YENİ EVİM – JULIA ORZOL (WISCONSIN VOLLEYBALL)

 



Geçen ay Chicago'dan öğleden sonra uçağım nihayet Madison'a indiğinde gerçekten yorgundum. 16 saatin büyük bir kısmını ailemin Polonya'nın Olsztyn kentindeki dairesinden Wisconsin voleybol takımının bir üyesi olarak buradaki yeni evime gitmek için harcamıştım. Bu, O'Hare'de üç saatlik bir gecikmeyi de içeriyordu. Bu da iki parça valizimi almak için bagaj teslim bölümüne gitmeye başladığımda vücut saatimin 23:00 civarında olduğu anlamına geliyordu.

Hayatımın en güzel anlarından birini yaşamak üzere olduğum hakkında hiçbir fikrim yoktu. Tüm yorgunluğumun yerini neşeye bırakacağını bilmiyordum.

 


Farklı bir şehre ve farklı bir kültüre yeni gelmiştim ve “Şimdi ne oluyor? Bundan sonra nereye gitmeliyim? Diye düşünüyordum. İşte o zaman lobi merdiveninin sonunda Koç Kelly Sheffield'ı gördüm ve bana sarılınca yüzümün gülümsediğini hissettim. Yürümeye ve konuşmaya başladık ve benim bilmediğim bir şeyi bildiği ve bana bir şey göstermek için gittiği yönünde garip bir hisse kapıldım. "Tamam, sonra ne olduğunu bilmiyorum" gibi düşünüyorum. Sonra bir köşeyi döndük ve takımdaki bütün kızların ayakta tezahürat yaptığını gördüm. Çok şok oldum. Bunun kendimi iyi hissettirmek için yapabilecekleri en iyi şey olduğunu düşünüyorum. Hepsi bana sarılmak için geldikleri anda takım kültürünü hissedebiliyordum. Bu başıma gelen en harika şeylerden biriydi.

 

Çantalarımı aldıktan sonra hepimiz Kongre Binası yakınlarındaki bir restorana ve oradan da Wisconsin Üniversitesi’ndeki UW Field House'a gittik. Hepsi çok güzel ve akılda kalıcıydı.

 


Havaalanından dönerken Madison'ın memleketime çok benzediğini hemen fark ettim. Yapılar birbirine benziyor. İnsanların toplanıp güneşin batışını izleyebileceği göller var. İlginç mağazalar ve açık hava pazarı var. Olsztyn ayrıca Polonya'da yaşanacak en mutlu yerlerden biri olarak kabul ediliyor.

Madison'ı şimdiden seviyorum ama bu yeni değil. Bana o kadar da yabancı gelmiyor.

 


18 yaşındaydım ve hayatımda ilk kez memleketimin dışında yaşıyorum, ancak bu ilk kendi başıma olma deneyimim değil. Dört yıl önce ailem Anna ve Piotr ile küçük erkek kardeşim Philip'ten ayrıldım ve oradaki bir gelişim kulübü programında oynamak için Polonya'nın Legionowo kentine taşındım. İşte o zaman onlardan ayrı yaşamaya alıştım. O zaman evden ayrılmak bu sefer bunu yapmama gerçekten yardımcı oldu.

 

Yine de evdeki son günüm kolay değildi. Ailemle oturduğum öğleden sonra, kanepede birbirimize sarılıp konuşuyorduk ve oldukça duygusallaştı. Ama sonra komik şakalar yapmaya başladık ve bu, anı daha olumlu ve iç açıcı bir şeye dönüştürmemize gerçekten yardımcı oldu.

 


Her ikisi de kolluk kuvvetlerinde çalışan annem ve babam İngilizce konuşamıyor. Madison'a gitmeden önce annem her zaman "Kelly'ye desteği için ne kadar minnettar olduğumu söyle" derdi. Ben ayrılmadan önce, bu duyguları iletmenin bir yolunu bulmaya karar verdi, bu yüzden istediği cümleleri çevirdi ve Kelly'ye getirdiğim bir not yazdı. Bunu yapacak dili bilmemesine rağmen çok şey paylaşmak istediği hissine kapıldı.

Ben şanslı bir kızım çünkü ailem benim ve voleybol sevgimin büyük destekçileri. "Ah, çok ileri gidiyorsun ve bunu yapmamalısın" diye bir şey duymadım. Bunun gibi değil. Wisconsin'in benim için iyi olacağını, değerlerim ve tarzım nedeniyle bu yere uyacağımı düşünüyorlar. Bu, olumlu şeyler düşünmelerine de gerçekten yardımcı oldu.

 


Kelly ile 2019 yazında, Badgers Avrupa'ya gelip 20 Yaş Altı Polonya milli takımımda oynarken tanıştım. Maçtan ve yenilen yemekten sonra bana ulaştı ve takımında yer almamı teklif etti. Metin mesajları alışverişinde bulunmaya ve görüntülü görüşme yapmaya başladık. Sözlü olarak taahhütte bulunmadan önce bu üç ay sürdü. Kelly'nin ailemle yüz yüze tanışma şansı olmadı ama görüşmelerimizden birinde oradaydılar.

Okula gitmeye ve Wisconsin için oynamaya karar verdiğimde, Madison'a gelmek için ayrıldığımdan daha endişeliydim. Acemi olarak ziyaret etme şansım olmamasına rağmen araştırma yapabildim ve Wisconsin'de rahat ettim. Bunu yapmak istediğimi biliyordum. Bundan sonra atmak istediğim adımın bu olduğunu biliyordum.

 


Kendimi konuşmayı ve yürümeyi öğrenen bir çocuk gibi hissettiğim zamanlar oluyor. Kelime dağarcığımın ve bilgimin her geçen gün arttığını biliyorum ve etrafımda neler olup bittiğini bildiğim için şu anda daha rahatım. Bazen farklı bir dilde düşünüp sonra onu doğrudan İngilizceye çevirmenin çok farklı anlamlara gelmesi komik.

 

Aslında tanımadığınız insanlara nasıl davrandığınızın farklı olduğunu buldum. Dükkanlara girerken herkes "Nasılsın?" diye soruyor veya "Günün nasıl geçti?" Polonya'da bunu yapma eğiliminde değiliz. Ya “Günaydın” ya da “Merhaba”. Farklı ama bu yeniliği seviyorum.

 


Harika olan şey, her zaman öğreniyor olmam.

 

 

Takım arkadaşı olarak İtalya'dan bir son sınıf öğrencisi olan Giorgia Civita bana yardımcı oluyor. Beynimizin farklı bir dilde nasıl çalıştığını ve uluslararası bir öğrenci olmanın nasıl olduğunu biliyor. Sık sık diğer insanlara, takım arkadaşlarıma ve koçlarıma ne düşündüğümü aktarıyor.

 


Smith Hall'daki oda arkadaşım Anna Smrek. Annesi Hırvat olduğu için büyük bir Avrupa kültürü anlayışına sahip Kanadalı bir birinci sınıf öğrencisi. Bu iyi çünkü benimle olan farklılıkları görebiliyor ve sonuç olarak Amerikan kültürüne daha iyi geçiş yapmama yardım edebiliyor.

 

Buraya geldiğim gün ekip arkadaşlarımdan bazıları beni yatak takımı ve diğer ihtiyaçları almam için State Street'teki büyük ve popüler bir Amerikan ev mağazasına götürdü. Uzun bir seyahat gününden sonra yarı uykuluydum, bu yüzden deneyimi tam olarak yaşayamadım. O zamandan beri, bir şeye ihtiyacım olursa o mağazaya gitmemin gerektiğini öğrendim. Bu benim için tamamen yeni bir şey. Avrupa'da böyle bir şeyimiz yok.

 


Avrupa'ya kıyasla burada arabalar, odalar ve yemek boyutları gibi her şeyin daha büyük ve daha ferah olduğunu fark ettim.

Amerika'da daha fazla işlenmiş gıda, daha fazla şeker olduğunu duymuştum, bu yüzden bu kadar çok sağlıklı seçeneğiniz olmasına biraz şaşırdım.



Olsztyn ve Madison arasındaki tüm benzerliklere rağmen, deneyimlenecek yeni şeyler var.

Mac ve peyniri sevdiğimi öğrendim ve ilk Farmer's Market'e gidip taze peynir lorlarından aldım ve  denemek için sabırsızlanıyorum.



Memorial Union Terrace'a gittim - renkli sandalyelere bayılıyorum - ve güneşin batışını izledim. Nefes kesici.

Tüm hayranlar oradayken Field House'un nasıl bir yer olduğunu görmek için gerçekten merak içindeydim. Kızlar bana bu duyguyu benim için tarif edemeyeceklerini, anlamak için yaşamam gerektiğini söylediler.

Şimdi anladım.



Polonya'da önünde oynadığım en büyük kalabalık yaklaşık 300 kişiydi, bu nedenle sezon öncesinde 4.000, Texas Christian ve Baylor'a karşı sezon açılış maçlarında ise 7.500 kişi olduğunu görmek inanılmazdı.

Wisconsin seyircisinin önünde oynamak büyük bir eğlence ve keyifti. Hep böyle bir yerde olmayı hayal etmiştim. Bu iki maçtan sonra bunun şimdiye kadar yaşadığım en iyi ortam olduğuna ikna oldum.


Varlıkları, katılımları ve yarattıkları türünün tek örneği atmosfer için çok müteşekkirim. Her maçtan sonra “Varsity” şarkısını birlikte söylemek, bu deneyimin voleyboldan çok daha fazlası olduğu hissini yaratıyor.

Bana ne kadar cesaret ve enerji verdiklerini görmek hoşuma gitti. Bütün o kırmızı ve beyazı görmek beni gülümsetti. Bunlar benim en sevdiğim renkler.

Biri bana okula ve kolej voleybolunun ilk sezonuna hazırlanırken beklentilerimi sordu. Sanırım sahip olabileceğim en harika şeyler tam burada önümde.

Bu yer.

Bu takım.

Günden güne daha iyi olmayı planlıyorum. İyi bir yerde olduğumu biliyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR