KEEGAN COOK, GİTMESİ GEREKEN BİR YOLDA YÜRÜYOR

 




Keegan Cook, Pazartesi günü öğle saatlerinde Seattle'daki evinden ayrıldı. Ertesi sabah 10'da ise Omaha'daydı.

Boşta kalan zamanını resmi olarak Minnesota voleybol koçu olmak, "M" logolu malzemeleri almak, yeni takımıyla tanışmak ve biraz uyumak için geçirdi.

Sonunda evden ayrıldığından beri ilk yemeği olan kahvaltısını yaptı ve ardından bir AVCA yönetim kurulu toplantısına gitti. Cook aynı zamanda antrenörler derneğinin başkanı.

Son sekiz yıldır Washington'da son derece başarılı bir baş antrenör olan Cook, "Pek çok karışık duygu içerisindeyim " dedi. "Kalbim geride kaldı ama aynı zamanda kendini olması gereken bir yolda yürüyormuş gibi hissediyorsun. Onu tarif etmenin en iyi yolu bu. Bu kolay olduğu anlamına gelmiyor ama ailemi o alana getirip onları tanıştırdığım ve oyuncularla tanıştığım an, çok özeldi."



37 yaşındaki Cook, sezon boyunca 2022 sezonunun son sezonu olacağını açıklayan Hugh McCutcheon'un yerini alacak. 11 yıl sonra Minnesota'da görevi devralan eski ABD erkek ve kadın Olimpiyat koçu, okulun yeni bir pozisyonu olan "Atletizm Direktör Yardımcısı / Spor Geliştirme Koçu" da oluyor.

Minnesota bu sezonu, 22-9 galibiyet/yenilgi sayısı ile Big Ten’i ise 15-5 ile tamamlamıştı. Sezonu ise, NCAA Turnuvası’nın üçüncü turunda Ohio State’e kaybederek sonlandırmıştı.



2021 baharını ulusal yarı finalde sonlandıran  Washington, 2021 sonbaharını ise üçüncü turda sonlandırdı. Cook'a geçtiğimiz Pazar gecesi Minnesota tarafından iş teklif edildi.

Cook, "Minnesota'nın olduğu her şey, kimlerin orada olduğu, orada bulunan koçların geçmişi bana söylendi" dedi. “Ve Minnesota’da koçluk pozisyonunun boş olduğunu belirttiler. Böyle bir geçiş sürecinden geçtim ve kendimi bu adımı atmaya uygun hissettim.”



California, Pleasanton'dan olan Cook, St. Mary'den mezun oldu ve NorCal için koçluk yaptı. Üniversite kariyeri, mezun olduğu okulda önce gönüllü, ardından tam zamanlı asistan olarak başladı.

Washington'da Jim McLaughlin tarafından işe alınmıştı ve McLaughlin iki yıl sonra Notre Dame için ayrıldığında Cook terfi etti. Dört kez Pac-12 şampiyonluğu kazandı ve NCAA Turnuvasında dört kez ilk sekize yükseldi.

Cook gülerek, "Beni bekleyen birkaç iş var" dedi, "buraya geldiğimde buna ihtiyacım vardı."

Cook'un Washington'a resmi haber bülteni için söylediği gibi, oradan ayrılmak zordu: “Bu, şüphesiz profesyonel kariyerimin en zor günü. Washington Üniversitesi hayatımın akışını ve ailemin hayatını sonsuza dek değiştirdi. Şu anda kendim ve ailem adına sunabileceğim en önemli duygu, bu topluluğun üyelerine şükran duygusudur.”

Ancak her sporda olduğu gibi, yeni teknik direktörler yeni takımlarına sahip çıkıyor ve bunun tersi de geçerli.

“ Yeni takımımla yaklaşık bir saat geçirdim ve sanırım beni asıl etkileyen şey, onları filmde izlerken belli bir ışık altında görüyor olmanız ve sonra onlarla bir odadayken bir gerçekliğe sahip olmanız. Burada eğlence ve coşku çok farklı bir şekilde karşımıza çıkıyor.



"Bunlar kaliteli gençler ve gelişmek istiyorlar ve bu beni gerçekten heyecanlandırıyor, onları birkaç yıl geliştirebilme şansım olacak."

Ve sonra, kadın kolej voleybolunun ölçütü olan Big Ten'e girdiği kısım var (ve evet, NCAA yarı finallerinde Big Ten takımı yok, ancak B1G, tüm konferansların ölçüldüğü standarttır).



Cook, "Big Ten'in son beş ila 10 yılda kadın voleyboluna ne kadar destek verdiğinden bahsetmezsem bunu ihmal etmiş olurum" dedi. "Geçen bahar (AVCA ile birlikte) Big Ten koçlarına pek çok fikir sunuyorduk ve ben daha farkına bile varmadan bunların çoğu yerine getirildi. Ve konferansın sporu ileriye taşımak için gerçekten zorladığını fark ettim.

"Ve Jen Flynn Oldenburg (Ohio Eyaletinden), Leah Johnson (Michigan Eyaletinden) ve Chris Tamas (Illinois'den) gibi o konferansa katılan insanlar, Big Ten'e katılan insanların kalitesinden gerçekten etkilendim.



"Ve kim diğer harika koçlarla rekabet etmek istemez ki?"

Cook, personelinin devam eden bir çalışma içerisinde olduğunu söyledi. McCutcheon'a mesaj attığını ve "Daha uzun bir sohbet için sabırsızlanıyorum. Bu, önemli olduğunu düşündüğüm başka bir parça. Kim Hugh'la vakit geçirmek ve o kişinin fikirlerinden yararlanmak istemez ki? Washington'da, son birkaç yıldır benim için harika bir akıl hocası olan Chris Peterson vardı.



Cook gülümseyerek, "Hugh orada koçlarla çalışacak ve ben henüz bitmiş bir ürün değilim," dedi ve "öğrenmeyi ve gelişmeyi hala dört gözle bekliyorum."

Cook, "Söyleyebileceğim bir şey, turnuvadaki televizyon yayını ve grup formatındaki çabalarımızın meyvelerini burada gördüğümüzdür" dedi. "Geçen baharda bu çok zor bir işti. İşleri ilerletmeye devam ettikleri için komiteye ve ESPN'e çok teşekkür etmek istiyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR