HEM SAHA İÇİNDE HEM SAHA DIŞINDA AKTİF

 



1- Rusber Campos kimdir ?

Rusber Campos, 1984 yılında Venezuella Caracas'da dünyaya geldi ve ona iyi bir eğitim vermek için her şeyini veren iki inanılmaz ebeveynin tek çocuğu olarak büyüdü. Üniversite döneminde basketbol ve voleybol oynadı, mezun olduktan sonra yerel kulüplerde oynamaya başladı. Uzun boylu olmadığından, bir milli takıma veya daha önemli bir şeye ait olma fırsatı olmadı. Orada voleybolda kullanılan istatistikleri öğrendi ve gelişigüzel bir şekilde spor ve sistemler arasında bir karışım buldu.

2- Voleybol kariyerine ne zaman başladınız?

Kariyerime 2007 yılında Venezüella Voleybol Federasyonu'nda Voleybol Bilgi Sistemi alanında  çalışarak başladım ve orada 2 yıl üst üste Dünya Ligi'nde çalıştım. Daha sonra 2011'de Data Volley konusunda uzmanlaştım ve Venezüella takımıyla U23 ve Büyükler Dünya Şampiyonalarında çalışmaya başladım. Ardından Dominik Cumhuriyeti’nde erkek takımıyla hem de 2015'ten günümüze dek Kıdemli Ekibin Video koordinatörü olarak Peru'da çalıştım.



3-    Unutamadığınız anılarınız var mı ?

Kesinlikle katılma fırsatı bulduğum Polonya 2014 ve İtalya 2018 büyük erkekler dünya şampiyonaları, dünya voleybolunun en iyilerini birçok yönden tanıdığım ve görebildiğim için beni bu seviyelerde en çok etkileyen yarışmalar oldu.

4- Gördünüz en güzel spor salonu hangisi ?

Rio 2016 Olimpiyat Elemeleri’nin yapıldığı Metropolitan Spor Salonu. Etkileyici düzenlemesi, etkileyici boyutu, teknolojisi ve organizasyonuyla harikaydı.



5- Voleybolda en sevdiğiniz pozisyon ve bunun nedeni ?

En sevdiğim pozisyon pasörlük, bence sahanın beyni durumunda. Takım için en iyi hücum organizasyonunu yapabilmesi için pasörün takımın tam kontrolüne sahip olması gerekir. Ayrıca bir pasör, hızlı karar verme yeteneğine sahip olmalı ve aynı zamanda zor anlarda takımı cesaretlendirebilen bir lider olmalıdır. Bu yüzden bu pozisyonu seviyorum ve analiz konusunda üzerinde en çok çalışmayı sevdiğim pozisyon.  

6- Dünyada en beğendiğiniz volelcu kim ve unun nedeni ne ?

Dünyanın en iyisi demek, şu anda var olan ve aynı zamanda geçmişte olan yeteneklerin sayısı nedeniyle çok çok zor bir soru. Uzun süredir ABD'nin ana pasörü olan, dünyada birçok önemli müsabakayı kazanan ve benim için doğası gereği lider, saha içinde ve saha dışında insan olan Alisha Glass bu konuda favorim. Başka birçok insanda bu özellikler yoktur. Dünyanın en iyisi olur mu bilmiyorum ama benim için bir oyuncu olarak çok değeri var.



7- Görüntülü değerlendirme sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz ?

İnsan gözünün etkili bir şekilde algılayamadığı birçok oyun durumunu çözmeye izin verdiği için günümüzde çok önemli bir araç olduğunu ve sistemin hassasiyetinin dünya voleybolu için büyük bir ilerleme olduğunu düşünüyorum.

8- Voleybolun geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Birçok ülkede keşfedilen harika oyuncular ve yetenekler sayesinde seviyenin her seferinde yükseleceğini düşünüyorum. Dünya şampiyonalarında hiçbir zaman harika bir imaja sahip olmayan ancak bugün yapılarında ve yetiştirdikleri oyuncu sayılarındaki büyük değişiklikler sayesinde ilerlemiş ülkeleri görebiliriz.



9-  Peru’daki voleybol seyircisi hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Peru'dan bahsedeceğim çünkü 2015'ten beri burada yaşıyorum ve voleybol tutkusu büyük bir yoğunlukla yaşanıyor. En küçüğünden ulusal ligine ve tabii ki temsil ettiğim milli takıma kadar toplumun her kademesinde voleybol var. Buradaki taraftarlar voleybol izlemeyi çok seviyor, oynayacak çok sayıda saha var ve ülkenin en önemli organizasyonu olan ulusal lig, insanlara sürekli olarak iyi voleybol izleme tutkusunu ve arzusunu hissettiriyor.

10-      Peru voleybolu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Peru voleybolu geleneksel ve futboldan sonra ülkedeki en önemli ikinci spordur. Genç yaştaki birçok kız, üst düzey takımın kadın voleybolcuları gibi olmak istiyor, bu nedenle Peru'da voleybol, ülkedeki çoğu insan için büyük önem ve özel bir anlam taşıyor.



11-      Dünya Şampiyonası için ne düşünüyorsunuz ?

Bence son dünya şampiyonası, finale kalamayan favori takımların ve hem erkekler hem de erkekler için beklenmeyen sonuçlara ulaşan yeni takımların sürprizleriyle doluydu. Hemen hemen aynı hikayeydi ama arada seviye olduğu gerçeğini bir kenara bırakmadan. Oyun kalitesi çok yüksekti ve her oyun büyük bir rekabete yakışır inanılmaz bir hikaye anlatıyordu. 4 dünya şampiyonasında (U23 ve büyükler) yer alma fırsatım oldu ve bu tür yarışmaların gösterdiği seviyenin şahidiyim.

12-      Performans analisti nedir ve voleybolla nasıl bir ilişkisi vardır?

Bir performans analisti, her müsabakanın, her takımın, her oyuncunun, kesinlikle oyunla ilgili her şeyin tüm bilgilerinin kaydedilmesinden, analiz edilmesinden, işlenmesinden ve filtrelenmesinden sorumludur. İşim baş antrenörün ana silahı oluyor çünkü yazılım aracılığıyla üretilen verilerle hücum ve savunma sistemlerini gösterip önerebiliyorum. Şu anda, sahadaki çalışmayla birlikte temellerimizi geliştirmek için her iki rakibi de inceleyebildiğimiz ve oyun sistemlerini tanımak için her maçtan önce her rakibi inceleyebildiğimiz Volley Station’u  kullanıyorum.



13-      Peru Voleybol Federasyonu’nda performans analisti olarak ne tür işler yapıyorsunuz?

Şu anda Peru'daki büyükler milli takımının teknik video koordinatörüyüm. Aynı zamanda 2. seviye bir uluslararası antrenör olduğum için işim saha içinde ve dışında. Bu nedenle, bilgiyi doğrudan oyuncuya iletebileceğime dair koçun güvenine sahibim. Bilgi ile temel arasında etkili bir bağlantı kurmaya çalışıyorum. Bu şekilde her antremanda teknik olarak günden güne gelişmeye çalışıyoruz. bu nedenle tüm antrenman seansları ve maçlar, takımımızın karşılaştığımız farklı rakiplerle ilgili olarak nasıl performans gösterdiğini göstermek için işim bu bilgileri sağlayacak şekilde karar verilmesine izin veren veriler elde etmek için kaydedilir. Peru'da yaşadığımdan beri, teknoloji şu anda hayatın herhangi bir alanında gelişme ile el ele gittiğinden, kendimi birçok koça bilgileri analiz etmenin ve kaydetmenin önemini anlamayı öğretmeye adadım.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR