PLAJ VOLEYBOLUNDA MODA RÜZGARI

 



Sarah Pavan korkmuştu. AVP Phoenix Gold Series Şampiyonasında yarışmaya hazırlanmaktan birkaç dakika uzaktaydı. Yeni ortağı Zana Muno ile, yeni bir formatta, daha önce hiç oynamadığı bir arenada oynayacaktı. Ve bunu bir tenis eteğiyle yapacaktı.

 Tenis eteği mi?

 Sarah Pavan mı?

Üç kez dünyanın en iyi orta oyuncusu seçilen 1,80 boyundaki Kanadalı mı? Filedeki hakimiyeti, buz gibi bakışları ve çoğunlukla metanetli tavrıyla tanınan 36 yaşındaki oyuncu? Tenis eteğiyle mi?

 “İnsanların bunu yapacağını düşündüğü son kişi olduğumu söylemelerinin normal olduğunu düşünüyorum. Bunu yapacağı düşünen son kişi benim, dedi Pavan gülerek. "Dürüst olmam gerekirse, bunu düşünmemin tek nedeni, bunun Zana'yı ne kadar mutlu ettiğini görmemdi. Potansiyel müşteri karşısında ne kadar heyecanlı olduğunu gördüm ve buna hayır diyemezdim, ne demek istediğimi anlıyor musun? Çok heyecanlıydı ve en azından onu mutlu etmek istedim.

 Bu yüzden, 26 yaşındaki ortağı Muno'yu kıyafetlere o kadar hevesli bir şekilde şımarttı ki, Santa Maria'daki çiftliğinde tavuklarıyla ilgilenirken bile, 10 dakikalık sürüş mesafesinde başka kimse yokken, canlı yayında kimse izlemiyorken bile, Muno kıyafetleri hakkında "şıklık çiftçiyi tercih ediyor" dedi. Hedef bu. Kirli ama aynı zamanda şık. İşlevsel, çünkü kürekle kaka yapmamız gerekiyor, ama bunu yaparken iyi görünün! Amaç bu.

İkisi Phoenix'teki Lululemon satış noktasını gördüğünde, Pavan aslında bir şey almayı beklemiyordu. Sadece birkaç kıyafet deneyip ve Muno'ya kesinlikle denediğini ama güzel olmadığını söylerdi. O zaman Muno düzinelerce gösterişli ama işlevsel giysisinden herhangi birini giyerdi! Pavan ise denenmiş ve gerçek spor bikinisini giyerdi. Ama Pavan pembe tenis eteği ve beyaz bluzuyla soyunma kabininden çıktığında ve Muno'nun yüzündeki  gülümsemeyi, Pavan'ın tarif ettiği gibi "saf neşeyi" görünce, "'Tamam, ben dedim. Ben de yaptım.” Ama hâlâ bir sorun vardı: Onu toplum içinde giymek.

Pavan, tenis kıyafeti giymekle ilgili olarak, "Öncelikle korta böyle çıkmanın ve insanların 'Sarah etekli, aman Tanrım, ne oluyor?' demesinden kurtulmaya çalışıyorum" dedi. Phoenix'te etek. “Birkaç kişi hemen 'Aman Tanrım buna bayılıyorum!' dedi ve ben de bunu yapabileceğimi düşündüm. Birinci adım, aslında herkesin içinde görülüyordu.

İkinci adım? Çoğu şeyde oynamak, özellikle kumda en az işlevsel olmayı beklemekti. Ancak Pavan hareket etmeye, dalmaya, blok yapmaya, sallanmaya, hamle yapmaya, bir maç boyunca bir plaj voleybolu oyuncusuna özgü olağandışı pozisyonların hepsinden geçmeye başladığında, aklına şaşırtıcı bir düşünce geldi: Kıyafetiyle bir kez bile uğraşmamıştı. Tek bir wedgie seçmedim. Üstünü düzeltmedi. O sadece... voleybol oynuyordu... ve bunu yaparken oldukça iyi görünüyordu.

 "Aslında rahattı. Farkında mısınız bilmiyorum ama kızlar bikini giyerken çok sık düzeltirler. Kelimenin tam anlamıyla her oyun, ”dedi Pavan. “Bunu hiç düşünmedim bile, çünkü eteğin altında spandeks var, bu yüzden hiçbir şey hareket etmedi. Kıyafetlerime hiç dikkat etmiyordum. Sadece, bunun hakkında düşünmedim. Hiçbir şeyi düzeltmek zorunda değildim. Düşük bakım gibi görünmese de çok az bakım gerektiriyordu. Dürüst olmak gerekirse, şimdiye kadarki en rahat şeydi.'

O, bu sezon AVP'de plajda giydikleri şeyler açısından dallanmaya başlayan dönüşümden çok uzak. Ve Pavan'ın her Olimpiyat Oyununda yoğun bir şekilde dikkat çeken bikinisi dışında bir şeyle oynamasının avantajlarıyla Muno’nun tanışması tesadüf değil.

 


AVP'deki hiçbir oyuncu, modayı en iyi şekilde kullanan  Muno kadar oyun günü kıyafetleri konusunda yaratıcı olamadı. Nedenini bilmek ise hiç zor değil. Her maç, Muno'nun ne giyebileceği kadar, onun ve Brandie Wilkerson, Lauren Fendrick veya Pavan'ın rakip takımla nasıl eşleşebileceği de tartışılıyordu.

"Sıkıcı olmayı sevmiyorum. Kimse sıkıcılığı sevmez," dedi Muno. “Hayatım boyunca modayı ve kıyafetleri sevdim. Ben sadece bunu sevdim. Artık diğer aşklarımdan biri olan voleybol aşkımla neden bir araya getirmeyeyim?

 

“ Bu yıl, bu düşüncemi hızlandırdım. Gerçekten yaptım. Yaptıklarımın bir kısmı sanırım isyan. Bence bu benim için sadece eğlenmenin bir yolu. Bazı insanlar müzik dinliyor ama müzik bana gerçekten iyi gelmiyor. İyi bir kıyafet giymek, adımlarıma moral veriyor ve oynamaya devam etmek için biraz ekstra motivasyon sağlıyor.



Bu biraz dikkat dağıtıcı gibi görünüyorsa, öyle değildi: Muno, para ödülünü tek bir sezonda ikiye katladı ve Manhattan Beach Open da dahil olmak üzere iki kez üçüncü oldu. Aslında Muno, kıyafet seçmenin sağlıklı, belki de çok ihtiyaç duyulan bir takım ilişki biçimi olduğuna, performansın stresini ve baskısını hafifletmek gibi bir şey olduğuna inanıyor.

 


Sarah Pavan ile Phoenix Şampiyonası hakkında konuşan Muno, "Oturup her şeyi gözden geçirmek ve her şeyi düşünmek yerine, gittik ve alışveriş merkezinde çok eğlenceli bir gün geçirdik," dedi. "Kulağa aptalca geliyor ama bu ikimiz için de bir kaçış yoluydu ve gerçekten işe yaradı. Çok eğlenceli bir gün geçirdik ve bu eğlence oyuna dönüştü. Çok eğlenceliydi. Onun hakkında çok şey öğrendim. Sadece iyi bir zamandı, ciddi değildi, çok eğlenceliydi.


 

İşlevsel olabileceği gibi, aynı zamanda finansal olarak da yarar sağladı. Delaney Mewhirter hayatı boyunca tek parça mayo giydi. Sadece başkası istediği için değil aynı zamanda İsa Mesih'in Son Zaman Azizleri Kilisesi'nin bir üyesi olarak. Havalı değildi, herkesin yaptığı bir şey değildi ve genç bir kadın olarak her zaman herkesin yaptığını yapmak istersiniz.”

 Ancak 2017'de kilisenin başka bir üyesi olan olan Cami Manwill onu aradı. Austin'de AVP oynamak ister miydi? Ve uyumlu tek parça giysi giymek ister miydi? Haftalar sonra, Mewhirter ardından Knudsen DiG Magazine'den bir telefon aldı ve onu iki tam sayfa kaplayacak şekilde bir moda merkezinde öne çıkarmak istedi.

 Mewhirter, "Kapıyı açan şey bu oldu ve gerçekten beni harekete geçiren şey, tek parça giyen bir kız olarak kendimi oraya koyma fırsatı bulduğum zamandı," dedi. Ve gerçekten de tam olarak öyle oldu. Pavan, Tek parça giysi, Delaney’i öldürürdü," dedi. "Onun tulum koleksiyonunu sonsuza dek sevdim."

 Elbette tüm Mormon sporcuları tek parça giymez, ancak Mewhirter bunu kendisinin imzası gibi yaptı. Ona çeşitli tek parça kıyafetlerini giydiren Jolyn ile bir giyim sponsorluğu kazandı. Ve bu ona her zaman aradığı etkiyi kesin olarak yaratması konusunda izin verdi.

Mewhirter, "Annelerden, kızlarının beni onlarla oynarken gördüğü için tek parça almak istediğini söyleyen mesajlar almayı seviyorum" dedi. “Bu benim için çok büyük çünkü annemle kavga ettiğimi hatırlıyorum çünkü gençken daha muhafazakar giyinmemi istedi ve ben istemedim ve şimdi bunun değerini görüyorum ve diğer genç kızlara örnek olduğum için mutluyum. Ayrıca giydiği onca ekstra malzeme? Sadece sponsorların logolarını yerleştirmeleri için ek alan. Bunu şaka yollu bir şekilde söylüyor ama benzersiz görünümler ve stiller gören ve bunun bir parçası olmak isteyen giyim şirketleri ve sponsorlar için inkar edilemez derecede çekici bir şey var.

 Sarah Pavan, "Bazen öyle bir kişilik eksikliği oluyor ki, eğer sahada nasıl hareket ettiğinizle kişiliğinizi göstermeyecekseniz, en azından onu giydiğiniz şeyle yaratın," dedi.

 Ve kendilerini kıyafetleri aracılığıyla ifade etmeye başlayan sadece Muno, Wilkerson veya Mewhirter değil. Betsi Flint ve Kelly Cheng, tıpkı Molly Turner gibi çeşitli tarzlarda üstler giydiler.

Pavan, "Tek kayışın ortaya çıktığını gördüm," dedi. “Çok riskli, bunun için onları alkışlıyorum. Ben olsam her oyunda bunu düzeltiyor olurdum.

 


Sarah Schermerhorn ve Corinne Quiggle, sık sık imza görünümü haline gelen kısa üstlere yöneldiler.

Schermerhorn, "Bunun benim işim olduğunu gerçekten anlamadım ama sanırım bu benim işim," dedi. "Kuzey Karolina'daydım ve kızlardan bazıları şu anda kısa tişört giyiyor. Seni izliyorlar ve takip ediyorlar. İlk kez kısa üstler aradığımda onları bulmanın biraz zor olduğunu hatırlıyorum. Trendler sadece biraz değişiyor. Bunun için kızgın değilim.



Carly Skjodt, Brooke Sweat'in uzun süredir benimsediği stili, sallanan eski moda, büyük beden tişörtleri benimsedi. Özgür İnsanlar Hareketi'nin sponsor olduğu Julia Scoles, tenis eteğini erken benimseyenlerden biri oldu.

 

Scoles, "Her turnuvada birinin farklı bir şey giydiğini veya daha fazla etek eklendiğini veya farklı renkler, farklı kesimler, farklı tarzda şortlar giydiğini görüyorum dedi. "Herkesin modada kendilerini benzersiz bir şekilde ifade ettiğini görmek eğlenceli."

 


Muno, tüm bunların arasında daha da büyük bir resim görüyor. Hemen hemen her büyük sporun ve sporcularının moda ile bir bağlantısı vardır. Kameramanlar, bazen keskin, bazen çirkin, bazen gülünç takım elbise ve kıyafetlerle stadyumlara giren NFL oyuncularını takip ediyor. Bir gece oyununa güneş gözlüğü mü? Elbette. Kovboy şapkaları mı? Neden olmasın? NBA oyuncuları, maç öncesi yürüyüşlerde ve maç sonrası basın toplantılarında da aynısını yapacak. Dünya Kupası'ndan önce, çılgınlığın çoğu, her ülkenin giyebileceği çeşitli formalara odaklanmıştı.

Muno, "Moda çok büyük bir endüstri ve popüler bir kültür. Tüm bunlar, insanları daha büyük markalarla ilişkilendirilebiliyor ve bu kanallarda yayınlanıyor" dedi. "Bunun için buradayım. Yakalanmış gibi hissediyorum ve bu harika. Kadınlığımızı kucaklıyoruz ve sadece sporculardan daha fazlasıyız ve bunu kucaklayabiliriz. Sporu da değiştirebiliriz. Diğer tüm sporlara tenis, basketbol, futbola bakarsanız, oyun öncesi uyumlar böyle bir şeydir ve sizi popüler kültüre bağlar. İnsanlar futbolu bilmeyebilir ama Tom Brady'nin kim olduğunu Met Gala'da ne giyerse onu giydiği için bilirler. Moda kesinlikle sporu büyütmenin bir yolu, bu yüzden bu kısım benim için gerçekten heyecan verici.

"


Bu, tüm sporlarda böyle bir şey ve kendi imajınızı geliştirmenin ve başka şeylerle bağlantı kurmanın ve yaptığınız sporun ötesine geçmenin bir yolu. Benim sorun yaşadığım kısım, 'Bunu nasıl giyersin' veya 'Modayla mı yoksa sporunla mı ilgili yapıyorsun?' gibi onu cinselleştiren insanlar. Benim için her spor bunu yapıyor. Amerika Açık'a bakıldığında, giydikleri kıyafetler sadece açık veya gösterişli değil, aynı zamanda tasarımcı. Bu tartışma herhangi bir spora gidebilir. Bence insanlar bunu kendilerini daha rahat hissettirecek şekilde genişletiyor: Üstte daha fazla koruma, altta şort ve bunu yaparken eğlenceli hale getirmek. Serin. Eşsiz olmayı ve bir şeyi ifade etmeyi bu kadar önemsiyorlar.

Muno, şu anda diğer çoğu oyuncu gibi, uzun ve dolambaçlı bir 2022 sezonunun ardından kumdan uzakta geçirdiği zamanın tadını çıkarıyor. Bu arada? Şimdiden 2023 için gardırobunu hazırlıyor.



"Gelecek yıl için moda açısından ne yapmak istediğimi kesinlikle yeniden düşünüyorum" dedi.

Sevimli - ama işlevsel.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR