WISCONSIN KÜLTÜRÜ SYDNEY HILLEY’İ OLGUNLAŞTIRDI

 


Voleybol 9 yaşımdan beri benim tutkumdu ve Brooklyn Park, Minnesota'daki evimizin yakınındaki kulüp takımlarından birine girersem annem bana yeni bir çift ayakkabı sözü verdi. Kendimi bildim bileli zorlukları sevdim ve o ayakkabıları gerçekten istiyordum, bu yüzden onları almak için yapmam gerekeni yaptım.

 


O zaman bunun beni nereye götüreceği hakkında hiçbir fikrim yoktu. Annem Christy üniversitede voleybol oynamıştı, bu yüzden voleybola olan sevgisi şüphesiz bana da bulaşmıştı. Kısa süre sonra bu konuda bir yeteneğim olduğunu keşfettim ve kazanmayı sevdiğimi erken öğrendim. Her oyunda yer almayı çok istediğimi de anlamıştım, bu yüzden pasör oldum. Buna ek olarak, takımdaki en küçük oyuncuydum ve henüz vurucu olacak kadar büyük değildim.

 

Voleybolun beni ne kadar şekillendireceğini bilmiyordum. Oynama isteği beni Wisconsin'e getirdi. Beni sonsuza kadar seveceğim insanlara bağladı. Bana karakter ve insan ilişkileri hakkında sayısız ders verdi. Kalbime ve ruhuma kapılar açtı. Belki de en önemlisi, beni hayatımın en büyük mücadelesine doğru yönlendirdi.

 


Dünyayı değiştirmek, kansere çare bulunmasına yardım etmek istiyordum. Bir gün, eğitimini yaptığım genetik ve genomik alanında lisans derecesi ve uygulamalı biyoteknoloji alanında yüksek lisans derecesi elde etmek ve tam kapasiteli bir laboratuvarda çalışmak istiyorum.

 

2017 yılının Ocak ayında Wisconsin Üniversitesi’ne  geldiğimde farklı bir planım vardı. Eczacılık Doktora programına kaydolmayı planlıyordum, ancak dört yıllık eczane modelinin çok katı ders saatlerine sahip olduğunu ve tüm taleplerle çeliştiğini öğrendim.

 


Voleybol antremanları, kondisyon seansları, toplantılar ve seyahatler. Bu yüzden ya kimya biyoloji ya da genetik alanında lisans derecesi almayı ve ardından eczacılık fakültesine devam etmeyi planladım. Ancak genetik derslerine girdikten sonra hayatımda yapmak istediğim şeyin bu olduğunu fark etmeye başladım. Garip bir şekilde voleybola olan tutkum, kanser araştırmalarına olan tutkumu keşfetmeme yardımcı oldu.

 

Kanser insanları çok farklı şekillerde etkiliyor. Anneannemi meme kanserinden kaybettim. Amcası, kampüse ilk geldiğinde nadir görülen bir kanser türünden vefat eden bir takım arkadaşım vardı. Liste devam ediyor. Hepimiz hastalıktan trajik bir şekilde etkilendik. Bununla ilgili bir şeyler yapmak istiyorum. Kanser tedavisinin seyrini değiştirmek ve bir tedavi bulmaya yardımcı olmak için sahip olduğumuz tüm araçları kullanmak ve yenilerini keşfetmek istiyorum.



Voleybolu sevdiğim sürece yapmaya devam etmek istiyorum ama o kapı kapandığında hayatımda ne yapmak istediğimi tam olarak biliyorum.

 

Madison'a Wisconsin voleybol kültürü, koçu Kelly Sheffield ve başarı konusundaki itibarı nedeniyle geldim. Buraya Big Ten Konferansı ve NCAA kazanmak isteyerek geldim ama buraya geldiğimde bunun ne kadar zor olduğunu anladım, özellikle de bizimki gibi bir ligde oynuyorsanız. Şunu bir düşünün: Buradaki beş sezonumda, dokuz farklı Big Ten takımı en az bir kez NCAA turnuvasına katılmaya hak kazandı ve beşi Final Four'a ulaştı.

 


İlk Big Ten maçım bir uyandırma çağrısıydı. 9-0 öndeydik ve Michigan State'te oynuyorduk. İlk seti çok kolay kazandık. "Pekala, bu kolay olacak" diye düşündüğümü hatırlıyorum. Beş sette yenildik ve 10 maç kaybedip ligi 2012'den beri en düşük sıralamamız olan 7. sırada bitirdik. Zor bir dersti "Dang, bu bir meydan okuma olacak" diye düşündüğümü hatırlıyorum.

 

Tekrar tekrar bu kadar zorlu rakiplerle oynamaya devam edersiniz ve insanların neden Big Ten'in ülkedeki en iyi voleybol konferansı olduğunu söylediklerini anlamaya başlarsınız. Bu iyi bir şey çünkü sizi karşılaşacağınız tüm yüksek baskı anlarına hazırlıyor. Arka arkaya üç Big Ten şampiyonluğu kazanmış olmamız oldukça şaşırtıcı. İşleri doğru şekilde yaptığımızın kanıtı.

 


Wisconsin ile ilk sezonum kesinlikle en zorlu sezonumdu. Her ikisi de üç yıllık kaptan olan Lauren Carlini ve Haleigh Nelson mezun olmuşlardı ve bana liderlik rolüne adım atacak biri olarak bakılıyordu. Zordu çünkü birinci sınıf öğrencisi olarak lider olma hakkını kazanıp kazanmadığımı bilmiyordum. Daha önce hiç uğraşmadığım şeyler vardı. Pasör iseniz, lider olmalısınız ve ben kesinlikle bu role alıştım. Koç Kelly Sheffield ile bunun hakkında çok konuştum. Programdaki diğer liderlerle, özellikle de üç kez All-America birinci takımında pasör olan Lauren ve Haleigh ile konuştum. Mental dayanıklılık ve liderlik üzerine kitaplar okudum. Diğer harika şimdiki zaman ve eski Wisconsin liderlerini inceledim.

 

Her yıl kişilik değerlendirmeleri yapıyoruz. İnsanların belirli iletişim türlerine nasıl tepki verdikleri konusunu e ben gerçekten ciddiye alıyorum. Takım arkadaşlarımla baskı anlarında onlardan en iyi şekilde yararlanmak için iletişim kurma yeteneğimde olgunlaştım, mesajı her oyuncunun en iyi şekilde alacağı şekilde ifade ettim.



Bu, üniversitede geçirdiğim süre boyunca üçüncü ulusal şampiyona yarı finalimiz, program tarihindeki ilk NCAA unvanını eve getirmek için üçüncü şansımız. 2019'da final maçında, 2020'de ise yarı finalde kaybettik. O anılar hem yakıyor hem de gurur veriyor. Ama en önemlisi, başladığımız işi bitirmesi için ekibimizi motive ediyor.

Bu kadar çok çalıştığınızda, nihai hedefinizi gerçekleştirememek yürek parçalayıcı. Kıdemlilerin ayrıldığını görmek, bunun onların son şansları olduğunu bilmek ve bu konuda biraz yetersiz kalmak. Bu kayıplar en zorudur. Gitmiyorlar. Her zaman onları, sezonunun nasıl bittiğini ve daha ne yapabilirdin diye düşünüyorsun.



Büyüdüğüm yollardan biri, yapabildiğimi kontrol etmeye odaklanmam. Kontrol edemediğiniz pek çok yön var ve bunu akışına bırakmanız gerekiyor. Ancak anda olmayı ve sahip olduğunuz her fırsatın tadını çıkarmayı ve her şeyi gerçekten takdir etmeyi kontrol edebilirsiniz. 2020'deki COVID yılında zihniyetimiz buydu. O kadar çok maçımız iptal edildi ve pandemi nedeniyle takım arkadaşlarımızı göremedik veya onlarla takılamadık. Dolu bir Field House'da sevdiğiniz insanlarla oyun oynayabilmek, sadece hepsini almaya çalışın ve yolculuğun tadını çıkarın.

2019'da Stanford'a ve 2020'de Teksas'a kaybettiğimiz gibi kaybetmek canımı yakıyor. Ancak bu ekibin çoğunluğunun bu duyguyu yaşaması bizi birleştiriyor ve bir araya getiriyor. O anlarda olmanın nasıl bir his olduğunu biliyoruz. Ulusal şampiyonluk maçına geri dönmek istiyoruz çünkü hepsini kazanmak için bir şans daha istiyoruz. Biraz kendimizi affettirmek istiyoruz.



Son iki yıldan alınacak bir ders varsa, o da şudur: Ayaklarınızın yere basmalı. İleriyi düşünemezsiniz. Özellikle bu turnuvada kimseyi küçümseyemezsiniz.

 

Hakkında o kadar çok şey duymadığınız takımlar var ve "Ah, Power 5 konferansında değiller" demek kolay. Ancak kalan takımlar tehlikeli. Onlar iyi. Herkese saygı duymalısın ve önüne bakamazsın. Sıralamaya bakıp "Ulusal şampiyonaya nasıl gideriz? Kiminle oynamamız gerekiyor?” Bunu sorgulayamazsınız. Yaparsanız işte böyle yenilirsin. İşte böyle üzülürsün. Bunu Big Ten'de hemen öğreniyorsunuz. Takımın rekorunun ne olduğu önemli değil. Onlar iyi. Oynadığınız herkese saygı duymak önemlidir.

 


Tabii ki, hedefimize ulaşsaydık nasıl olurdu diye düşünmek cazip geliyor. Kutlamayı konfeti ve benzer şeyleri hayal etmek çok kolay. Sadece bunu düşünürsen oraya varamayacağını kendine söylemelisin. Bunun aklının bir köşesinde kalması gerekiyor.

 

Mükemmeliyetçi olmak istemenizin pasör olmakla ilgisi söz konusu. Takım arkadaşlarınız için daha iyi olmak ve yanınızdaki kişiyi daha iyi hale getirmek için elinizden gelen her şeyi yaptığınızdan emin olmak istiyorsunuz. Koç Kelly Sheffield, gelişmeye devam etmek isteyen ve bulundukları yerden asla memnun olmayan insanları alıyor. Kelly'yi dokuz yıldır tanıyorum. İlginç bir kişilik ama bence gizliden gizliye bir dahi. Her gün daha iyi bir koç olmak için zaman harcıyor ve takdir ediliyor. Sıra dışı bir şey yaptığı zamanlar oluyor ve ben de "Ne yapıyor?" diyorum.

 


Wisconsin'e ilk geldiğimde doğru kararı verdiğimden yüzde yüz emindim. Şimdi geriye dönüp baktığımda, bunun ne kadar harika olacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu. Ne kadar emin olduğumu düşünmek beni gülümsetiyor ama yine de burada geçireceğim zamanın ne kadar harika geçeceğine dair çok az fikrim vardı. Herkesin olabileceğinin en iyisi olmak istediği, bunun dışında bir kültürde oynamayı hayal bile edemezdim.

 

Küçük şeyler burada gerçekten önemli. Sadece uygulamalarla değil. Ekip çalışması. Yiyeceğin önemli. Bu şekilde iyileşirsin. Uykunuzu böyle alırsınız. Birbirimize böyle davranıyoruz. Her kişi rolünün sahibidir ve sistem içinde birlikte çalışır. Bizi harika bir takım yapan da budur. Sezonun son birkaç haftasında bu süreci gerçekten sahiplendik. Birlik olmak. Birlikte çalışmak.



Bu sezonun başında zordu çünkü çok fazla yeteneğimiz var ve herkes istediği rolde değildi. Hedeflerimize ulaşabilmemiz için herkesin katılmasını, rollerini kabul etmesini ve ekibi daha iyi hale getirmesini sağlamak çok önemliydi. Artık herkes takım için en iyisini istiyor. Bu gerçekten özel. Bu çok özveri gerektirir.

Sahaya istedikleri kadar çıkmayan takım arkadaşlarıma saygım sonsuz.



Her gün spor salonuna gelip her şeyini vermek ve sonra onların pozisyonunda oynayanlar için mutlu olmak inanılmaz. Bütün bu oyuncular çok yetenekli. Liselerinden veya yıldız oldukları diğer kolejlerden geliyorlar. Sonra burada sıralarını beklemeleri ve biraz daha az spot ışığını kabul etmeleri gerekiyor. Herkesin fedakarlıkları ve tutumları ekibimize olan sevgilerini gösteriyor ve bu çok ilham verici.

Geçenlerde ailemle bu takımı bir araya getiren kaderin cilvesi hakkında konuşuyorduk; farklı bir karar bu ekibin gidişatını nasıl değiştirebilirdi; Tüm bu insanların Wisconsin'de voleybol oynamaya geldiği için ne kadar şanslıyım çünkü hepsi beni daha iyi bir oyuncu ve insan yaptı.



Dana Rettke buna mükemmel bir örnek. O sadece yeteneğiyle beş kez All-American orta oyuncu olmadı. O benim en iyi arkadaşım, oda arkadaşımdı. O, bu ekibin kalbi, hayatı boyunca sahip olduğu aynı tuhaf bakışları ve duyarsız tepkileri yaşayan insanlar için 1,8 metrelik bir rol model idi. Bu onu harika bir şey yapıyor, güvensiz olunacak bir şey değil. Pek çok genç oyuncuya da ilham veriyor ve onu bunun için seviyorum.

Dana Rettke sayesinde daha az katı olmayı ve hayattan keyif almayı öğrendim. Birinci sınıf öğrencisiyken matematikten "B" aldığımı hatırlıyorum. Lisede düz A alırdım, bu yüzden o nottan hiç memnun değildim. Ağlayarak annemi aradım ve sonunda annem iyi olduğumdan emin olmak için Rettke’yi aradı. Bu konuda çok endişeliydim çünkü çok çalışmıştım ve "Nasıl A alamadım? "diyordum. Aslında bazen çok çalışıp istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz.



Böyle şeyler için strese girilemeyeceğini öğrenmek zorundaydım. B'ler olacaktı. Bu senin hayatını değiştirmeyecek. Tıpkı voleybol gibi: Elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorsanız sonuca kızamazsınız. Rettke gibi bir takım arkadaşına sahip olmak, hayatın devam ettiği gerçeğini benimsememe yardımcı oldu. Daha az analitik olmayı öğrendim ve kendime daha fazla güvenmeyi. Voleybol sahasında düşünmeyip sadece top oynarken çok daha iyiyim.

Wisconsin’de yaşadığım en büyük zevklerden biri Field House gibi bir yerde oynayabilmek. Taraftarlarımız tarafından çok şımartıldık. Gerçekten bizi önemsiyorlar. Mücadele ettiğimiz anlarda bize kesinlikle yardımcı oluyorlar. Birkaç puan kaybedersek gemiyi düzeltmemiz için alkışlıyorlar ve gürültü yapıyorlar. Verdiğimiz tüm emeklere değer veriyorlar. Destekleri için ne kadar teşekkür etsek azdır.



Burası kolej voleybolu oynamak için ülkedeki en iyi yer. Kelly her zaman şöyle der: "Bugün tribünlerde seni oynarken hiç görmemiş biri var. Onlara ilham vermeli ve onlara Wisconsin voleybolunun ne olduğunu göstermelisiniz.”

Umarım bunu yapmışızdır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR