaşlarının anlarını ve oyunu nasıl yönettiğini görmek harika.

 


Rüya Takımınız

Size dünyanın en iyi oyuncusunun kim olduğunu söyleyemem çünkü her pozisyonun bir tane vardır.

En iyi libero: şüphesiz Monica de Gennaro

En İyi Pasör: Asia Wolosh

En İyi Smaçör : Boskovic

Best Pasör Çaprazı : Gabi (Zu Thing)

En İyi Orta Oyuncu : Tercih ettiğim biri yok

Bir takım kurmaya başlamak için sadece bir oyuncu seçmek zorunda kalsaydım, teknik yeteneği ve aynı zamanda ahlaki nitelikleri ve liderliği nedeniyle yine Asia Wolosh'u seçerdim.

 


Paolo Egonu Ve Isabella Haak

Paola Egonu ve Isabella Haak arasında çok zor bir seçim var: Isabella blok yaparken, servis atarken ve savunurken daha güçlü, Egonu hücumda daha güçlü (birkaç top daha kaçırsa bile). Bireysel bir bakış açısından belki Egonu'nun daha fazla bir şeyi vardır ama takım oyunu açısından Haak'ı tercih ederim..

 


Voleybolun Geleceği

Voleybolun halkla olan ilişkisinde daha modern olması gerektiğini düşünüyorum; çünkü insanlar hikayeleri ve karşılaştırmaları sever. Mücadeledeki zorluklara önceden bir bakış; maç öncesi halkla ve kahramanlarla arenadaki herkes tarafından seslendirilmiş ve işitilebilir röportajlar; insanlara cep telefonları vasıtasıyla ilgili istatistikleri gerçek zamanlı olarak sunmak güzel olurdu. İnteraktif hale gelirse voleybolun harika bir geleceği olduğunu düşünüyorum.

 

Ve Jeoloji

Jeoloji benim tutkum. Tesadüfen Padua'da üniversiteye giden bir arkadaşım bana bundan hoşlandığını söyledi ve ben de çalışma konularına bakarak "neden olmasın?" dedim. Sonra biraz kazarak yüzeye ulaştığımda her şeyde olduğu gibi tutkulu oldum. Merak ateşini yakmak için 10 cm yetti. Bilgi arttıkça merakım da artıyor ben böyle biriyim. Jeoloji bana çok değerli bir şey verdi: aceleyle karar vermeden önce gerçeği birçok farklı bakış açısından gözlemleme yeteneği; sadece resim yeterince geniş olduğunda, gözlemlenen şeyin özünü anlamak için yapbozun parçaları yeniden birleştirilebilir. Hayat çok eğlenceli ve voleybol ile hayatımız en güzel halinde.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR