ONLAR ABD’NİN GURURU

 


ABD’li oturarak voleybol oyuncuları John Kremer ve James Stuck, ülkelerini dünyanın en büyük etkinliklerinde temsil etmek gibi bir fırsata sahipler. Paralimpik Oyunlardan dünya şampiyonalarına kadar dünyanın her yerinde yer aldılar ve uluslarına gurur verdiler.

 

Eskiden ülkelerini korumanın bir yolu olarak askerliği tercih eden ikili, ABD'yi savaş alanında temsil etmekten gurur duyuyor. Şimdi ise benzer bir gururu sahada yaşıyorlar.

 

James Stuck, "Savaş alanında bayrağı taşımaktan sporun en büyük sahnesine çıkmak ve hala aynı bayrağı taşımak harika" dedi. “Sahip olduğum gurur kelimelerin ötesinde.”


Ordu kökenli emekli bir Deniz Kuvvetleri mensubu olan John Kremer, 2010 yılında mayın çarpması sonucu iki bacağını da diz altından kaybetmişti.

 

Kremer, "Annem, babam ve tüm amcalarım askerdi" dedi. Bunun bir parçası olmak bir onur ve ayrıcalık. Bunu çok ciddiye alıyorum.”

 

Bir mayın ile bacağını kaybetmesi ondaki mücadele ruhunu kaybettirmedi. Artık voleybol hayatını eşi ve ailesiyle paylaşıyor.


“Onlar olmadan, bu fırsatım yoktu. Gaziler Günü özeldir ama onlarla daha da özeldir.” Gözyaşları içinde olan Stuck, "Bu gün özel çünkü yaptığım şeyi yapıyorum ve çocuklarım beni izliyor. O fantastik."

Her iki asker de, ABD Takımının Paralimpik sporcularının çoğu gibi, yaralarından kurtulurken Paralimpik sporlarda yeni bir yuva buldular.

 

Hiçbir zaman kolay olmadı ve Kremer hikayeyi sık sık anlattığı için, yolculuğun onu yalnızca daha da güçlendirdiğini biliyor.

 


 Kremer, “İki bacağımı da kaybettikten sonra uzun süre tekerlekli sandalyede kalacağımı düşündüm” dedi. "Sonra bana birazdan ayağa kalkıp dolaşacağımı söylediler, ama bu kadar çabuk olacağını gerçekten düşünmemiştim."

 

Kremer, sakatlığından yaklaşık beş hafta sonra yürümeye başladı ve ilerlemek için motive oldu. Aktif kalmak için kendini zorladı.

 

"Colorado Springs'teki Wounded Warrior Games'e yol açan Navy Wounded Warrior programına bağlandım. Bu noktada pek çok spor yapıyordum. Tekerlekli sandalye basketbolu, atıcılık, yüzme ve oturarak voleybol.


Voleybol onu kendine çekti.

 

Kremer, "Oturarak voleybol oynamaya başladığımda, benim için neredeyse her şey bitmişti," dedi. "Ve öyle bir şanstı ki donanma oturarak voleybol takımındaki bir koçum, geliştirme milli takımın koçlarından biriydi."

 

O koç, Kremer'i denemeye ikna etti, ancak Kremer henüz ikna olmamıştı. Donanmadan tıbbi olarak emekli olduktan sonra ailesi ile birlikte olmak ve rahatlamak dışında pek bir şey yapmak istemedi.

 


Sonunda Kremer oynamaya karar verdi. Milli takımın Central Oklahoma Üniversitesi ile planladığı bir maçı izlemek için yedek kulübesinde otururken koç Kremer tarafından oyuna sokuldu.

 

Kremer, "Koç libero olmak isteyip istemediğimi sordu ve ben de şaka yapıp yapmadığını sordum" dedi. "Sadece izlemek için orada olduğumu sanıyordum ama içeri girdim ve oynadım."

 

2015 yılıydı ve Kremer o zamandan beri milli takımda kaldı.

 


Kremer, "Daha önce sahip olduğum aynı gurura sahibim" dedi. "Bayrağı tekrar takacağım sadece farklı bir şekilde. ABD'yi oturarak voleybolda temsil eden 12 kişiden biriyim. Bana gelen gurur duygusunu açıklamakta gerçekten zorlanıyorum.”

 

2016 Paralimpik Oyunları'nın Açılış Töreni gibi anlar, Kremer'i hâlâ sözsüz bırakıyor.

 

Kremer, "Dışarı çıkıyorduk ve ordudan ve geçmişten tanıdığım adamlarla görüşüyordum," dedi. “Bir yüzücü olan Brad Synder'ı gördüm ve onunla birkaç kez askeri eğitimde tanıştım. O anı, o deneyimi onunla paylaşmak harikaydı.

 

Stuck da benzer duyguları paylaşıyor ve sakatlığından sonra iyileşmesine yardımcı olmak için elinden geldiğince çok spor yapmaya başladı. Tekerlekli sandalye basketbolu gibi takım sporlarına ve uzun vadede oturarak voleybola yöneldi.

 

Eski bir milli takım kaptanıyla tanıştıktan ve çeşitli Paralimpik zirvelere katıldıktan sonra Stuck, programa tam olarak bağlı kalabilmek için ailesini Edmond, Oklahoma'ya taşıdı.

 

James Stuck, üç kez ABD Yılın Oturarak Erkek Voleybol Sporcusu ödülü de dahil olmak üzere çok sayıda ödül aldı.

 

Stuck, "Benden önceki herkese saygı göstermeliyim" dedi. "Ne yaptığımla ilgili değil, ama onu bir sonrakilere bunları nasıl aktarabileceğimle ilgili."

 

Ne de olsa, hayatlarını öyle ya da böyle ABD Takımına adayan Kremer, Stuck gibi oyuncular ve takım arkadaşları ile mücadele etmenin gurur ve cesaret gerektirdiğini biliyorlar. Duygu birçok yönden farklıdır ve birçok yönden aynıdır.

 

"Orduda nasıl gurur duyuyorsam, milli takımda da aynı gururu yaşıyorum." Kremer dedi. “Ülkenizi temsil ettiğiniz için kendinizi farklı bir standarda taşımanız gerektiğini düşünüyorum. Amerika Birleşik Devletleri'ni temsil eden kişi olacağım."




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR