WORLD PARA VOLLEYDE BİR İLKİ BAŞARAN FRANSIZ KADIN

 



-        Isabelle Collot kimdir ?

Lüksemburg'da yaşayan ve günlük hayatımda Ferrero için çalışan bir Fransız vatandaşıyım. 20 yıl İngiltere'de yaşadım ve 2010'da oturarak voleybolu burada keşfettim.

İş oturarak voleybola geldiğinde birçok şapkam var. Ulusal (FF Volley oturarak voleybol yönetim kurulu üyesi), Avrupa (İletişim için Paravolley Avrupa kurul üyesi) ve uluslararası düzeyde (WPV Spor Direktör Yardımcısı Oturarak Voleybol) olarak oturarak voleybolla ilgileniyorum.

 


- Voleybol hayatınızdan ve özellikle de oturarak voleybol kariyerinizden kısaca bahseder misiniz?

İlkokuldayken voleybol oynamaya başladım ve annem koçumdu. Bölgesel düzeyde voleybol oynuyordu ve bebekliğimden beri beni maçlara götürürdü, bu yüzden muhtemelen bu spora bağımlı olduğum zamandı.

27 yıllık kariyerim boyunca hem bölgesel hem de ulusal düzeyde Fransa ve İngiltere'de pasör olarak oynadım ve ardından bir sakatlık beni emekliye ayırdı. İşte o zaman oturarak voleybolu öğrendim ve ona aşık oldum. 7 yıl daha oynadım ve ardından sporu Avrupa'da geliştirmeye odaklanmak için bıraktım.

 


-        Unutamadığınız olaylar nelerdir ?

-         Londra 2012'deki ilk Olimpiyat ve Paralimpik Oyunlarım bu, oyunlardaki ilk deneyimimdi ve çok hoşlandım. Yerel Organizasyon Komitesi için üç ay çalıştım ve atmosferden, yüksek oyun seviyesinden, dünyanın her yerinden sporcularla tanışmaktan ve tutkumla çalışmaktan kesinlikle keyif aldım. Bu bende daha fazla yer alma ve daha fazla yarışmaya katılma isteği uyandırdı. Ayrıca Covid-19 nedeniyle bambaşka bir deneyim olan ama yine de çok keyifli olan Tokyo 2020 için Medya Delegesi olarak aday gösterildim.

-        Gördüğünüz en güzel spor salonu hangisi ?

 

-         CEV'de (Avrupa Voleybol Konfederasyonu) 5 yıl çalıştım ve birçok prestijli etkinliğe (Şampiyonlar Ligi, Avrupa Şampiyonası, Olimpiyat Elemeleri) katkıda bulunma şansına sahip oldum. Avrupa'da İtalya ve Polonya'da birçok harika arena gördüm, özellikle taraftarların deneyimiyle harika bir ortam sağladım. Kâr amacı gütmeyen bir disiplin olan oturarak voleybolun bu seviyeye gelmesi için hala uzun bir yolu var ama umut verici görünüyor.



-        Voleyboldaki favori pozisyonunuz hangisi ve neden ?

Pasör, çocukluğumdan beri en sevdiğim pozisyon. Oyun kurmada ve hangi hücum oyuncusuna puan kazandırmayı seçeceğine karar vermede çok önemlidir.

-         Dünyada en sevdiğiniz oturarak voleybol oyuncusu kimdir ve neden?

Voleybolun aksine, tek bir oyuncu seçmek, sadece teknik beceriler değil, aynı zamanda sporun her bireyin bir kaza/hastalık sonrası yeniden yapılanmasında veya sporcunun hayatını tamamlamasına yardımcı olmasında oynadığı rol dikkate alındığından kolay değildir. Engellilik dikkate alındığından, dikkate alınması gereken daha büyük bir resimdir. Engellerini oyunlarında ve günlük yaşamlarında bir güç haline getirme arayışlarındaki tüm sporculara hayranım.



-        Oturarak voleybolun geleceği için ne düşünüyorsunuz ?

Oturarak voleybol, dünyanın birçok ülkesinde hala gelişme aşamasında. Kulüplerde ve federasyonlarda standart bir disiplin olarak yer alması için yapılması gereken çok şey var. Taktik ve aynı zamanda kişiler arası bakış açısından oyunculara ve koçlara çok şey katıyor.

 

-        Fransa'da oturarak voleybola yeterince ilgi var mı ve bunun için ne yapıyorsunuz?

Fransa güçlü bir voleybol ülkesi olmasına rağmen, oturarak voleybol ülkede hala çok fazla bilinmiyor. FF Volley, oturarak voleybolu tanıtma ve geliştirme haklarını yalnızca 2017'de aldı, bu nedenle hala başlangıç aşamasında. Kulüplerde oturarak voleybol bölümlerinin geliştirilmesine yardımcı olduk ve önce 4x4 Challenge ve bu yıl ek olarak 6x6 Ulusal Şampiyona ile ulusal düzeyde yarışmalar uygulamaya başladık.

Paris 2024 oyunlarının dürtüsüyle, halkın sporu öğrenmesi ve denemesi için daha fazla oturum düzenleyebiliyoruz, ancak daha gidilecek çok yol var.

Fransız halkına oturarak voleybolun ne olduğunu göstermek ve iyi bir oyun seviyesine ulaşmak için çok çalışan iki milli takımımız (erkekler ve kadınlar) var.



-  Spor direktör yardımcısının oturarak voleyboldaki rolü nedir?

Bu, oturarak voleybol etkinliklerini koordine etmeye yardımcı olmak ve bölgesel seviyelerdeki müsabakaların sayısının nasıl artırılacağı konusunda WPV bölgeleriyle bağlantı kurmak için World ParaVolley içinde yeni oluşturulmuş bir roldür. Bu, ParaVolley disiplinlerini büyütmenin en iyi yolunu ve en iyi uygulamaları tartışmak için Spor Direktörü ve Beach ParaVolley Spor Direktör Yardımcısı ile koordinasyon içinde yapılır.

- Dünya Para Volley tarihinde bu pozisyonu elinde tutan ilk kadın olmak nasıl bir duygu?

Yıllar boyunca ParaVolley'e dahil olmamın yanı sıra toplumsal cinsiyet eşitliğini ve ayrıca sporcuların korunmasını destekleyen ileri görüşlü bir organizasyonun parçası olduğum için bireysel olarak ilk kez aday gösterilmek büyük bir onur ve gurur.




- Voleybol ile oturarak voleybol arasındaki fark nedir?

Her iki disiplinin de temelleri aynı olsa da oturarak voleybol çok daha hızlı tempolu, filenin daha alçak olması ve rallilerin daha hızlı olması nedeniyle oyuncuların daha fazla odaklanmasını ve topun gidişatını tahmin etmesini gerektiren bir spordur. Yerde oturduğunuz için voleybolda yaptığınız gibi son dakikada konumunuzu ayarlayamayacağınız için, topa vurmak veya ayarlamak istediğinizde daha fazla isabetliliğe ihtiyaç vardır. Oturarak Voleybol da engeli olan ve olmayan kişiler oynayabileceği için daha kapsayıcıdır.

 

-        Aday oyuncular ve teknik direktörler için son sözünüz var mı?

Disiplini bilmiyorsanız mutlaka denemelisiniz çünkü oturarak voleybol oynarken hissettiğiniz duyguyu kelimelerle anlatmak mümkün değil.

Şimdiye kadar karşılaştığım en iyi kapsayıcı spor ve fiziksel engelli insanlarla oynamak söz konusu olduğunda fikrimi genişletti.

Denemek ona aşık olmaktır!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR