HEM OLİMPİYAT HEM DE PARALİMPİKLERDE YER ALAN TEK OYUNCU HONG ZHAO

 


Ben Hong Zhao, Hollanda bayanlar oturarak voleybol milli takımının koçuyum. Şu anda kocam ve üç çocuğumla birlikte Hollanda'da yaşıyorum.



Seul'deki 1988 Yaz Olimpiyatları'nda bronz madalya kazanan Çin kadın milli voleybol takımının bir parçasıydım. Bu başarımdan kısa bir süre sonra voleybol oynamaya devam etmek için Hollanda'nın Sneek kentine taşındım. Burada iki kez ulusal şampiyonluk yaşadım. Ne yazık ki, iki sezonun ardından dizimden ciddi bir sakatlık geçirdim ve bu beni zorlukla yürüyebilir hale getirdi, bu da ayakta voleybol kariyerimin sonu anlamına geliyordu.



Doğumdan sonraki yıllarda, anneleriyle aynı voleybol tutkusunu paylaşan iki erkek ve bir kız çocuğum oldu. Onlar voleybola başladıklarında, kasabanın bir de oturarak voleybol takımı olduğunu öğrendim. Her zaman oturarak voleybol gibi parasporlarının görünür engelli insanlarla sınırlı olduğunu düşünmüşümdür. Ancak daha sonra oturarak voleybolun ayakta voleybol oynayamayan, engeli görünür olsun ya da olmasın herkes için olduğunu öğrendim. Bu içimdeki voleybol ateşini yeniden alevlendirdi, iyi olduğum sporu, yapmayı sevdiğim şeyi oynamak için yeni bir şans gördüm. Sneek'teki yerel takım aracılığıyla, beni almaya can atan ulusal oturarak voleybol takımıyla temasa geçtim. Sonunda, Rio de Janeiro'daki 2016 Paralimpik Oyunlarına katılmayı başardık. Bu, hem olimpiyatlarda hem de paralimpiklerde iki farklı ülke için yarışan dünyadaki tek sporcu olmamı sağlıyor.



Spordaki bu uzun kariyerimde, iki olay benim için çok önemli. Bunlar Seul'deki 1988 Olimpiyat oyunları ve Rio de Janeiro'daki 2016 Paralimpik oyunlarıdır. Güzel mekanların yanı sıra, atmosfer beni en çok cezbetti. Atmosfer, fiziksel performansın en üst seviyesinde performans gösterme isteği yaratıyor. Her birey, yıllarca sıkı çalışmayla neler başarabileceğini dünyaya, özellikle de kendilerine göstermek amacıyla oradadır. Oturarak voleybol takımlarında da bunu görebiliyordunuz. Her ekip üyesi, ekipteki görevini yerine getirmek için çok çalışıyordu.



Ne yazık ki, engellilerle ilgili katı düzenlemeler nedeniyle, artık ulusal oturarak voleybol takımı için yarışmama izin verilmiyor. Neyse ki voleybolla ilgili kapsamlı deneyimim beni baş antrenör pozisyonu için ideal bir aday yaptı ve böylece tutkumla çalışmaya devam edebildim. Mevcut takımım nispeten küçük ve sporda oldukça yeni. Bu yüzden öğreteceğim çok şey var. Ekiple birlikte sporun tanıtımı için de çalışıyoruz. Benim gibi pek çok insan sevdiği spordan vazgeçmek zorunda kalıyor ama parasporlarda rekabet etmenin olanaklarını bilmiyorlar. Bu yüzden, engelli olsanız da olmasanız da, yine de rekabet edebileceğinizi onlara söylemenin bizim görevimiz olduğunu düşünüyorum. Neyse ki Hollanda voleybol ve Hollanda spor derneği oturarak voleybolda yarışmamız için bizi destekliyor.



Hem ayakta hem de oturarak en üst düzeyde voleybol oynamaktan gurur duyuyorum. Geleceğin oyuncuları ve koçları için, bir sakatlığın son anlamına gelmediğini söylemek isterim. Orada deneyebileceğiniz çok çeşitli sporlar ve diğer aktiviteler var. Kendinizi sınırlamalarınızla sınırlamayın.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EDİRNE KASIRGASI

TEDİRGİNLİKTEN BASARI DOLU GUNLERE

OTURARAK VOLEYBOL NEREYE KOŞUYOR