BAŞININ ARKASINA GELEN TOP JOE ZİEGLER’İN HAYATINI DEĞİŞTİRDİ

 



Joe Ziegler’in sarsıntısı basit bir servis atışı neden oldu. Sonuç ise yıkıcıydı.“Hayatımda hiçbir zaman insani davranışları yapmaktan bu kadar aciz olmamıştım. Motosiklet kazası geçirdim ama bu yaşadığım en korkunç yaralanmalardan biriydi. “Beyin travması çok ciddidir. Vücudunuzdaki bu büyük organın ne kadar önemli olduğunu gösterir. İşler farklı bir bakış açısına gider. Size ölüm hakkında bir fikir veriyor. Bu şaka değil. ”

Ziegler, şuan İskenderiye'deki Virginia Elite Voleybol'da teknik direktör ve teknik direktör olarak yoğun bir fikstürde mücadele ediyor. Geçtiğimiz Şubat ayında Nashville'deki Müzik Şehri elemesine gitmeden önce Salı günü bir antreman yapıyorlardı.“Oyuncularımızdan biri bir servisi yanlış yönlendirdi. Filenin aynı tarafında duruyordum ve muhtemelen en fazla 12-15 fit uzaklıktaydım. O büyük ve güçlü bir çocukdu. Servis kulağımın arka kısmına çarptı” diye nitelendirdi. “O noktada büyük bir semptom yoktu”. Ziller çalmaya başladı. Bir an için başım döndü. Antrenmandan eve gittim ve hiçbir şey hissetmedim. ”

Ziegler ve ekibi o hafta sonu Nashville'e gitti. Bir turnuva vardı ve yolculukta Ziegler bir şey hissetmedi. Takımın maçlarının birinin ısınması esnasında, bir oyuncu topu kurtarmak için atladı ve top Ziegler’in kafasının yanına çarptı. “Bu, servis olayı kadar travmatik değildi” dedi.

Fakat sonrasında? Milyonlarca kez daha travmatik şeyler oldu. Ziegler, “Daha önce hiç migren yaşamadım,” dedi. “Bundan sonraki maçta başım çok ağrıdı. Bu yüzden biraz erken ayrılmak zorunda kaldım. O gece otelde gece yarısı başım döndü ve kafam karıştı. Nerede olduğumu bilmiyordum. ”


Virginia Elite ertesi sabah antreman programı yapmıştı. Ziegler spor salonuna gitmedi. “Erken kalktım ve duşa kustum” dedi. “Yine başım dönüyordu ve dengemi sağlayamıyordum.”

Ziegler turnuvadaki iki günü kaçırdı, çoğu zaman Nashville şehir merkezindeki Rönesans'taki odasında duruyordu. “Herhangi bir ışık veya televizyon sadece belirtilerimi ağırlaştırıyordu” dedi.

Pazar günü takım geri dönecekti. Ziegler yine kongre merkezine gidemedi. “Kendimi daha iyi hissetmiyordum” dedi. “Yiyecekleri elimde tutamıyordum.” Ziegler otel odasından çıktı ve popüler Nashville otelinin lobisinde bir kanepe buldu. Otel koltuğunda uyuya kalmıştı. “Bir ekip üyesi omzuma vurdu, uyandırdı ve havaalanına gitme zamanının geldiğini söyledi” dedi. “Sanırım oldukça korkutucu görünüyordum.”

Dulles Uluslararası Havaalanına indikten sonra, Ziegler havaalanında Virginia Elite İcra Direktörü Lexi Patton tarafından muayene edildi ve derhal yerel bir tıbbi tesise götürüldü. Ziegler'e beyin sarsıntısı tanısı kondu. “Bacağımdan iki doz morfin ve bazı mide bulantısı önleyici ilaçlar aldım” dedi. “Kalçama dev mor iğneler soktular. Bundan sonra kesinlikle hiçbir acı hissetmedim. O dozlardan sonra muhtemelen bir buçuk gün yattım. Daha sonra bir hafta boyunca hiçbir şey yapmamam istendi. ” Patton ve kocası, Ziegler'i evlerinde misafir odasına yerleştirdiler ve böylece uygun şekilde izleyebildiler. “Orada bulunan aile benzeri kişilere sahip olduğum için çok şanslıydım” dedi. Beni uyandırır ve hala iyi olduğumdan emin olur. O benim için bir kardeş gibidir."Zor bir zamanda onun yanındaydı.

“Beş ya da altı gün yatakta kaldım ve tuvalete gitmekten başka hiçbir şey yapamadım” dedi. “Duşa girsem bile dengemi sağlayamaz ve kusardım. İlk birkaç gün, günde 17 saat uyuyordum. Bir noktada tekerlekli sandalyedeydim. Cümleleri başlattım ancak bitiremedim. Hala fazla yiyemiyordum. ” “Normal faaliyetlere geri dönmem yedi ila sekiz hafta sürdü” dedi. “Geri döndüm ve tam güne geri dönmeden önce yarım gün çalıştım.”

Bir oyuncu olarak, Ziegler asla kafasına bir top çarpmadığını söyledi. Bununla birlikte, kafa travmasına neden olan iki motosiklet kazasına karıştı. “Ama bu ilk kez bir semptomla karşılaştığım an oldu” dedi. Ziegler, ilk kafa travmasını 40-50 mil civarında bir hızla seyahat ederken geçirdiğini tahmin ediyor.

“Çocuklarımızı koruduk” dedi. “Sahanın yarısını geçmeyen bir yüzen servisti. Muhtemelen 15 metre gitti. ” İkinci kez kafasına gelen top, bir oyuncunun kurtardığı ve onu kafasına vuran bir toptu.



Ziegler, “Hastanedeki doktor ilk kafaya vuran topun muhtemelen her şeyi harekete geçirdiğini söyledi” dedi. “Diğeri o kadar da kötü değildi, ama kısa bir süre içinde olduğu için ciddiyet katlandı”.

Virginia Elite antrenörlerinin, Virginia lise antrenörleri gibi uygun beyin sarsma protokolü konusunda eğitildiğini belirten Ziegler, kulübünün beyin sarsıntısına karşı bağışık olmadığını söyledi. “13-18 yaş altı takımlarda 76 çocuğumuz var ve her yıl birkaç tane daha alıyoruz” dedi. “Akademi eğitimimizle tatbikatlarımızın mümkün olduğunca emniyetli bir şekilde yürütülmesini sağlıyoruz. Her zaman etrafta uçan voleybol topları olacak. Olabildiğince güvenli olmalısın. “Çoğu sarsıntının nereden geldiğini belgelemek ilginç olurdu. Antrenman sırasında mı yoksa maçlar sırasında mı oldu ? Antrenman sırasında spor salonunun etrafında uçan voleybol toplarının miktarı nedeniyle ironik olarak maçlarda daha fazla olduğunu hissediyorum. ”

Ziegler'in kulüp devresinde koşulların nasıl iyileştirilebileceği konusunda bir ya da iki önerisi var. “Bu sene koruyucu ağların olmadığını fark ettiğim bir turnuva vardı” dedi. “Bunun masraflı bir şey olup olmadığını veya daha fazla kullanılmasının bir yolu olup olmadığını bilmiyorum. O ağa ihtiyaç var. “Bu turnuvalarda kullanılan salonların miktarını azaltmaya ne dersiniz? Salonların miktarı ve sahalar arasında boşluk bulunmaması etrafta uçuşan toplar konusunda sorun olabilir. Bunun değişeceğinden şüpheliyim. Netleştirme ve sahalar arasındaki boşluk miktarına odaklanılması, sarsıntı miktarını ve sarsıntıların ciddiyetini azaltacağına inanıyorum. “Uygulamada olduğunuzda tasarım mümkün olduğunca güvenli bir şekilde halledilir. Ancak bazen bu zor olabilir çünkü çoğu antrenörün çalışması sadece bir top içermemektedir. ”



Ziegler, sahada doğrudan oluşan sarsıntıların eğitimini görmek istiyor. “ Antreman sırasında sahada durmak için uygun yerlerdeki antrenörleri ve oyuncuları eğitelim ve belirli antremanlar sırasında risklerin farkında olduğumuzdan emin olalım” dedi.

Beklenmedik şeylere hazır olunmalı dedi. “Korkunç kazalar oluyor. Filenin kenarına gittim ve bir servis ile vuruldum ve ikinci kez kurtarılan bir topla vuruldum. Durumsal farkındalıklara yaklaşın. Saldırdığınız ve servis attığınız tarafı iyi gözleyin. Bunun olabileceğini anlayın ve buna ciddi şekilde yaklaşın. Bu şaka değil. Beyin sarsıntısı hakkında konuşulması çok ciddi bir şey.

“Beyin hafife alınacak bir şey değil. Birisi çok ciddi hasara neden olması için saatte 10 mil hızla bir şeyle vurulmaktan çok daha fazla bir şey olmadığını söyledi.” Ve eğer bir koç kafa travmasının yaşandığı bir durumla karşılaşırsa, Ziegler hiçbir şansın olmadığını söyledi. “Hiçbir semptom olmasa bile, dışarı çıkarın ve kontrol edilmelerini sağlayın” dedi. “Güvenlik tarafında hata yapmak, üzülmekten daha iyidir.”

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR