BİR İKİ MAÇ KAYBETTİKTEN SONRA BATIL İNANÇLAR SONA ERER

 


«Bana, "Ödül aldığında nasıl görünüyordun?" dediler. Yemin ederim inanmadım. Duygu ve sürpriz, olabildiğince doğaldı. Gerçekten beklemediğim, başarabileceğimi düşünmediğim bir şey».

 

Vero Volley Monza ve Dünya Şampiyonu erkekler milli voleybol takımı için oynayan Mizuno sporcusu 25 yaşındaki Gianluca Galassi bunu çok samimi bir şekilde itiraf ediyor. Dünya Kupası'nın en iyi orta oyuncularının ödüllendirildiği sırada adı, Polonyalı Mateusz Bieniek'in adının hemen ardından anıldı. Herkesi şaşırtacak şekilde.

 


«Bu beni çok güldürüyor çünkü Kanada ile ilk maçın ardından bir gazeteci bana "Bu Dünya Kupasından beklentileriniz neler?" diye sordu. Takımın hedefinin olabildiğince yükseğe çıkmak olduğunu söyledim. 14 kişiden 12'sinin bu yarışmada ilk kez sahneye çıktığını düşünürsek, bir tahminde bulunmak zordu. "Peki ya seni ilk 6'ya koyarlarsa?" İşte o an bir madalya alıp en iyiler arasına girmenin gerçekten bir hayal olduğunu kabul ettim. Ama işte buradayız."

 

Gianluca Galassi hangi konuda daha ileri gitmeli? Oyununuzun hangi yönü üzerinde çalışıyorsunuz?



«Birkaç yıl önce bu soruya blok derdim. Ancak bugün servisle ilgili sorunlarım var. Kendi başına teknik gelişimden çok, servis kullanırken maçın belirli anlarını yönetmekle ilgili.

 

Voleybola ilk adım atışımdan itibaren kendime daha çok güvendiğim ve bu seviyelere ulaşmama yardımcı olan hücum benim temel dayanağım oldu. Blok konusunda çok güçlü olan bir Matteo Piano değilim, ama hücumda iyiyim. Ne yazık ki, servis hala çok fazla bir piyango. Böyle bir şey söylemek abartılı geliyor ama şöyle: Bazen çok iyi gidiyor, bazen çok fazla birkaç hata yapmamı sağlayan bir döngüye giriyorum. Tüm bunlar oyunumun geri kalanında da etkiliyor ve dolayısı ile konsantrasyonumu kaybetmeme neden oluyor. Kanaatimce bu teknik bir sorundan çok zihinsel bir sorun. Anlara dayalı oyunda maalesef ama genel performansıma göre de bu bazen işe yaramıyor. Gerçek şu ki, iri, şişman ve yenilmez görünüyoruz ama biz de sıradan insanlarız. Dünya Kupası hepimizi şaşırttı ve heyecanlandırdı. Final öncesi hepimiz korkmuştuk. Biz insanız, robot değiliz."

 


Gianluca Galassi, "Milli takımdaki bu ekiple  birleştiğimizi görebildiğimiz, birlikte geçirdiğimiz birçok an oldu" diyor. Hiçbir sporcu takımını seçmez: onlar soyunma odasına girdiğinizde karşınıza çıkan insanlardır. Yine de, Avrupa Şampiyonası'nda birlikte olmak işe yaradı; sadece on günlük üniversite oyunları bile. Bu yıl birlikte olmak için daha fazla zamanımız oldu; ve gerçekten iyi vakit geçirdik."

 

Komik ama hazırlık maçları ve şampiyonalar sırasında odalarımızda çok zaman harcıyoruz: genellikle kendimizi takım arkadaşlarımızın odalarında veya başkalarıyla bizim odamızda oyun oynuyor buluyoruz. Sonunda gerçekten bağ kuruyorsun."

 


“Benim batıl inancım, maçlarda tuhaf iç çamaşırları giymek ve Quicksands of Marracash dinlemektir. Ancak teknik direktör Fefé De Giorgi'nin dediği gibi, iki maç kaybettikten sonra batıl inançlar boşa gider».

 

«Şahsen, Avrupa ve Dünya Kupası zaferinin bir şeyler değiştirdiğini hissetmiyorum. Zor görünüyor ama bu hedeflere ulaşmış olsak bile hala açız, gerçekten büyük bir istek var. Birçoğumuz için mavi gömlekli ilk yıllar; zaten memnun olduğumuzu düşünebilirsiniz, ancak sizi temin ederim ki durum böyle değil. Değişecek olan ise bu iki müsabakayı yabancı olarak kazanmış olmamız. Favori değildik, sadece biraz yetenekli iyi bir takımdık. Gelecek yıldan itibaren, elemelerden Olimpiyatlara kadar, son şampiyon olacağız; herkes bizi yenmek isteyecek ve daha da zor olacak».






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR