SAKATLIK BİLE ONU YILDIRAMADI

 


Wisconsin Volleyball, bana sıra dışı bir hayatın sırrını öğretti.

Wisconsin'e geldiğimde voleybolu severek oynadım. Oynamaya devam ediyorum çünkü bu spora bağımlıyım. Bunun, sizi motive eden ve ilham veren, ateşinizi tutuşturan ve daha fazlası için geri gelmenizi sağlayan şeyin korkusuzca peşinde koşmak olduğunu gördüm.



Baş antrenörümüz Kelly Sheffield, her zaman sporun yaşam için bir laboratuvar olduğunu söylemiştir. Bununla kastettiği şey, televizyon ve sosyal medyanın yansıttığı görüntünün arkasında, sporun kendisinin çok ötesine geçen gerçek uygulanabilir bir büyüme olduğudur. Yani oyunu okuma ve topa vurma becerilerinden daha fazlasını kullanmaktır. Zayıf yönlerimizi ortaya çıkarır ve bizi zayıflıklarımızı gidermeye zorlar.

Sporda en yüksek zirvelere ulaşma hayaliyle oynamak, yıllarca her gün antrenman yapmak böylece hem bedeni hem de zihni test etmek, geliştirmek ve ince ayar yapmaktır. Elit bir oyuncu olmak için, elit seviyede şampiyonluklar için oynamak için elit bir insan olmak gerektiğine inanıyorum. Birçok yönden seçkin bir hayat yaşamalısınız.

Ama bu ne anlama geliyor?



Lauren Carlini ve Haleigh Nelson gibi büyük liderlerin ayak izlerini takip ederek hepimiz ulusal bir şampiyonluk kazanma hayaline kapıldık, programın hayali buydu. Düşen konfeti, yerde ağlayan takım arkadaşlarının bulanıklığı, baktığınız her yerde Wisconsin voleybol şampiyonunu ilan eden şapkalar ve tişörtler.

 Ancak, rüyaların gerçekleşmesi zordur. Üç dörtlü final ve gelen şampiyonluk. Sonunda hepsini kazanmanın coşkusu, bu takım için pek çok zorluk olmadan gelmedi.



Geçen yıl maçların başlamasından önce sezon sonu bir sakatlık geçirdikten sonra, geri dönme kararımı bu kadar kolay hale getiren şeyin o zorluklara karşı çıkmak konusunda öğrendiğim dersler olduğunu gördüm.

Son dörde olan ilk yolculuğumuz inanılmaz bir deneyimdi. Böyle bir hedefe giderken sık sık doğru şeyleri yapıp yapmadığınızı merak edersiniz tüm bu çalışmalar sizi gitmek istediğiniz yere götürüyor mu diye… Eğer kazanırsak, hepsine değecek ve umut ederek, güvenerek oraya varacaksınız.



Favori bir yazarım bir keresinde şöyle yazmıştı: “Zenginlik, şöhret ve güzellik istediğimizi düşünüyoruz. Ama gerçekten kabul, toplulukta saygı istiyoruz. Pek çoğumuz, aslında peşinde olduğumuz şey ateşken, dumanın peşinden koşarız.”

Benim için soru şu oldu: "Ulusal bir şampiyona bende ne bırakacak?" "Yaptığım şeyi neden yapıyorum?"



Tanınma? Memnuniyet? Alkış? Kupa? Bir çocukluk hayalini gerçekleştirmek mi? En iyinin en iyisini olma deneyimini yaşamak mı? Ülkenin en iyi takımı olduğumuzu bilmek mi?

Bunların çoğu yüzeysel şeylerdir. Tek başına yapılan fedakarlıklara değmez.



Daha derin kısımlar ise en iyi olmaya doğru çalışma deneyimi ve bir ekip olarak seçkin statüye ulaşmadır. İnanılmaz derecede özel bir şey yapmak için sevgi, güven, ekip çalışması ve kolektif fedakarlık gerekir. Günlük eziyetler, terle ıslanmış formalar, sadece inanılmaz derecede motive olmuş insanlarla çevrili olmanın sürekli ilham kaynağıdır. Olduğunuz gibi olabilmek için güvenli bir alandır. Kişisel ve grup olarak sınırların sürekli olarak zorlanmasıdır.

Asla çok çalışmaktan daha azıyla ödüllendirilmeyecek bir şeyin peşinden koşmanın güzel bir yanı vardır. Benzer şekilde, bir takımın potansiyellerine ulaşma noktasında bir birim olarak büyümesini izlemekle ilgili bir şey söz konusudur. Bir top, bir ağ ve zemindeki bazı çizgilerle birbirine bağlanan ailenin sürekli genişleyen kalbi bunlar benim için gerçekten rüyayı oluşturan kısımlardı.



Şampiyonluklar kazanmak istiyorum ve her şeyimle onların peşinden koşuyorum çünkü ne kadar verirsem vereyim, karşılığında isteyebileceğimden çok daha fazlasını alacağımı biliyorum. Hedefin gerisinde kalmayı öğrendim, bu her şeyi ortaya koymaya değmediği anlamına gelmez. Kazanmak ve bu fikri sağlamlaştırmak, büyük galibiyetin kendisinden çok daha fazlasıdır, ancak bu kadar zor bir şeyin peşinden giden şey hayatı değiştirir.

Bu sezonun başlarında, Michigan'ı evimizde yendikten sonra, maç sonrası bir radyo röportajında konuşmak için Field House merdivenlerini çıkarken kendimi geçen yıl bu zamanlar hayatımın ne kadar farklı olduğunu düşünürken buldum. Spesifik olarak, Wisconsin Volleyball'da beş yıl boyunca kazandığım bakış açısının iyileşmeye yaklaşımımı nasıl bu kadar büyük ölçüde etkilediğini.



Geçen yıl beşinci ve son yılım olacaktı. Hızla kariyerimin en iyisi olacak şekilde şekillenen bir sezondu ve daha da önemlisi, dünyadaki her duyguyu yaşadığımız bir sezon, Wisconsin Voleybol'un ilk ulusal şampiyonluğu olarak kısa sürede tarih kitaplarına geçecekti. Ancak bu arayışta sahada geçirdiğim süre kısaldı. Sezonun sadece üçüncü haftasında ön çapraz bağ ve menisküs onarımı için ameliyatı olmam planlandı.

Özensiz bir çalışma yapıyordum. Field House'un  merdivenlerini duvara kadar koşmuş ve sonra bir kez daha geri dönmüştük. Az önce bir antrenman oyuncusuna bu ralliden sonra benimle yer değiştirmesini söylemiştim çünkü koşudan sonra takım arkadaşlarım mola almayınca ara vermek istemiyordum. Sahadaki ilk oyunda blok yapmak için yukarı çıktım, tek bacağımla başka bir oyuncunun ayağının üzerine indim. Hissettiğim ağrıyı durdurmak mümkün değildi, neredeyse ağı yırtıyordum. Cerrahım daha sonra bunun gördüğü en büyük kemik problemlerinden biri olduğunu söyleyecekti.



Pasörümüz Sydney Hilley bana bakıyor ve bir şeyler söylüyordu. Ne söylediğinden emin değildim. Ona dizimi tutup dişlerimin arasından nefes alırken bir acı hissettiğimi söyledim. Gözümün ucuyla ona baktığımda, gözlerini benden kaçırırken ellerinin kafasına gittiğini gördüm. Kelly ise filenin diğer tarafında direkte duruyordu. Her şeyi görmüştü. Yüzündeki ifadeden her şeyin bittiğini düşündüğünü görebiliyordum.

Ama farklı bir tepki verdim ve çığlık atmadım gözyaşı dökmedim. Diğer ACL yaralanmalarından gelen korkunç patlamaları duyduğumda, bunu tamamen inkar ediyordum. Diz kapağımın az önce hareket edip yerine geri kaydığına ikna olmuştum. Sahadan çıkartıldığımda, bunun benim için bir son olmadığına tamamen inandım.



Takım doktorumuz sakatlığımı değerlendirmek için çağrıldı. Bir ACL tarama testi yaparak işe başladı. Tedavi masasına sırtımı yasladığımda, önce sağ yaralı bacağımı büktü. Ardından ellerini dizimin altından kavradı ve kendine doğru çekti. Nasıl hissetmesi gerektiği hakkında hiçbir fikrim olmadığı için acı hissetmedim ve iyi olduğuma daha fazla ikna oldum.

Sonra aynı testi yaralanmamış sol bacağıma yaptı ve bir saniye içinde solumda hissettiğim sert, güçlü, duvar benzeri direncin sağımda olmadığını anladım. Sezonun geri kalanında beni kenarda bırakacak bir sakatlığı sınıfımın geri kalanıyla ulusal bir şampiyonluk peşinde koşmak için son şansımı da yakacak bir sakatlığı yaşadığımı biliyordum. ACL ameliyatı olacak ve ertesi yıl onlarsız geri dönecektim.



O gece apartman kompleksimin dışındaki ateşin yanında tek başıma oturdum. Yaptığım son telefon görüşmesi, evdeki büyükannemleydi. Mezun olan son sınıfla tekrar oynama şansının ani kaybı, kabul edilmesi en zor şeydi. Liberomuz Lauren Barnes'ın kutlama için üzerime atlamasına asla geri dönemeyeceğim hisleriyle gözyaşlarım nihayet akmaya başladılar ama neredeyse aynı hızla tekrar kurudular.

 

Bir süre, duygularım uyuştuğundan mı diye merak ettim. Bazen bunun böyle olduğunu düşünüyorum.



Ama aynı zamanda daha güçlü bir yanımın bunu atlatacağımı, zamanla geri döneceğimi bildiğini düşünüyorum. Oraya ulaşmak için yapacak çok işim vardı ama çok çalışmak beni hiçbir zaman korkutmadı.

O gece günlüğümü açtım ve yazmaya başladım. Kendimi sezon başında yazdığım iki kuralı düşünürken buldum :

1. Olabileceğin en iyi Danielle ol

 

2. İyi eğlenceler

 


Yazarken, hikayemdeki bu sakatlığın kurallarımı değiştirmediğini fark ettim. Ulusal bir şampiyonluk kazanma hayali devam etti ve yine de ilk olarak programların peşinde koşan takıma yardım etmek için elimden gelen her şeyi vermek istedim.

 

İstediğim rol bu olmasa da, benimsemem gereken rol olduğunu biliyordum. Takıma her zerremi vermek ve onlarla kalan zamanı değerlendirmek istedim, tıpkı sakatlığım olmasaydı yapacağım gibi.

 


Sonraki haftalarda, önümde ne kadar çok iş olduğunu fark etmeye başladım. Yıllarca inşa etmek için harcadığım tüm hamstring ve baldır kasları, vücudum dizimi kullanmayı bıraktığında kaybolmuştu. Çoğu zaman kendimi sağ ve sol bacaklarım arasındaki acınası kas karşılaştırmasına gülerken buldum. Ya da şişkinlik onu yuttukça diz kapağının tamamen kaybolmasına.

 

Sezon devam ederken, bacağımı yataktan bir santim bile kaldıramazken, tekrar yürümeyi öğrenmeye başladım. Bir süre sadece üst vücut antrenmanları yaptım. İlk ay, her gün bir gün önce yapamadığım bir şeyi yapabileceğimi hissettim. Ameliyattan iki ay sonra, kuadımı esnettikten sonra topuğumu masadan birkaç milimetre kaldırmak küçük bir şey ama büyük bir kazançtı.

 


Her zaman hareket etmek, gerinmek, terlemek için can atıyordum. Dini olarak, kası aç bırakan ve vücudun tüm ihtiyacı olan iyi şeyleri bacağa göndermesini söyleyen bir uygulama ile bacağımda yüzde 80 kan akışı kısıtlaması olan egzersizlerle çalışmaya başladım. Yedi ay boyunca BFR tatbikatları devam etti. Bir masa üzerinde bacak kaldırma hareketlerinden destekli piston ağız kavgası ve ötesine geçtim. Aylarca, bazı eksik kasların yeniden ortaya çıkmasını umarak bacağımın lekeli mora dönmesini izledim.

 

Rehabilitasyonun kendisi ne kadar yoğun olsa da, eğitim odası benim için kısa sürede bir tür vahaya dönüştü. Ameliyattan sonraki gün fizyoterapistim Bailey Lanser ile tanıştım. Anlaşılan o ki, ben antrenmana gittikten sonraki sabah, Bailey'nin üniversitede çalıştığı ilk resmi gündü. Bana sorarsan, bunun bir tesadüf olduğunu düşünüyorum. Kısa sürede her gün en çok güvendiğim kişi oldu. Bu, onun inanılmaz bilgisinin, yaratıcılığının ve cesaretlendirmesinin çok ötesine geçti. Hastalarının her birine getirdiği enerji, gerçek özen ve ilgi, yanında olduğum her gün beni şaşırtmaya devam ediyor.

 

Kısa sürede normal rehabilitasyon ekibi haline gelen diğer birkaç üniversite sporcusuyla tanıştım. İyileşme sürecimizde ilerledikçe, her hafta saatlerce birlikte zaman geçirdik, acı ve mücadele ile birbirimizi neşelendirdik. Odağı eldeki hayal kırıklığından uzaklaştırmak için her zaman gülüyor ve hikayeler paylaşıyorduk.

 

Futbol antrenman sahasındaki bacak egzersizlerini her zaman canlı bir şekilde hatırlayacağım, özellikle de kızak mekiklerini ve ileri geri gezicileri bazı günler bacaklarım kelimenin tam anlamıyla altımda gevşeyip sadece biraz daha gülmek için. Bu destek olmadan iyileşmemi hayal edemiyorum. Hepsi çok az kişinin tamamen anlayabileceği, çoğu zaman girişilmesi çok zor olabilen bir yolda çok güvenli bir alan ve neşe kaynağıydı.



 Bir sezonun ortasında ameliyat olmak, başlangıçta pek çok yolculuk için geride kalmak demekti. Uçmak, operasyon öncesi ve sonrası en aza indirmek istediğimiz basınç artışı ve şişme anlamına geliyordu. Yine de, televizyon ekranından kaç maç izlersem izleyim, takımımdan uzakta olduğum için kendimi inanılmaz derecede mutsuz hissettim.

 

Her maç boyunca, antrenman salonunda üzerinde çalıştıkları bir şeyi gerçekleştirdiklerini fark ettiğimde takım arkadaşlarıma mesaj gönderirdim. Takım toplantılarında ve soyunma odalarında söylenenlerden sahada enerjinin nasıl olduğuna kadar her şeyi bilmek için can atarak onları takip ederdim.



Yeni başlayan bir oyuncudan kenarda kalmış bir akıl hocası ve destekçiye dönüşen rollerdeki bu değişikliğin beni bir kez daha rahatlık alanımdan çıkardığını çabucak öğrendim. Wisconsin Volleyball ile olan deneyimimden ne anladığımı tam olarak düşündüğümde, yapabileceğim daha çok şey olduğunu anladım. Sezon ilerledikçe, kendimi kariyerimin bu noktasına çok uygun buldum. İlk yılımı iyileşme sürecini geçirerek ve takip eden her yıl daha fazla oynama süresi kazanarak,  oynasalar da oynamasalar da her oyuncuyla daha iyi bağlantı kurabilirdim.

Birkaç kişi, programımızın ilk NCAA şampiyonluk zaferinde oynayamamanın ne hissettirdiğini sordu. Açıkça takım arkadaşlarımla birlikte mücadele etmek istesem de, kazanmasaydık çok daha fazla canım acıyacaktı. O yılın bizim yılımız olduğunu biliyorduk. O son sınıf için en az onlar kadar, hatta daha fazla bunu istiyordum. Sakatlığımın, tüm kariyerimiz boyunca birlikte peşinden koştuğumuz rüyanın gerisinde kalmamızın bir nedeni olmasını istemedim. Bu hedef, biz gelmeden çok önce bu programda tanımlamıştı.

Zor zamanların, kim olduğunu öğrendiğin zamanlar olduğunu söylerler. Wisconsin Volleyball birçok yönden bu süreci benim için hızlandırdı. Sakatlığım bunu sağlamlaştırdı.

Yolun bir yerinde, bir dereceye kadar sarsılmaz bir güven geliştirdim. Bu asla rahatsız veya gergin olmadığım anlamına gelmez. Bu, en çok neye değer verdiğimi, ateşimi neyin tutuşturduğunu öğrendikçe kendime güvenmeyi, sevdiğim şeyin ne olduğunu ve iş ahlakımı öğrendiğim anlamına geliyor. Kendim olmak için gerçek bir güçlendirici özgürlük duygusu ve ilgimi çeken her ne ise onu kovalamak için bir korkusuzluk keşfettim.

Yaşama ve onun barındırdığı tüm potansiyele karşı sürekli duyduğum gerçek bir heyecan var.

Bundan sonra ne yapabileceğimi, hangi şeylere rastlayacağımı ve tüm bunların peşinden koşarken hangi zorluklarla karşılaşacağımı öğrenmeyi seviyorum. Kovalamayla gelen maceranın en iyisi olduğunu öğrendim. Çoğu zaman en iyi hikayeyi oluşturan, her şeyin ters gittiği zamandır. Tüm küçük parçalar, iyi ve kötüyü olağanüstü hale getirir.

Kovalamacanın kovalayan insanları şekillendirme şeklini seviyorum. Ne kadar sert ve hızlı koşarlarsa o kadar gelişirler. "Sondaki" değer, genellikle oraya ulaşmak için yapılan yolculukta gizlenir.

Artık asıl eğlence, ne kadar iyi olabileceğimizi, kim olabileceğimizi bulmaktaydı.

Bununla birlikte, kendimi tereddüt etmeden sadece bu sezon geri gelmekle kalmayıp takımımla daha fazla şampiyonluk arayışına geri dönmek için elimden gelenin en iyisini yaparken buldum.

Son sınıflarla bir daha asla oynayamasamda, o sakatlık, hayal edebileceğimden çok daha fazla ömür boyu sürecek ilişkiler ve deneyimler kazanmamı sağladı.

Ameliyatımdan birkaç ay sonra koçum Kelly Sheffield ofise uğramamı istedi. 2022 sezonunda altıncı yıl için oynamak isteyip istemediğime karar vermeden önce bana düşünmek için bir süre vermek istediğini söyledi.

Geri dönme planlarımı zaten herkese duyurmuştum, ama sanırım kararımı bu kadar kesin ve bu kadar çabuk verdiğimi düşünmekte zorlanmıştı.

Ama bana göre bu bir karar bile değildi. Sanki içeride o kadar parlak, o kadar sıcak yanan bir ateş vardı ki, henüz söndürülmesi mümkün değildi.

Ateş hep oradaydı ve yanmaya devam ediyordu.

Kelly aynı görüşmede beni bu sezon farklı değerlendireceğini söylemişti.

Wisconsin Volleyball ile geçirdiğim zaman için her zaman inanılmaz derecede minnettar olsam da, bunun doğru olduğunu gördüm.

İç sahadaki ilk maçımda, arkadaşlarım, ailem ve dönüşümümü destekleyen rehabilitasyon ekibinden oluşan ebeveyn bölümü 18 numaralı tişörtlerle doluydu. Hepsinin, özellikle de rehabilitasyon ekibinin yeniden oynarken orada olması benim için çok güzel ve rahatlatıcıydı.

Isınma boyunca, sonunda takım toplantısı için orta sahaya koşabildim ve bir kez daha takım arkadaşlarımla esneme, zıplama ve biber yapmaya başladım. Bir anda kendimi o radyo röportajı için evin merdivenlerinden yukarı çıkarken gittiğim yolu düşünürken buldum. En heyecanlı kısım? Madison'daki yolculuğum henüz bitmedi ve sonunda anlatacak harika bir hikayem olmasını planlıyorum.

Unutma… seni sıcak tutan şey ateştir, duman değil.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR